• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Behöver hjälp att köpa ny "Panna"..

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu undrar ni kanske hur det kan vara OT att köpa en ny Panna? Jo det jag behöver är ngt nytt att steka i (inte med...) och egentligen är det en gryta och ingen panna jag ska ha. Men jag kunde inte låta bli att ordvitsa lite.. :D
Vet ju att det finns en del kunnigt folk på området grytor här, dels på att laga (joberman) andra som är i branschen (Aurum?).
Själv har jag alltid haft gjutjärn, antingen helt och hållet men någon har varit emaljerad på utsidan. Nu tycker frugan att vi ska ha en sån där "le Crösus" eller vad de heter, heter den inte det så borde den heta det för den är dyr så man måste ha bankkonto lika fett som Krösus Sork för att ha råd med en... De är väl emaljerade på både in och utsidan?!
Så hit me! Vad ska jag laga min mat i de kommande 10 åren?
Skål och gokväll!
 
Jag kör en Le Creuset i turkos stl 29....funkar finfint...

Och är du närheten av Barkaby Outlet så har dom en riktigt bra outlet med alla färger storlekar osv...rekommenderas

le-creuset.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Frugan och masterkiller har rätt. Le cruset är vägen att gå.
Bara att slå till. Så har du ju lagt pengar på något "vettigt" vilket innebär att du kan "slösa" på en ny beater eller ett bra armband.

Äktenskapet är ett gerillakrig!
 

Aron

Omega
Själv har jag en liknande, fast utan emaljering från Skeppshult, även stekpannor därifrån, håller ca en livslängd så köp det i stället så kan du lägga alla pengar på roligare saker framöver :))
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har ett antal stekpannor därifrån redan. Hade även en gryta men den dog när sonen stekte plastslev i den... Därav behovet av en ny :)
Aron skrev:
Själv har jag en liknande, fast utan emaljering från Skeppshult, även stekpannor därifrån, håller ca en livslängd så köp det i stället så kan du lägga alla pengar på roligare saker framöver :))
 

Camo00

Patek
Re: Sv: OT: Behöver hjälp att köpa ny "Panna"..

Skeppshults och liknande gjutjärnspannor brukar gå att hitta under 100:- på loppisar och Second Hand. Då får man pengar över till en Seiko... :)
 
C

Crowolf

Guest
Re: OT: Behöver hjälp att köpa ny "Panna"..

De Buyer, franska proffspannor i kolstål! Ska köpa ett par själv. Klart överkomliga priser.
 
Topp