• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Falling Down Blocket Style

En liten stund efter mitt svar så har pulsen gått ner och jag kan börja skratta åt mig själv. Vanligtvis brukar jag bara köra sådana här bluffar till Spam-mappen utan att ödsla vidare tid. Men just nu är det lite för mycket dåliga bluffare i farten...
Tänkte det kunde bli en kul tråd. Damma genast av den där mailkonversationen då alla hjulen släppte.;

No1;
Bra att det går att översätta med Google, eller hur!
Hmmm, låt mig gissa. Du har en kusin i Utlandet som ska ha klockan. Betalar ska du via någon utländsk bank och bekräftelse på det kommer i något häckigt mail från dig.
Ditt pris är 10 000kr. Skicket hade du vetat om om du kunnat läsa på svenska. Men översätt gärna detta: Sug min kuk!

Ha en bra dag

Eric

25 jan 2015 kl. 14:44 skrev Sandra via Blocket <[email protected]>:



Jag har intresse av att köpa din produkt
Hur mycket är det sista priset?
Vad är den nuvarande skick?
Svara ([email protected]) Sandra

Säkerhetsinformation från Blocket:

Meddelandet skickades den 25/1 2015 klockan 14:25 via webb-formuläret i din annons
http://www.blocket.se/vi/58425088.htm på Blocket.
Blocket kan därför inte kontrollera om e-postadressen [email protected] är korrekt angiven.

Om meddelandet verkar konstigt eller oseriöst – svara inte, utan att läsa våra säkerhetstips först på http://www.blocket.se/kundsakerhet.htm
Avsändaren kan inte se din e-postadress förrän du svarar på detta mejl.

Meddelandet skickades från ip-adressen 162.244.81.178
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
En liten stund efter mitt svar så har pulsen gått ner och jag kan börja skratta åt mig själv. Vanligtvis brukar jag bara köra sådana här bluffar till Spam-mappen utan att ödsla vidare tid. Men just nu är det lite för mycket dåliga bluffare i farten...
Tänkte det kunde bli en kul tråd. Damma genast av den där mailkonversationen då alla hjulen släppte.;

No1;
Bra att det går att översätta med Google, eller hur!
Hmmm, låt mig gissa. Du har en kusin i Utlandet som ska ha klockan. Betalar ska du via någon utländsk bank och bekräftelse på det kommer i något häckigt mail från dig.
Ditt pris är 10 000kr. Skicket hade du vetat om om du kunnat läsa på svenska. Men översätt gärna detta: Sug min kuk!

Ha en bra dag

Eric

25 jan 2015 kl. 14:44 skrev Sandra via Blocket <[email protected]>:



Jag har intresse av att köpa din produkt
Hur mycket är det sista priset?
Vad är den nuvarande skick?
Svara ([email protected]) Sandra

Säkerhetsinformation från Blocket:

Meddelandet skickades den 25/1 2015 klockan 14:25 via webb-formuläret i din annons
http://www.blocket.se/vi/58425088.htm på Blocket.
Blocket kan därför inte kontrollera om e-postadressen [email protected] är korrekt angiven.

Om meddelandet verkar konstigt eller oseriöst – svara inte, utan att läsa våra säkerhetstips först på http://www.blocket.se/kundsakerhet.htm
Avsändaren kan inte se din e-postadress förrän du svarar på detta mejl.

Meddelandet skickades från ip-adressen 162.244.81.178


tappat greppet? ;-)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag har fått liknande mail, samma stil samma "Sandra" men annan mailadress.
Faktum är att man faktiskt underlättar för dem om man ber dem dra åt helvete direkt, då vet de direkt att de kan släppa kroken, läs gärna en bra bok i ämnet (Levitt, Dubner, Think like a freak, kapitel 7, uppföljaren till Freakonomics2) som bl a handlar om varför de i Nigeribrev fortfarande säger att de är från Nigeria (Svar: för att direkt kunna sålla ut de som är dumma nog att falla för det och värt gå vidare med... de är liksom smarta i att vara dumma...)
 
Topp