• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Första gången

P-A

Sir Spamalot
Ensam ko, 60m, två snabba skott!
Första älgen för mig :)

bvxuZnz.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Såg ut som en kviga, grattis.

Visst är det spännande med jakt?

Kom två tjurar för några år sedan på mitt pass, det var minst sagt spännande.
877C65AA-D7F4-45CC-B22F-00B34FDC7813-4252-00000144DB8EAF33.jpg
[/quote

Du har nog rätt ang kviga.

Riktigt fin den stora! Måste ha varit en bra dag :)
Är du på älgjakt nu eller har du lagt det på hyllan.

Jag hade min Luminox 3051 på mig. En stor nackdel med att jag kör klockan med Nato är mängden blod som samlades i armbandet...
 

P-A

Sir Spamalot
Aldrig förstått hur folk kan skjuta djur och sedan glatt posera på bilder med dom.....

Det är inte så svårt, man siktar och skjuter först, springer de så går man sikta lite längre fram bara. Och det är ännu lättare med djurbarn så man inte behöver sikta så långt fram. (Bonus är ju också om man skjuter djurbarnet först så att djurmamman blir så ledsen att hon stannar kvar för då kan man ju skjuta henne med) Bilden är det lättaste! :)
 

P-A

Sir Spamalot
Har du inte tillräckligt kött i köttdisken på ICA? :stop:

Jag köper inte kött i affären. (förutom kyckling då jag inte hittat någon bra privat aktör här)
Antingen så har jag jagat köttet (får ca 65kg älg/år) sen så köper vi nötkött och fläskkött från en lokal bonde. Där vi besöker djuren och vet att de får bra mat, får gå ute året runt, stora ytor att röra sig på och väl omhändertagna.
Ägg från vi av vår hyresvärd. Av hönor som går fritt utomhus.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det är inte så svårt, man siktar och skjuter först, springer de så går man sikta lite längre fram bara. Och det är ännu lättare med djurbarn så man inte behöver sikta så långt fram. (Bonus är ju också om man skjuter djurbarnet först så att djurmamman blir så ledsen att hon stannar kvar för då kan man ju skjuta henne med) Bilden är det lättaste! :)


cool-story-bro-obama.jpg
 

Mr.Chang

Audemars
Jag köper inte kött i affären. (förutom kyckling då jag inte hittat någon bra privat aktör här)
Antingen så har jag jagat köttet (får ca 65kg älg/år) sen så köper vi nötkött och fläskkött från en lokal bonde. Där vi besöker djuren och vet att de får bra mat, får gå ute året runt, stora ytor att röra sig på och väl omhändertagna.
Ägg från vi av vår hyresvärd. Av hönor som går fritt utomhus.
Sorry om jag sårat dig på nåt sätt,men jag är en sann dju
alACeyE.jpg
rvän och lider med djuret.Särskild nu när våran katt är lite sjuk.
 
Topp