• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Fotbolls-VM diskussionstråd

B1884

Audemars
2-Faktor
Här har vi tråden för allt matchsnack, frågor, nyheter... ja allt möjligt!

Kan väl knappast vara ensam om att följa VM här på forumet? :)

Premiärmatchen, vad tror ni? Själv hoppas jag stenhårt på en Kroatisk kross ikväll :D
 

babanker

Panerai
Hoppas idag på Brasilien, fruktan att det blir ruskigt kaos om de får stryk.

Men, som vinnare är det Portugal som gäller! :)

Laddad som fan!
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Håller på Brassarna mot Kroatien då det alltid är roligt om det går bra för hemmanationen. I hela VM tror jag mest på Tyskland.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Glömde också nämna, när Sverige inte är med så håller jag STENHÅRT på tyskarna! :)

Det är bara jag som tycker det är lite roligt om hemmanationen floppar alltså..? ;)
 

luddviig

Panerai
Kul med en tråd! Tror att Brasilien vinner ikväll. Tycker att Uruguay kommer bli intressanta att följa också, hoppas att dom tar sig långt! :)
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Om jag inte minns fel så är det bara sydamerikanska lag som har vunnit VM när VM varit i Nord- eller Sydamerika.

Så nu hoppas jag att tyskarna eller något annat europeiskt land vinner :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Kul att det drar igång nu! Skulle vara roligt om det gick bra för England (liten chans dock):)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Ni glömmer att vi snackar om första omgången nu. Skrällarna sker alltid under första matcherna i gruppen, kan vara läge att tippa högoddsare.
Tror på Tyskland eller Portugal, även om de aldrig brukar köra hela vägen. Spanien lirar tråkigt och Brasilien är för svaga fysiskt, men den som lever får se :)
 

Anfield

Panerai
Ja jag måste säga att jag håller på Europa i dag !

Vore roligt om dom kunde tvåla till giganterna.
 

ottwon

Omega
Håller på italien i brist på svennar... Kul för pirlo o få avsluta på topp :) Sen bosnien unnar man ju en bra turnering med. Tror dock argentina klipper bucklan.

Ikväll hoppas jag på skräll av kroatien. Neymar pallar inte trycket:)

Skickat från min SM-G3815 via Tapatalk
 
Uruguay känns som en "outsider" men tror nog tyvärr inte att dom räcker hela vägen. Liten skrällvarning på Belgien. Vinner gör nog Brasilien eller möjligtvis Tyskland .
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Brassarna för svaga fysiskt?

Thiago Silva
David Luis
Ramires
Pauilinho
Hulk (!)
Dante
Fernandinho

...
Håller med brassarna har nog defensivt en av vms bästa och fysiska trupper så det lär inte vara något problem. Frågan är om den offensiva mitt-trion grejar att göra mål då deras anfallare är ett stort frågetecken.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Ni glömmer att vi snackar om första omgången nu. Skrällarna sker alltid under första matcherna i gruppen, kan vara läge att tippa högoddsare.
Tror på Tyskland eller Portugal, även om de aldrig brukar köra hela vägen. Spanien lirar tråkigt och Brasilien är för svaga fysiskt, men den som lever får se :)


Kan inte förstå folk som säger att Spaniens spel är tråkigt.
Brasilien svaga fysiskt? bara backlinjen får mig att skaka här hemma, Dani Alves, Thiago Silva, David Luiz, Marcelo, Dante. Skulle inte kalla det för fysiskt svag backlinje.
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Titeln känns ovanligt svår att tippa.. Men om Brasilien pallar pressen går dem hela vägen. Annars tror jag väl på Tyskland men det har jag fan gjort sen 06, så det säger väl inte så mycket..

Underdogs med potential att skrälla: Frankrike och Colombia.

Gladaste överraskningar: Chile och vårt kära klockland Schweiz.

Mest överskattade: Belgien. Visst dem har en gyllene generation men dem har blivit allt för stora i försnacket. Unga duktiga spelare till stor del. Men dem saknar rutinen. Når kvartsfinal och det ska dem vara nöjda med!
 

Brogren

Cartier
Ingen som håller på Belgien?

Vilket storlag de kommer ha om några år när alla deras superspelare blivit äldre än 20 år. Kul som fan att en sådan ung trupp får VM-erfarenhet och ännu roligare hade det varit om Belgien tog sig långt.
Jag vet att de har blivit höjda till skyarna av många, vilket är lite tråkigt men välförtjänt. Rankade som 5:e bästa laget nu va?
 

Brogren

Cartier
Mest överskattade: Belgien. Visst dem har en gyllene generation men dem har blivit allt för stora i försnacket. Unga duktiga spelare till stor del. Men dem saknar rutinen. Når kvartsfinal och det ska dem vara nöjda med!


Haha skrev mitt inlägg precis efter ditt och håller med om överskattningen men det hade varit roligt om ett sådant ung lag (som dessutom har samarbete med Sveriges landslag) tar sig långt.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Denna har hängt på balkongen sen EM och den ska hänga kvar tills VM är slut. Viva espania.
LAQ9ViL.jpg
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Ingen som håller på Belgien?

Vilket storlag de kommer ha om några år när alla deras superspelare blivit äldre än 20 år. Kul som fan att en sådan ung trupp får VM-erfarenhet och ännu roligare hade det varit om Belgien tog sig långt.
Jag vet att de har blivit höjda till skyarna av många, vilket är lite tråkigt men välförtjänt. Rankade som 5:e bästa laget nu va?

5a-4a verkar många ha dem som! Visst dem har VMs kanske mest spännande trupp, men ska man komma 5a ska man hamna före lag som Brasilien, Spanien, Tyskland, Argentina, Holland, England, Italien, Frankrike, Colombia osv. Känns tajt med dem senare lagen jag nämnde där. Personligen tror jag nästa VM är deras gyllene chans.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Syftade på mittfältet och anfallet i Brasilien. Man vinner inte VM med enbart en stabil backlinje. Hulk och Fred är inte bättre än de resterande anfallarna i europeiska lag och neymar blåses bort vid minsta lilla närkontakt.

Ja, Spanien lirar tråkig fotboll. Rullar bollen vid mitthalva 1356ggr mer en uppställning på 6mittfältare, 4 backar, 1 målvakt. Hoppas att det blir fart på anfallet under detta VM med Costa i anfallet.
 

Sjuhundra

Omega
Håller med brassarna har nog defensivt en av vms bästa och fysiska trupper så det lär inte vara något problem. Frågan är om den offensiva mitt-trion grejar att göra mål då deras anfallare är ett stort frågetecken.

Är inte riktigt benägen att hålla med. Visst Fred är inte en etablerad "klass-spelare" men har stor erfarenhet från Europa och det är ett anfall som har haft en kontinuitet och lång tid att spela ihop sig på. Vilket jag tycker att de bevisade i förra årets confed, det är i princip samma lag (- lucas) som ställs på plan mot Kroatien ikväll.
 
Topp