• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Göteborgsvarvet 2015

Poppe

Cartier
Jag tänkte att vi behöver nåt som sticker ut från alla trådar om sprit och kött ;) och nu har i alla fall jag börjat träna för Gbg-varvet.

Sprang -11, -13 och -14 så nu siktar jag på att få en hyfsad tid iår. Målet är under 1:50 (mitt bästa hittills är 2:07) Och om det inte är självklart måste man ha en löparklocka. Min är en garmin Forerunner 220, bra skit.
Hur ser det ut för er? Vilka springer, hur tränar ni, vad har ni för träningsklocka?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ska inte springa detta år. Sprang -08 och -13. Jätteroligt lopp med alla händelser runt i kring.
Använder Garmin 910xt vilket räcker hur långt som helst.
 

KMS

Rolex
Springer varje år sen 09. Hållt mig under 2 varje gång förutom första men då var det ju å andra sidan löjligt varmt.
Förutom 2011 då min son bestämde sig för att födas 5 timmar innan start.:)
Var liksom inte rätt läge att föreslå att springa då...

Kör med klossen Forerunner 305, funderar på nåt lite mindre klossigt.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
305:an är ju en superklocka. Ska man inte ara ute jättelänge, och då menar jag jättelänge, så funkar den ju hur bra som helst. Den enda gången jag haft riktig användning av 910xt är på Ultravasan. Då hade inte 305:an gett upp halvvägs eller nåt sånt.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Funderade på att anmäla mig men såg att det kostade runt 900 pix vilket är lite dyrt i mina ögon så satsar på Kungsholmen runt, Midnattsloppet och halvmaran i år igen! Kör med tomtom runner cardio med pulsmätning optiskt vilket är guld!

Edit: har ingen aning om varför "tomtom" blev en URL!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Skulle ha sprungit förra året men knäna sätter sätter tvärstopp.
Midnattsloppet är ungefär vad mina knän orkar med sett till distans.
Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och följa evenemanget från en uteservering istället.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag ska springa i år. Hoppas på en tid under 1:40. Det blir fjärde året i rad jag springer. Kör med den nya 920xt, grymt underbar klocka om man håller på med triathlon/ multisport.
 

Poppe

Cartier
Kul att se att det är fler som ska springa. Har kommit igång nu och hoppas att jag blir skadefri så jag får träna i fred.
 

Poppe

Cartier
Nu kör jag efter ett schema från löpskolan.se där målsättningen är sub 1.50. Kul och varierat med olika pass, 3-4 per vecka. Det är på 20 veckor.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag kör Garmin 910 XT var tvungen att uppgradera ifrån 305 pga att jag börja springa långt och länge dock är jag sugen på en Suunto tror dom har slagit Garmin på fingrarna med dom sista modellerna. Gbg varvet är trevligt men tok för mycket folk!
 
Topp