• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Dagens/kvällens vin=)

16610

Patek
2-Faktor
BIB går oxå bra! Jag är ju svag för Sydafrikanska viner! kan passa på att tipsa om AllesVerloren Tinta Barocca.
Ni får gärna tipsa om viner med!
 
Kör en ganska okomplicerad robust italienare till käket ikväll.
167C517C-F040-4893-AA0B-ACEA4294F91B-12459-00000EB08158F59D_zps1d188934.jpg

Ha det fint!


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Konstigt att inte fler gillar vin=)


Jorå, vin är kul... Gillar vita från Bordeaux, med fördel sauvignon blanc och sémillon. Gillar röda från Pomerol och Châteauneuf-du-Pape. Har också en förkärlek till Sauternes om man ska diskutera dessertviner. Snackar vi "the big five" så är lite otippat min favorit Château Haut-Brion.

Champagne är dock absolut favoriten, trist hobby när man är student bara...

Ni som gillar italienska, kika på Barolo, mycket roligare än svennevinerna från Amarone (även om det skiljer lite i karaktären)
 

16610

Patek
2-Faktor
Riktigt bra tråd. Älskar vin. Det blir kul med tips
Jag är ruskigt svag för italienska viner
Här ett helt ok vin. Passar bra till kött eller som ikväll lite italiensk skinka.
ynuneved.jpg


sent with dirty pen on Note 3!

Härligt! Vin är riktigt skoj! Dåligt bevandrad i italienska viner tyvärr. Men jag skriver upp och testar. Tack för tipset. Finns det i sortimentet i Borås?
 

16610

Patek
2-Faktor
Jorå, vin är kul... Gillar vita från Bordeaux, med fördel sauvignon blanc och sémillon. Gillar röda från Pomerol och Châteauneuf-du-Pape. Har också en förkärlek till Sauternes om man ska diskutera dessertviner. Snackar vi "the big five" så är lite otippat min favorit Château Haut-Brion.

Champagne är dock absolut favoriten, trist hobby när man är student bara...

Ni som gillar italienska, kika på Barolo, mycket roligare än svennevinerna från Amarone (även om det skiljer lite i karaktären)

Häftigt! Tack för de tipsen. Blir att skriva upp och testa.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
16610
För 79:- är Castelforten väldigt god!



The Wanted Zin va faktiskt jävligt prisvärt.


J

Kan bara hålla med! Blev förvånad.
Fast, är inte en italiensk Zinfandel Primitivo ...egentligen? ;)
Kan tipsa om Brazin (http://www.systembolaget.se/6261) om ni gillade The Wanted Zin.

Här blev det D'arenberg, The stump jump Grenache Reserve (http://www.systembolaget.se/6347). Kanske faller de i smaken som gillar zin.
Fick tips via shorepower (ägare av www.finewines.se, som ni bör besöka!) :)
iok8k3J.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Masi Costasera, nr 2345 på bolaget. :smug:
Mycket bättre blir det inte för ett Amarone-tråko.
 
Topp