• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Fotbolls-VM diskussionstråd

Untitled

Omega
Hejar på Belgien men tror att Argentina eller Brasilien tar hem det. Det som talar för Brasilien är att man har bra, om än lite unga, spelare överallt, medan till exempel Argentina är väldigt bra fram men sämre bak. Så länge inte Spanien, Tyskland eller Frankrike vinner är jag rätt nöjd...
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tror inte Brasilien håller hela vägen. Men vågar inte uttala mig om vilka som reser pokalen.. Bosnien och Belgien ska bli intressant att följa.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Har alltid gillat Argentina, går nog så långt tillbaka som -78 med Kempes mfl.
Sen vore det det givetvis kul om Belgien kunde gå långt.
Ett lite varningsfinger för Chile, slänger jag in också.....
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Hade hållt på Brasilien om inte jag har stört mig på Neymars Hollywood-filmningar, kanske att jag kan se mellan fingrarna med tanke på alla andra stjärnor i laget. (Låt inte tråden spåra ur i någon "men Messi filmar ju ännu mer" etc, detta är min personliga åsikt)
Kroatien ligger dock ganska nära i hjärtat då min frus föräldrar kommer därifrån, har haft hyffsad koll på laget tidigare men inte uppdaterat mig senaste tiden. Oavsett så kommer det bli en kul match ikväll!

I övrigt så älskar jag underdogs så Belgien kommer jag garanterat att följa, oavsett hur "inne" det är att följa det laget. Gillar både Belgisk öl och människorna där nere :) Lägg till en riktigt fin fotboll och spännande lag så är det ju givet!

Och givetvis så är Tyskland alltid roliga att titta på!

Och för att respektera alla mina Iranska vänner så kan jag åtminstonde sträcka mig till att Arash gjort en väldigt glad och svängig låt inför 2014 :D

 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
England!! Nananaaaaa na naa naa naaaaaa!


Lär ju vara chanslösa i vanlig ordning men det skiter jag som vanligt i när Sverige inte ör med!
 

Camo00

Patek
Sjukt svårtippat VM denna gång! Känns som att hälften av lagen har potential att vinna bucklan...

Tror att mer än vanligt kommer att handla om laganda, moral och taktik. Värmen kommer att bli en faktor!

Själv hoppas jag på Uruguay, men är tveksam...
 

Pool

Breitling
Hoppas Brassarna vinner VM på hemmaplan!
England kommer väl som vanligt att vara sämst när det gäller? :(
 

maxmol

Panerai
Jag tror det kan bli en riktigt spännande match. Brasilien är ruggit offensiva men Kroatien har ett av de bästa försvarsspelen. Min erfarenhet är att bra försvarspel vinner oftare. Även om oddsen är emot Kroatien så skulle jag inte räkna ut dem helt. :)

Jag hejar dock på Ghana. Skulle vara sjukt kul om de inte blev rånade på konfekten av en till Suarez.
 

almeyero

Panerai
Känns som det står mellan Brasilien och Argentina. Håller på Holland men det kommer ju att skita sig..
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Jag tror och hoppas på Brasilien, defensivt är det namnkunnigt men kom ihåg att fred var tvåa i skytteligan i confed, han brukar prestera i landslaget, likaså neymar som har en annan roll där än i Barca.
Största utmanaren tror jag är Argentina. Har en känsla av att vissa europeiska lag kan få det svårt i de varmare städerna.
Ska bli väldigt kul och intressant att följa!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hjärnan säger att Tyskland vinner. Hjärtat säger Italien. Magkänslan säger Brasilien.

Du går från klarhet till klarhet! :p
Är helt benägen till att hålla med dig, även om jag är tveksam till att Brassarna pallar pressen. Intressant iofs. som nå´n skrev ovan; att bara Sydamerikanska lag vunnit när VM varit på den 1/2:an av jorden!

