• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - Cappuccino utan espressomaskin

Rholm

Cartier
image.jpg



Jag med....
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
IMG_20140828_120020.JPG


Trådstarten var mer menat som ett skämt mot allt OT som postas här. Om jag har irriterat eller provocerat ber jag om ursäkt.
 

Dr Stein

Cartier
Grym trådstart, tycker jag! Lagom med text, fina bilder och trevligt ämne. Tycker nog att kaffe ska drickas svart, men annars har jag inga negativa synpunkter. Ironiskt eller ej, var denna tråd roligare och intressantare än många andra trådstarter, OT såväl som T. Hoppas cappuccinon smakade! :)
 

vonhall

Rolex
Ser heller inget fel med den här tråden! Alltid kul med nya infallsvinklar som 80talisten ofta bjuder på i sina trådar. :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Var på ett ställe i utlandet med texten på glasrutan "Expresso" och även den mycket coola felstavningen "Sandwitch" dvs. Sand-häxa :)

Jag är kaffenörd, och som många sagt är det en kaffe med mjölk som visas eller som man sagt i spanien caffe con leche varken mer eller mindre, och det är inget fel med det, men det är ingen Cappuccino för då är det som sagt Espresso-bas.

Det världsberömda (i Göteborg) cafeet Da Matteo tröttnade på alla hippa beskrivningar på utrikiska vad gäller kaffe så de har numera bara texten på sina skyltar "kaffe med lite mjölk, kaffe med skummad mjölk och kaffe med mycket mjölk", men givetvis om man beställer en dubbel espresso får man ju det man beställt.

Men så klart kan man svänga till det och beställa en Lungo, Ristretto eller Cortado om man vill :) men vi nördar vet att bara en av de 3 innehåller mjölk... (gissa vilken)

Jag har så klart testat det mesta inom Kaffe så och Kopi Luwak, det är inget extra mer än priset (4000kr/kg på det jag testade)
Det är ett kaffe som alla andra som ska tas väl hand om, drickas färskt osv. osv.


Min roligaste erfarenhet vad gäller kaffe är ju i alla fall i somras när jag var på söder i storstaden och hoppade in på Drop Coffee som hade en ny cool bryggmetod kallad Kalita Wave, som de ville presentera, och jag beställde en med etiopiska bönor, och sa att det där har jag kört hemma i flera år, och de sa, jaja eller hur, vi är först i Sverige med detta, men jag har specialbeställt från Japan sa jag, och de undrade från vilken planet jag kom ifrån :) Småkul att en kille från "landet" kan ha en åsikt om Stockholms coolaste kaffe nyhet...

och till sist, svarar gärna på kaffefrågor... och det är skillnad på kaffe och kaffe, och det behöver inte va dyrt att få till en bra kopp, däremot kan det bli rusktigt dyrt att få till en halvbra kopp, det har jag märkt många gånger
 
Topp