• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT DHL

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Var försiktiga med era klockor (och övriga saker) och skicka inte med dhl. Vilka jävla amatörer! Sista gången jag använde dem till mina paket.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19837044.ab

image.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Visst är det förjävligt, men DHL råkar inte vara unika på något sätt, detta förekommer hos dem alla, tyvärr.
 
  • Like
Reactions: SFS

Rookie

Cartier
2-Faktor
Såg ett par intressanta kommentarer på detta idag på Facebook där folk skrev saker i stil med "om ni tror detta är något så ska ni komma till dhl i xxxx för att se flygande pallar" och "det där är ingenting jämfört med när jag jobbade för posten". Så m.a.o. så verkar detta tyvärr förekomma överallt, och säkert i större utsträckning än vad vi tror..

Personerna som skrev det är och har varit anställda utav dhl (ytligt bekanta).
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Undvik DHL på alla sätt, jag har fått jaga dem när min klocka fastnade i tullen utomlands. Under fyra veckor fick jag jaga dem när det kom upp nya notiser på DHL's hemsida där man kunde följa sitt paket, när de behövde något från mig kontaktade dem ALDRIG mig. När paketet väl kom fram var innehållet förstört, de har öppnat en "utredning" det var för tre veckor sedan och jag har fortfarande inte hört något alls från dem ang ersättning. De skulle prata med sitt försäkringsbolag, forts följer.

Sökord: Recension, DHL, dhl, omdömde, dåliga, usla, horribla, orcher
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Samma här. Jobbade på ett av de större logistikföretagen under några år och några kastade paket var långt ifrån det värsta man fick se. Känns inte helt rätt att döma ut ett helt bolag när det egentligen är enskilda individers handlingar som synas.
 

Erikd

Cartier
Har jobbat lager på posten och tagit emot och lastat gods. Det ser ungefär likadant ut där. Du hinner inte riktigt att ta det lugnt och stapla saker fint och prydligt om du ska hinna med i det tempo de vill.

Ska man skicka något med en budfirma, spelar ingen roll vilken, ska paketet tålas att kastas i golvet. Jag gör grymt stora låder med massa vaddering och papper runt för att inget ska gå sönder...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
willbur läste om det i någon tråd har jag för mig men trodde att de hade löst sig. Riktigt tråkigt

Förstår inte hur folk kan ta detta som vardagsmat, sjukt. Ska aldrig mer beställa något känsligt på nätet om det är så vanligt förekommande.
 

Cryssarn

Rolex
Har jobbat lager på posten och tagit emot och lastat gods. Det ser ungefär likadant ut där. Du hinner inte riktigt att ta det lugnt och stapla saker fint och prydligt om du ska hinna med i det tempo de vill.

Ska man skicka något med en budfirma, spelar ingen roll vilken, ska paketet tålas att kastas i golvet. Jag gör grymt stora låder med massa vaddering och papper runt för att inget ska gå sönder...
beror på hur snabb man är. Jag var snabbare än vinden ;)
känns som att dom flesta ställena behöver lite mer piska. det är svårt att kasta paket omkring sig om chefen ser på
 

hollow123

Rolex
Knappast någon nyhet att budfirmor är oförsiktiga med ens paket (tyvärr). Får paket med bud minst en gång i veckan till jobbet. Slutat förvånas när det ser ut som att någon stampat på paketen i princip.
 

mjian

Omega
Detta är inget nytt. Man får vara glad om ens paket kommer fram hela.
Jag jobbade på en flygplats och där kastas resväskor hejvilt när de lastades på. Man hinner inte annars. Men visst fan ska man som kund/passagerare kunna känna sig trygg med att sina grejer hanteras bra. Men de sker inte alltid tyvärr.
 

Cryssarn

Rolex
Detta är inget nytt. Man får vara glad om ens paket kommer fram hela.
Jag jobbade på en flygplats och där kastas resväskor hejvilt när de lastades på. Man hinner inte annars. Men visst fan ska man som kund/passagerare kunna känna sig trygg med att sina grejer hanteras bra. Men de sker inte alltid tyvärr.
två väskor har gått sönder för mig under sträckan Chicago-Nashville....undrar vilken flygplats det är som är oförsiktig :shifty:
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Detta är inget nytt. Man får vara glad om ens paket kommer fram hela.
Jag jobbade på en flygplats och där kastas resväskor hejvilt när de lastades på. Man hinner inte annars. Men visst fan ska man som kund/passagerare kunna känna sig trygg med att sina grejer hanteras bra. Men de sker inte alltid tyvärr.

Mitt skärmstöd till min datorskärm gick sönder(det krävdes en hel del våld för att det skulle hände) när jag flög från Arlanda till Kallax, men eftersom jag inte tog några bilder på när skärmen låg i väskan både vid nedpackningen och uppackningen är det så gott som kört för mig att få ersättning.

Fram med superlimmet och silvertejpen...
 

mjian

Omega
Mitt skärmstöd till min datorskärm gick sönder(det krävdes en hel del våld för att det skulle hände) när jag flög från Arlanda till Kallax, men eftersom jag inte tog några bilder på när skärmen låg i väskan både vid nedpackningen och uppackningen är det så gott som kört för mig att få ersättning.

Fram med superlimmet och silvertejpen...

Nu jobbade inte jag på lastningen ;) men man kände ju några där och gick förbi ibland och såg hur det gick till. Personligen har jag i princip bara bra erfarenheter med DHL och våra flygplatser. Men tror man att väskor och paket hanteras med sidenhandskar, då är man fel ute.
 

Jonte73

Audemars
Folk har tamejfan ingen moral nuförtiden !
Inte undra på att var tredje grej man beställer är paj !
Förjävligt.
 
  • Like
Reactions: SFS

dauit

Panerai
2-Faktor
Nu jobbade inte jag på lastningen ;) men man kände ju några där och gick förbi ibland och såg hur det gick till. Personligen har jag i princip bara bra erfarenheter med DHL och våra flygplatser. Men tror man att väskor och paket hanteras med sidenhandskar, då är man fel ute.

Tur för dig då;)
 

SFS

Omega
Skickade min Vacheron till Italien (bytte den mot en Explorer) med DHL, det gick hur bra som helst. Har även bara fått hela paket via UPS, FedEx och TNT.
Dock är DHL:s hemsida under all kritik, fick åka runt för att hitta ett ombud som skickade till utlandet.

Men som många säger så ser det väl ut så här nästan överallt.
 
Topp