• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Blekholmsterrassen - Bra eller anus?

Pontusk

Omega
Hej,

Jag undrar vad ni har för erfarenheter från området kring Blekholmsterrassen?
Är eventuellt intresserad av att flytta dit med anledning av dess avstånd till stan och vatten.
Bra eller anus?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ja det verkar onekligen som det. Det vägs ju dock upp av att husen är ganska fräscha, byggda på 90-talet och nära till stan.

Är det helt korkat att köpa in sig på en bostadsrätt som är byggd på 1990-talet? Är folk bara ute efter gamla sekelskifteslägenheter?

De husen är mycket populära och har fina balkonger, så kör!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag säger anus med tanke på klientelet som rör sig mkt i området...samt ett jäkla liv, framförallt under sommarmånaderna med hänvisning till Asplunds inlägg
 

Archie

Cartier
Hur är trafiken därikring? går ju sjukt mycket vägar och tågräls ett stenkast bort, hörs det? jag funderade på antagligen precis samma lägenhet som TS, men tar lite emot med 90-talshus för mig, man vet inte hur länge de håller. är mer för tjocka väggar och högt till tak. dessutom var utropspriset oroväckande lågt så det känns ju som att nått galet borde det va =)
 

Pontusk

Omega
Hur är trafiken därikring? går ju sjukt mycket vägar och tågräls ett stenkast bort, hörs det? jag funderade på antagligen precis samma lägenhet som TS, men tar lite emot med 90-talshus för mig, man vet inte hur länge de håller. är mer för tjocka väggar och högt till tak. dessutom var utropspriset oroväckande lågt så det känns ju som att nått galet borde det va =)


Anledningen till det låga utgångspriset är för att föreningen kommer att genomföra ett kapitaltillskott, samt så har hyran gått upp från 2200 kr till 3700 kr för lägenheten. Jag vet inte riktigt vad man kan förvänta sig med tanke på kapitaltillskottet och ej heller vad som händer därefter.
 

Archie

Cartier
Anledningen till det låga utgångspriset är för att föreningen kommer att genomföra ett kapitaltillskott, samt så har hyran gått upp från 2200 kr till 3700 kr för lägenheten. Jag vet inte riktigt vad man kan förvänta sig med tanke på kapitaltillskottet och ej heller vad som händer därefter.

ok tack för info. kollade du på den? jag orkade inte åka in igår (bor inte i sthlm, och orkar därav bara åka in på objekt jag är seriöst intresserad av)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Anledningen till det låga utgångspriset är för att föreningen kommer att genomföra ett kapitaltillskott, samt så har hyran gått upp från 2200 kr till 3700 kr för lägenheten. Jag vet inte riktigt vad man kan förvänta sig med tanke på kapitaltillskottet och ej heller vad som händer därefter.


De har haft dålig ekonomi ett tag och det kan vara dumt att köpa in sig i en förening utan att ha hundra procent pejl på konsekvenserna av deras ekonomi.
 

Pontusk

Omega
ok tack för info. kollade du på den? jag orkade inte åka in igår (bor inte i sthlm, och orkar därav bara åka in på objekt jag är seriöst intresserad av)


Nej, jag vet inte, överväger om det är värt att åka och kolla på den idag.

Någon som har erfarenhet av en förening som gjort kapitaltillskott?
 

Archie

Cartier
De har haft dålig ekonomi ett tag och det kan vara dumt att köpa in sig i en förening utan att ha hundra procent pejl på konsekvenserna av deras ekonomi.

hur vet/ser du det? har för mig att jag kollade och de hade inte så jävla mkt långfristiga lån åtminstone... nu vet ju inte jag vad man ska kolla på dock, därav frågan
 

mace

Cartier
2-Faktor
Föreningen äger inte tomten. Det kan bli rätt dyrt när tomträttsavgiften omförhandlas (inte mkt till förhandling, man får snarare en ny avgift). Har du en mage av is, kör. Annars, passa.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Avgiftshöjningen är ju katastrofal, från 22 till 37!? De måste ha räknat sjukt galet från början, eller så är de galna nu.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Tomterättsvgälden ska ha blivit ny i höstas - gissar att den hostade till några snäpp. Går ej att se i denna årsredo dock. Men typ ordföranden ska kunna svara på det - ring och kolla!

Generellt så är äldre fastigheter där man äger marken och har stora renoveringar gjorda säkrare. Finns det en å annan uthyrningslokal/butik i bottenplanet brukar de vara än säkrare. Generellt så brukar äldre byggnation anses "finare" - och därmed lättare att sen sälja - kolla bara vad som gäller klockor. ;)

Lycka till!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Nackdelen är att Kungsholmen är dyrare... Tror ni att det är en dålig affär att köpa på Blekholmsterrassen? Dålig affär att köpa över huvud taget just nu?

Jasså, är det? Jag trodde det var dyrare ju närmre TC man kom. I övrigt har jag sjukt dålig koll på marknaden tyvärr. Brukar gå på känsla och det blir oftast bra :)
 
Topp