• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Ayrton Senna - 20 år sedan idag...

Owaysis

Cartier
Kan lika gärna lägga upp ett favoritklipp på Senna här också..
Hans körning i det här klippet är helt underbart, hur han måste släppa ratten och köra med enhandsfattning för att kunna växla då man på tiden fortfarande körde med manuella lådor. Den kontrollen han har på bilen som var ett monster på 1400 hk med en bråkdel av den downforce som dagens bilar har är helt sinnes.

 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag hejade förstås på Lill Lövis men visste att det fanns en kille som var i en egen klass. I början av karriären gillade jag honom inte så mycket. Han verkade dryg och lite av en skitstövel, men med åren tog magin över. Han hade en speciell lågmäld pondus. Efter hans död har många av hans varma sidor kommit fram.

Hans död var så oturlig. Att träffas av ett hjulupphängningsstag genom visiret! Han hade knappt ett blåmärke på kroppen i övrigt.

Det känns som ödets ironi att Schumacher skadade sig så allvarligt, utgången fortfarande oviss, i en skidolycka när han åkte med sin son.

R.I.P Senna

Krya på dig Schumacher
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kan lika gärna lägga upp ett favoritklipp på Senna här också..

I mitt favoritklipp med Senna sitter han inte ens i en F1a.

Loafers, tubsockar och det sjuuuuukaste häl-tåandet någonsin:



Alltså, vilka bilförare dom där grabbarna var. Dom kunde köra bil på riktigt, galna motorer, mediokra däck, halvdan downforce och manuella lådor. Har sån respekt för folk som kan köra fort och snyggt med manuella lådor. Flappy paddels - bah! :stop:

Jag respekterar förarna från seklen innan också men dom behövde som sagt inte hantera 1500 hästar. Så snabbt som det gick att köra bil under Sennas tid så snabbt har det aldrig gått att köra med så dåliga förutsättningar varken förr eller senare. Gäller både F1 och sportvagnar vilket en annan favorit, Stefan Bellof, visade på Nordschleife.

Det är dessutom inte förrens man kommer till Sâo Paulo man förstår hur stor Senna var på riktigt, där är han fortfarande en legend...
 
Topp