• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - Barbour-jackor

oscaroscar

Panerai
Tjena,
Tänkte köpa mig en Barbour-jacka till kallare dagar.
Har kikat endel på international, den "klassiska" är ju lite för tjock i tyget men har hittat en som heter black streak. Hittar knappt någon info om den på nätet, verkar va utgången modell.

Hur som helst så är de ett tunnare vaxat tyg. Frågan är; är de fortfarande bra skit? Någon som har en tunnare barbour-jacka?
Vet att de klassiska med tjockare tyg håller en hög kvalité, men vet inget om de tunnare. Vill ju lägga pengar på kvalitet.

Sorry för offtopic,
Tack för mig!
 

oscaroscar

Panerai
Bra tips! Har dessvärre redan kollat båda och ingen av dem har de jag letar efter. Countryattire har ju den vanliga international, men den är lite för tjock samt säckig passform.

Tack iallafall :)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Kör tre olika, ett par hederliga gamla som fortfarande gjordes i UK. Grym kvalit'e. Sen har jag en stadsjackemodell a'la International. Helt ok, lite för varm när solen ligger på men mycket trevlig när vinden och regnet sätter i. Plus att dom är snygga. Köpte min International från http://www.julesb.co.uk/ kostade runt 2700 istället för 4500 i Svedala.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
det är bra skit naturligtvis men de får ej lika samma "stil" av slitning och struktur som de tjockare vaxade. Svårförklarat.
 
Bra skit, har både Beaufort och en International av den grövre modellen utan söderpassformen...

9A4D0521-F2C2-4794-8CD0-153509625193-4291-00000520B5A227A2.jpg
 

trumpetera

Panerai
Har haft min Beaufort sedan 1990. Det är lappar på lapparna numera, och hela fordret är utbytt, men den är helt klart en av mina "aldrigkastabort"-grejjor.

Fenomenal.
 

komri

Omega
Är du inte riktigt rundlagd eller tvingas anv kavaj dagligen så kan jag tipsa om Bristol och Dauntless. De, liksom alla andra Barbourjackor, är tyvärr gjorda för personer med 1 dm förkorta armar.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Skiljer sig kvalitén avsevärt eller är det bara märket?

Vad finns det mer för märken i samma stuk? Har sett att Hackett gör endel snygga jackor.
Behöver en vår/höst-jacka.

Ingen aning, har varken haft Barbour eller Belstaff. Har endast ett paraply från den tidigare och det fungerar väl bra. Däremot är väl Belstaff kända för att ha riktigt schysst kvalitet.

Jag har en liknande från Hackett, ungefär en sånhär:
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/hackett-summer-holeburn-jacket-navy.html

Kan inget annat än att rekommendera, riktigt skön och snygg!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Belstaff har ju väldigt många jackor är dyrt läder och väldigt tjocka waxade tyger så det drar ju upp priset..
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Nästa fråga då jag också är i köpartagen men inte provat Barbour:
Hur är Barbour i storlekarna. Större eller mindre än en genomsnittlig Large?
 
Topp