• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Barnrugby i Stockholm

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Min klubb, Attila RG, kommer åter igen att försöka få till stånd en fruktbar juniorsatsning för att upprätthålla idrottens geografiska spridning och levande kultur vilken tyvärr är på nedåtgående vad gäller yngre deltagare.

Nåväl, på lördag den 6/9 kl 10:00 på Bromma rugbyplan (vid Bromma golf) görs ett nytt försök att locka nya spelare i åldrarna 8 till 15. Ålder är relativt, min yngste är sju men taggad som en 23-åring så han får hänga på och visa att han kan lyssna på och lyda tränaren.

Om era barn, oavsett kön naturligtvis, skulle vilja testa den absolut mest fantastiska bollsporten som finns, kom dit vetja! Om eventuella frågor finns, PMa mig.

/Kristofer
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpg


Det var även mitt tretusende inlägg så bara för det tycker jag att ni packar kottar, kaffe och kanelbullar för en trevlig förmiddag i idrottens tecken.

Är det så att ni själva vill prova på så har säkert herr- och damlagen inklusive oldboys (35 och uppåt) lämpliga tider för er, kanske till och med parallellt med barntiden. Dra ett PM så kollar jag upp saken.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Fy fan... insåg att jag numer betraktas som en oldboy :pompus:.

OnT kan även jag rekommendera rugby, även om jag bara provat på det i min ungdom. Det är dessutom kul att titta på!
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Kan tyvärr varken bidra med barn eller mig själv till laget (lite långt att åka till träningarna...), men vill också slå ett slag för sporten som sådan. En riktig gentlemannaidrott där spelarna, till skillnad från i en viss annan bollsport, vet hur man tål en liten smäll utan att ligga kvar i en kvart och grina efter mamma. :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymt initiativ! Jag har ju själv juniorspelat i Attila…så en övertalningskampanj gentemot äldste sonen har inletts! :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Alltså nu ska vi ju inte skrämma föräldrar och barn genom att visa klipp på världsstjärnor så jag kontrar med ett supergulligt klipp på ett engelskt minilag. Övningen i början är till för att få barnen att känna laganda, att hjälpa varandra och att lära känna bollen.


Visst är dom söta? :)
 

meo_swe

Audemars
Ett mycket bra initiativ!
Spelade i Stockholm Schoolboys på den tiden jag var ung och vacker. Har länge funderat på att börja igen, men aldrig helt fått tumme ur. Bland mina roligaste stunder kommer från den sporten. En tuff sport för gentlemen.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ett mycket bra initiativ!
Spelade i Stockholm Schoolboys på den tiden jag var ung och vacker. Har länge funderat på att börja igen, men aldrig helt fått tumme ur. Bland mina roligaste stunder kommer från den sporten. En tuff sport för gentlemen.
Armen har väl satsning fortf? Jag vet att det åtminstone fanns ett armelandslag i slutet av 90-talet. Det finns fler här som har planer på att börja igen... Ping AdamST Skitkul tycker jag att intresset lever kvar!

Edit: och Flottan hade ju världens skönaste lag med ett gäng svincoola flottlottor, några av mina bästa vänner fortfarande :)
 

meo_swe

Audemars
Armen har väl satsning fortf? Jag vet att det åtminstone fanns ett armelandslag i slutet av 90-talet. Det finns fler här som har planer på att börja igen... Ping AdamST Skitkul tycker jag att intresset lever kvar!

Edit: och Flottan hade ju världens skönaste lag med ett gäng svincoola flottlottor, några av mina bästa vänner fortfarande :)

Det enda militära laget i liknande mig veterligen är Carlberg Cavalier, som spelar Amerikansk fotboll... Tyvärr... Försvaret är inte vad det en gång var.
Numer ska ju alla militärer träna IPSC, Krav Maga, Cross-fit eller typ Bikini-fitness....
 

meo_swe

Audemars
Armen har väl satsning fortf? Jag vet att det åtminstone fanns ett armelandslag i slutet av 90-talet. Det finns fler här som har planer på att börja igen... Ping AdamST Skitkul tycker jag att intresset lever kvar!

Edit: och Flottan hade ju världens skönaste lag med ett gäng svincoola flottlottor, några av mina bästa vänner fortfarande :)

Det enda militära laget i liknande mig veterligen är Carlberg Cavalier, som spelar Amerikansk fotboll... Tyvärr... Försvaret är inte vad det en gång var.
Numer ska ju alla militärer träna IPSC, Krav Maga, Cross-fit eller typ Bikini-fitness....
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Det enda militära laget i liknande mig veterligen är Carlberg Cavalier, som spelar Amerikansk fotboll... Tyvärr... Försvaret är inte vad det en gång var.
Numer ska ju alla militärer träna IPSC, Krav Maga, Cross-fit eller typ Bikini-fitness....
Fånigt när allt man behöver är ett sjujävla slaggis och några fat bärs!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Det här är en av mina kontemporära favoritspelare. En av en brödraskara om sex varav fem professionella spelare och en transvestit. Det sistnämnda är inte jätteunderligt utan mer kulturellt betingat och fullkomligt accepterat i det samoanska samhället.

Enjoy!

 
Topp