Jag ska för övrigt en sväng till Italien sönd-onsdag & hade hoppat kunna se en VM match på nå´t lokalt hak där, men de spelar lördag & fredag... :( Kunde varit riktigt kul att bevittna "på plats"... Tror det råder rejäl fotbollsfeber där nere! Att de sedan skulle ta hem hela skiten känns väl inte så troligt, tyvärr. Men varsin Italiensk lagtröja ska vi köpa, sonen & jag!

Bara inte Portugal & gnällspiken Ronaldo vinner, så är jag nöjd... Vet inte varför jag har såååååå j-la svårt för honom! Det finns egentligen ingen rimlig förklaring. Tycker bara han verkar så sjukt osympatisk.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Du går från klarhet till klarhet! :p
Är helt benägen till att hålla med dig, även om jag är tveksam till att Brassarna pallar pressen. Intressant iofs. som nå´n skrev ovan; att bara Sydamerikanska lag vunnit när VM varit på den 1/2:an av jorden!

Jag ska för övrigt en sväng till Italien sönd-onsdag & hade hoppat kunna se en VM match på nå´t lokalt hak där, men de spelar lördag & fredag... :( Kunde varit riktigt kul att bevittna "på plats"... Tror det råder rejäl fotbollsfeber där nere! Att de sedan skulle ta hem hela skiten känns väl inte så troligt, tyvärr. Men varsin Italiensk lagtröja ska vi köpa, sonen & jag!

Bara inte Portugal & gnällspiken Ronaldo vinner, så är jag nöjd... Vet inte varför jag har såååååå j-la svårt för honom! Det finns egentligen ingen rimlig förklaring. Tycker bara han verkar så sjukt osympatisk.

Haha, tack! Går det bra för Brasilien i början och de får med sig publiken tror jag att de går långt, riktigt långt.

De som är ovana med klimatet lär få det svårt i början, men kommer igång senare. Kan det vara för sent då?

Du får ta hand om mitt favoritland. Drick en Birra Moretti åt mig!

Ronaldo var min favoritspelare sedan Man Utd tiden... Dock inte längre. När han gick till Real (som är mitt favoritlag) fick han en annan attityd. Det var bättre förr :cigar:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Haha, tack! Går det bra för Brasilien i början och de får med sig publiken tror jag att de går långt, riktigt långt.

De som är ovana med klimatet lär få det svårt i början, men kommer igång senare. Kan det vara för sent då?

Du får ta hand om mitt favoritland. Drick en Birra Moretti åt mig!

Ronaldo var min favoritspelare sedan Man Utd tiden... Dock inte längre. När han gick till Real (som är mitt favoritlag) fick han en annan attityd. Det var bättre förr :cigar:

Ju förr, desto bättre... ;)
 

tudors

Omega
Som många andra hoppas man ju lite på Belgien, kanske ett nytt "portugal a la figo" men jag tror precis som ovan att dem kommer nog trilla bort i 8-del/kvart. Portugal går inte vidare ur gruppen efter man förlorar mot Tyskland med 3-4 kassar och sedan uddamål mot Ghana eller USA.
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Pro
Är inte riktigt benägen att hålla med. Visst Fred är inte en etablerad "klass-spelare" men har stor erfarenhet från Europa och det är ett anfall som har haft en kontinuitet och lång tid att spela ihop sig på. Vilket jag tycker att de bevisade i förra årets confed, det är i princip samma lag (- lucas) som ställs på plan mot Kroatien ikväll.

Skillnaden är väl att fred var i kanonform sommaren 2013. Till VM nu var han länge ett frågetecken pga skada och har inte riktigt varit sig lik. Nu smackade han iof in bollen mot Serbien men det var ju snarast pga att han halka. Bara för det stänker han väl in ett hat-trick ikväll.. Haha. Brasiliens andra stora frågetecken är väl vilken form Oscar är i. Han har ju inte alls imponerar i träningsmatcherna. Men time Will tell, har ju egentligen ingen aning utan det här är bara min högst oprofessionella åsikt! :)
 
Topp