• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Behöver ny rakhyvel

FilipF

Vacheron
2-Faktor
När man fått upp ögonen för klockor finns även risken att man börjar bevandra sig (läs nörda ner sig) i andra lyxämnen i livet.

Ett av dessa ämnen har för mig har varit rakning!
För 7 år sen gick jag och köpte mig en ny rakhyvel och svor snart att aldrig någonsin gå tillbaka till Gillett med mina Mac super ultra power mega saker med miljoner med blad.

Old school rakblad is the way to go!

Inköpt blev en Merkur Vision 2000 dron Dovo (lånad bild)
och shit vad jag har gillat den besten. Stor, tung, manlig och rakningen är fenomenal! Helt i klass med att gå till barberaren.

Merkur visin 2000.jpg


I går när jag skulle byta rakblad hände det otänkbara och min älskade trotjänare va i fler bitar än den borde
Merkur Vision 2000 brått.JPG


Produkten har 10 års garanti så det är ingen fara så, men jag fick just veta att den inte längre tillverkas!!

Finns det någon annan här som också upptäckt detta ämne och har någon input på produkter som är värda att testa?

Tiden tickar och skägget växer!
 

don.h

Cartier
Du inspirerade mig. Har nu lagt en beställning på min första "riktiga" rakhyvel. Blev en Merkur av enklare modell till att börja med. Har du något tips på raktvål?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Du inspirerade mig. Har nu lagt en beställning på min första "riktiga" rakhyvel. Blev en Merkur av enklare modell till att börja med. Har du något tips på raktvål?
Ber om ursäkt för detta ;)
Men va kul! Grattis!

Du kommer inte förstå hur du stått ut alla dessa år när du lärt dig hur man ska göra.

Men du måste ju ha en vettig borste också!
Finns ett helt forum för detta..
www.badgerandblade.com
Mycket bra information där.

Kör på en "silvertiped badger" som att gnugga ett nytvättat marsvin i ansiktet, sjukt lent!

Jag brukar använda Crabtree & Evelyn som jag är väldigt nöjd med. Vad du ska tänka på är att använda en som inte innehåller tvål. Det torkar bara ut och gör det irriterat.
Rakskummet på sprayflaska kan du slänga i väggen, försök att satsa på så naturliga produkter som möjligt. Huden på halsen är tunn och väldigt känslig.

Det är också en jävla skillnad på rakblad och rakblad.
Finns billiga att hitta på nätet från England och USA, bara att pröva sig fram vad som passar dig.
Skulle rekomendera att "start pack" som erbjuder dig någa olika fabrikat och se vilket du gillar.
http://www.tryablade.com/blade

Lycka till!
 
Topp