• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: bjuda frugan på 25års resa, men....

....vart ska jag bjuda med henne till?

Resan är tänkt att vara en weekend onsdagen 22okt->söndag 26okt.

Är London lite tråkigt?..finns ju mycket shopping som man kan fördriva tiden med, vilken kvinna älskar inte det? och helt ok matställe osv.

Har väl ingen direkt budget satt..5k för t.o.r flyg för oss båda? Gör väl inget om det drar över lite.


Måste ha något att se fram emot såhär första dagen efter semestern...:banghead:

Med vänlig hälsning, McGrath!
 

meo_swe

Audemars
Jag håller med Andado . Paris är otroligt trevligt att vara i på tu man hand. Jag ska försöka minnas vad krogen hette som jag var på sist jag var där så har du en otroligt romantisk restaurang i äkta fransk stil.
Man hittar mycket mysigt bara man kommer ifrån turistställena. Och ska man dit så är chap ce 'llyseé eller vadfan gatan heter väldigt trevlig att gå längst.
 

almeyero

Panerai
Senaste året har jag varit i Amsterdam, Split, Rom och Paris med min tjej som är i samma ålder som din (om det är 25 år hon fyller som du menar?) och hon har verkligen gillat alla ställen så egentligen är det ju bara att välja vilket som, då hon ändå lär bli nöjd.

Dock så gillade hon Paris mest och där om nånstans finns det mycket shopping, som bonus kan du ju lämna av henne på någon shoppinggata och dra iväg och kolla på Zlatan om de har match då ;)
 

Andado

Omega
Jag håller med Andado . Paris är otroligt trevligt att vara i på tu man hand. Jag ska försöka minnas vad krogen hette som jag var på sist jag var där så har du en otroligt romantisk restaurang i äkta fransk stil.
Man hittar mycket mysigt bara man kommer ifrån turistställena. Och ska man dit så är chap ce 'llyseé eller vadfan gatan heter väldigt trevlig att gå längst.
Håller med.
Viker man av och tar sig från turistgatorna så är det hur mysigt som helst.
Sen är staden och arkitekturen väldigt vacker och allt man kan tänka sig finns.
 

Klockers

Cartier
Åk till Salzburg! Sjukt mysigt på tu man hand.
Man chockas över omgivningens skönhet redan det första som händer när man går av planet(du kommer förstå vad jag menar om du åker dit)
Dessutom många fina klockbutiker...
 

Marckus

Panerai
Bara för att komma med något annat...

Budapest:

Mysiga gator
Mycket sevärdheter
Bra uteliv
Härliga utomhus/termalbad
Billigt med mat/öl/taxi/sprit
 

BOTL

Panerai
Barcelona är charmigt och gillar man mat så slår få saker Spanien, Berlin ska vara fint (ska dit om 2 dagar med frugan), Budapest har riktigt schysta spa och god mat, trevligt folk.
 
Prag och Florens är två riktigt mysiga städer som inte är så mainstream vilket kan vara kul om det är en present, visar ju på lite eftertanke om inte annat.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
När tjejen fyllde år sist var vi i Berlin vilket uppskattades. Annars verkar flera trevliga ställen kommit upp som förslag i tråden.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
London är aldrig tråkigt! Och det är fantastisk stad att besöka på hösten. Annars är Berlin och Paris säkra kort också. I Berlin upplever jag att man får mer hotell för pengarna än Paris och London så det kanske kan vara värt att ta ett billigt flyg dit och boka något extra fint i hotellväg?
 

fredrik!

Cartier
Berlin är trevlig som weekendstad, prisvärd stad utan att tveka.

Följer vi samma spår med cost/happiness ratio skulle jag säga warszawa, helt klockren stad som jag älskade när jag var där för någon månad sedan.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Amsterdam
Varför: Annorlunda, gå på Heinekenmuseet (faktiskt rätt roligt, lite som liseberg)
Ta en tur till Ghassan jewels (felstavat kanske!?)
Ta en tripp till en kaffe shop och köp kaffe...:woot:
amsterdam.jpg

Alt Milano:
Varför:
Maten, shoppingen, missa inte La rhinascente (återigen stavning?) Sjukt läcker takservering i höjd med kyrkans tak, och se ut över det stora torget.
milano.jpg
 

CLT

Rolex
Rom eller Milano! Italien är sååååå mycket bättre än allt annat.

Lås tråden!

Tack för mig!
 

F-L-P

Panerai
Är Italien torsk så lägger en röst på Florens. bra tidpunkt att åka dit också, alldeles för varmt på sommaren. Finns en bra tråd nånstans men hittar den inte. Middag på 13 Gobbi och lite promenad i någon av parkerna. en glass vid domen (panerais flagship står ligger av en händelse också där)

Även Amsterdam, Paris och London är grymma ställen. Eller Köpenhamn, billig resa, skön atmosfär och god mat, kødbyens fiskebar är top noch.
 
Topp