• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Avtalsexpert? - hyresavtal av garageplats

Edin

Panerai
Jag tänkte kolla om det finns någon här som är bättre på hur det här med hyresavtal fungerar och vad som gäller då man fått ta del av avtal och blivit erbjuden en Garageplats?

Jag lämnar inte all info än utan tänke mest se över om det finns någon som är bra på det här med avtal och vad det är för lagar man ska hålla sig till.

tack på förhand!
 

Zingo

Rolex
Jag tänkte kolla om det finns någon här som är bättre på hur det här med hyresavtal fungerar och vad som gäller då man fått ta del av avtal och blivit erbjuden en Garageplats?

Jag lämnar inte all info än utan tänke mest se över om det finns någon som är bra på det här med avtal och vad det är för lagar man ska hålla sig till.

tack på förhand!
Låter som att det är andrahandsuthyrning och ett hemma snickrat avtal. Fastighetsbolag (iaf större) har standardavtal. Är så fallet?
 

Edin

Panerai
Standardavtal via bostadsföreningens förvaltare.
@Lage var snäll nog och kontaktade mig via PM och skulle försöka höra med en kollega inom ämnet fastighetsjuridik då han jobbar inom nämnd bransch. Givetvis är all hjälp välkommen. Det handlar lite om att jag via mail fått bekräftat att en garageplats ska hyras ut till mig och nu verkar det ej bli så av anledningar som inte är fullt utredda. Men känns lite som kontraktsbrott som jag ser det nu - ur en lekmans ögon.
 

Schildfat

Cartier
Hoppas det löser sig för dig! Fick du bara bekräftat att du ska få hyra garageplatsen via mail utan vidare upprättande av kontrakt kan det dessvärre bli svårt att få rätt genom avtalsbrott beroende på hur pass preciserat Ert avtal är. Sedan kan det även vara ett ursäktligt avtalsbrott som innebär att avtalets uträttande hindrats av omständigheter som legat bortom parts befogenhet och kan därför häva avtalet.

Har själv en far som hyr några fastigheter till sin verksamhet och ofta får man gå igenom avtal när det blir problem...
 

Edin

Panerai
Saken är den att dom har skickat ut avtal som sen kom bort i posten, varpå jag fick avtalet på mail och skrev ut, skrev under och skickade in men nu hävdas det att fel begåtts från deras sida vilket nu drabbar mig negativt. När jag dessutom varit i kontakt med dom via telefon flertalet gånger och de nämnt att allt är som det ska gång på gång köper jag det helt enkelt inte.
 
Topp