• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot: fågelart?

P-A

Sir Spamalot
Katten släpade in denna fågel och jag kan inte säga vad det är?
unatesyh.jpg


skickat med telefonen.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Ot: fågelart?

De kan gärna få ta katten för jaktbrott så blir jag av med den ;)

skickat med telefonen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ot: fågelart?

Kollade med systersonen som är ornitolog. Han hävdar bestämt att det är en Strandpippare (fuckidus beachus). Rätt ovanlig. :shock:

Han hälsar också att han ska anmäla dig till "kommun", oklart för vad. :mrgreen:
 

max

Dancing Queen
Re: Ot: fågelart?

Denke skrev:
Kollade med systersonen som är ornitolog. Han hävdar bestämt att det är en Strandpippare (fuckidus beachus). Rätt ovanlig. :shock:

Han hälsar också att han ska anmäla dig till "kommun", oklart för vad. :mrgreen:

Strandpippare finns mest på gotland i sommartid :eek: :lol: :lol: :lol:
Tror han dragit dig i nosen din käre systerson, för det latinska namnet låter minst sagt suspekt, kanske är en muntergök :roll:

Skulle spontant säga någon hackspett men kan inget om fåglar så det är absolut inte att lita på :D
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Ot: fågelart?

Enligt robsoft (jaktforum) så är det en gråspett. Uppenbarligen ska den skickas in eftersom den tullhör staten.
Men jag la den bakom ladan i går och den var borta i dag så jag gissar att någon räv har tagit den...

skickat med telefonen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ot: fågelart?

Äh- Det ser man ju direkt vad det är för art. Det är ju en pippifågel.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ot: fågelart?

Denke skrev:
Kollade med systersonen som är ornitolog. Han hävdar bestämt att det är en Strandpippare (fuckidus beachus). Rätt ovanlig. :shock:

Han hälsar också att han ska anmäla dig till "kommun", oklart för vad. :mrgreen:

Strandpippare (fuckidus beachus). :lol:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Ot: fågelart?

Ekmikael skrev:
Denke skrev:
Kollade med systersonen som är ornitolog. Han hävdar bestämt att det är en Strandpippare (fuckidus beachus). Rätt ovanlig. :shock:

Han hälsar också att han ska anmäla dig till "kommun", oklart för vad. :mrgreen:

Strandpippare (fuckidus beachus). :lol:

+1 på den. Jag fortsatte läsa tråden i tron om att det var rätt, men brast ut i ett gapskratt när jag såg resten av tråden. :lol:
 
Topp