• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: CinXplayer -Bästa ipad appen!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: CinXplayer -Bästa ipad appen!

Man kan alltså se på film/serier samtidigt som man surfar KS. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte sett den förut, nej. Trodde den var lika kass som alla andra serier på det temat. Gillar dock Firefly också, men de flesta rymdserier är rätt kass.
 
V

Viggen

Guest
yonsson skrev:
Inte sett den förut, nej. Trodde den var lika kass som alla andra serier på det temat. Gillar dock Firefly också, men de flesta rymdserier är rätt kass.

Buuuu! ;)
Om du gillade Firefly så kan jag rekomendera Farscape. Men den innehåller diverse rymdvarelser som inte är humanoida. :D

Glöm inte att kika på långfilmen av BSG, minns dock inte mellan villka säsonger den skall ses.

Sedan finns ju alltid:
ST Voyager
ST DS9 (Deep Space 9).
ST Enterprise
ST TNG (The Next Generation).
ST TOS (The Original Series). Den tillhör inte min favorit trots att det var här mitt sci-fi intresse startade.
:ugeek:
 
V

Viggen

Guest
Det var så lite!

Firefly hade bara en säsong och avslutades sedan med en långfilm för fansens skull. Tråkigt att det blev så då den var riktigt trevlig och orginell.

Farscape har liknande humor men allt utspelar sig i ett helt annat scenario. Första säsongen är lite dåligt påkostad men blir bättre med tiden. Den avslutas också med en långfilm för fansens skull.

Glömde nämna Buck Rogers. En klassiker, men den blir bara sämre med säsongerna.

Sedan finns ett par serier inte ens jag vill röra vid. De 3 olika Stargate versionerna, Blixt Gordon och Babylon 5 för att nämna några. Alla dessa tar sig för seriöst utan att lyckas pga av svag/ointressant handling, eller dåliga skådespelare. Men detta är bara min åsikt och jag klandrar inte någon om de nu skulle gilla Stargate. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var de jag syftade på innan. Stargate och Babylon serierna. Kass skådespeleri mm. Firefly är riktigt bra, precis som Buffy the vamp slayer av samma författare.
 
V

Viggen

Guest
IPad, det är så Star Trek. Vill ha en sådan, men får nöja mig med IPhonen. :)
Ha så trevligt framför BSG! :)
 
Topp