• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - ge mig tips på en psykologisk skräckfilm...

Camo00

Patek
Jag tyckte Strangers från 2008 var oväntat läskig... Annars är det mesta crap om man inte hittar nån bra asiatisk rulle...
 

Stråkarn

Omega
2-Faktor
Human Centipede? kanske inte räknas som psykologisk dock. från 2009

Edit, Finns en tvåa från 2011 också
 

meo_swe

Audemars
The poughkeepsie tapes
Switchblade romance
Eden lake
We need to talk about kevin (ingen skräck, men den skrämmer mig lite endå pga hur folk behandlar huvudpersonen)
 
  • Like
Reactions: P-A

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Texas Chainsaw Massacre. Originalet. Fan, den är smutsig så man mår illa.

EDIT:
Kom på en till. Eden Lake. Fy fa-an vad jag mådde dåligt av den.
 
C

Crowolf

Guest
Nytt och nytt, hänger inte med riktigt men Barnhemmet är nåt du måste se om du inte sett den. Kommer att få DIG att krypa upp i din älskades/polares famn för att gråta lite och kanske kanske även kissa på dig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack för en massa bra tips. Jag såg en riktigt bra rysare här om dagen, - The last house on the street. Det är nog sådana filmer jag gillar. Övernaturligt gillar jag också så länge det inte blir överdrivet.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Spec har du sätt den? Jag såg den helt själv en lördag och det slutade med att jag blev ap-full för att jag inte vågade sova:pirate:

Den är najs men då jag samlat på skräckfilm sedan 87 så är jag härdad, innan jag skänkte bort VHS samlingen förra året så var jag uppe i över 4000 filmer. Jag hade tom last house on a dead end street. Totalförbuden förutom i Venezuela och ett land till (köpt i Ciudad Bolivar 1993 i NTSC). :)
 

meo_swe

Audemars
Den är najs men då jag samlat på skräckfilm sedan 87 så är jag härdad, innan jag skänkte bort VHS samlingen förra året så var jag uppe i över 4000 filmer. Jag hade tom last house on a dead end street. Totalförbuden förutom i Venezuela och ett land till (köpt i Ciudad Bolivar 1993 i NTSC). :)
Det där var ju ganska badass! man lär sig nya saker varje dag måste jag säga!

Kom på en till! The awakening,!
 

_jonte

Patek
Den är najs men då jag samlat på skräckfilm sedan 87 så är jag härdad, innan jag skänkte bort VHS samlingen förra året så var jag uppe i över 4000 filmer. Jag hade tom last house on a dead end street. Totalförbuden förutom i Venezuela och ett land till (köpt i Ciudad Bolivar 1993 i NTSC). :)
Trodde jag var sjukligt besatt av skräckisar, men du vinner stort! :D
På ämnet, den läbbigaste film jag sett är spanska Rec. Går kanske inte under psykologisk, men nog fan sätter den psyket ur balans. Annars ligger asiatiska Shutter och the Eye högt på skrämselskalan.
Miljö och stämning är galet viktigt när man ser skräckisar. Det ska va bäckmörkt och hög volym. Helst ska man va själv!
 

Kson

Patek
2-Faktor
Den är najs men då jag samlat på skräckfilm sedan 87 så är jag härdad, innan jag skänkte bort VHS samlingen förra året så var jag uppe i över 4000 filmer. Jag hade tom last house on a dead end street. Totalförbuden förutom i Venezuela och ett land till (köpt i Ciudad Bolivar 1993 i NTSC). :)

När du började samla var jag ett år :)
 
C

Crowolf

Guest
Den är najs men då jag samlat på skräckfilm sedan 87 så är jag härdad, innan jag skänkte bort VHS samlingen förra året så var jag uppe i över 4000 filmer. Jag hade tom last house on a dead end street. Totalförbuden förutom i Venezuela och ett land till (köpt i Ciudad Bolivar 1993 i NTSC). :)

Kul! :)
Bodde i Lund på 80-talet och var konstant medlem i Lunds Studenters Filmstudio. Söndagar kl. 24.00 var det framför allt mysko skräckfilm från hela världen. Underbart! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp