• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ultimata rakguiden (helgtävling med fina priser!)

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Nån som kan tipsa om en hygglig skäggtrimmet. Har förbrukat en hel drös och tar gärna tips. Skötta att köra av det värsta innan hyvelrakning om man låtit skägget växa lite för länge.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag visste att det skulle finnas en tråd om detta här!! Nice!

Gick över från plast för 8 år sen och har aldrig kollat tillbaka. Började med en saft razor (merkury vision 2000) och köpe för några veckor sen min först kniv (Dovo) and iblove IT!!
IMG_0265.JPG


Nu är jag på jakt efter en vettig after shave. Förslag?
 

Hugii

Audemars
Den var inte ställbar på de längderna och hade inte heller sån där grej man kan slänga på i rätt längd :( Kanske går att köpa extra och slänga på?
VARIABEL: MultiClick® skärlängdjustering med 5 låsbara positioner 0,1 - 3 mm. Med kammen på är de låsbara positionerna 4 mm - 18 mm.
så den klarar upp till 18mm i alla fall :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag har alltid kört 1-2 droppar. Du ska se skillnad ;) ...
Kan jämföras med en klocka, med eller utan olja :)
Jag kör sån här nu, tar aldrig slut http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Ovriga-smorjmedel/Universalolja-2000017090/
Droppar innan varje användning (och efter rengöring).
Jag antar att du menar att man ska olja bladen på trimmern. Trodde först du menade att man skulle droppa olja på rakbladet på hyveln. :)
Beställde hur som helst en moser nu från apotek. Tack för tipset :)
 

BOTL

Panerai
Nån som kan tipsa om en hygglig skäggtrimmet. Har förbrukat en hel drös och tar gärna tips. Skötta att köra av det värsta innan hyvelrakning om man låtit skägget växa lite för länge.

Wella, salongstrimmer är enda som håller i längden anser jag. Frugan är frisör och driver salong, flera vänner som ar salonger med. Skägg (åtminstone de som inte har pullfjun) sliter som fan på bladen, jag kan slita ut en vanlig trimmer på under ett år. Wella Contura håller RIKTIGT bra så länge du sköter dem. )smörjer och gör rent.
 

Hugii

Audemars
Vad härligt att höra att det fortfarande finns MÄN här som likt jag tycker att man ska vara renrakad och vårdad, till skillnad från alla hipsters idag..

Godkväll från mig!
IMG_0771.JPG
Jag har inte varit renrakad sen 1999 men jag har använt rakborste å rakblad sen 1995 :). I övrigt håller jag med dig, man blir trött på dessa carpediem-gossar :)
 

Psykel

Patek
Vad härligt att höra att det fortfarande finns MÄN här som likt jag tycker att man ska vara renrakad och vårdad, till skillnad från alla hipsters idag..

Godkväll från mig!
IMG_0771.JPG
MÄN ser ut precis som dom vill! ;)
Med det sagt så kör jag på helskägg, men rakar halsen och trimmar kanterna med borste, tvål och shavette eller säkerhetshyvel sen många år.
Bara för att man inte är renrakad betyder det inte att man inte är vårdad.
 
Topp