• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Bildhanteringsprogram för Windows som kan identifiera klockor?

Jag har en massa digitala bilder. Jag skulle vilja ha ett bildhanteringsprogram för Windows som kan kategorisera mina bilder. Känna igen ansikten och föremål. Jag kräver inte att programmet skall skilja på en Datejust och en Sub, men gärna att kortet skall kunna taggas med "klocka" / "watch".

Finns detta?
 

vonhall

Rolex
Adobe Ligthroom kan jag varmt rekommendera. Tror jag betalar 99 kr i månaden för en prenumeration på Lightroom samt Photoshop!
Du kan ju pröva en 30 dagarslicens för att se om det kan fungera för dig!
 

vonhall

Rolex
Jag förstod nog tyvärr inte riktigt i från början. Du vill alltså att programmet själv känner av att det är är en klocka och lägger det under klocka automatiskt? Är det så du vill ha det så kommer inte Lightroom klara av det. Ansikten hittar den rätt bra men inte klockor tyvärr!
 

hedbrg

Panerai
Vill du ha det helt lokalt så tror jag du får det svårt, krävs rätt mycket av ett program för att identifiera valfria föremål automagiskt.
 

sveol

Cartier
Google Photos är helt otroligt. Jag söker efter "klockor" bland mina bilder och vipps är de där. Förstår inte hur indexeringen går till.
 
Topp