• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Gjorde två saker jag inte skulle...

BadkarsPiraten

Vacheron
...men det sket sig!
1: Jag skulle inte köpa ny mobil
2: Jag som brukar köra svart mobil, varför denna färg!?

Hiskeliga priser i dagens läge på mobiler, hutlöst.
Men när jag kom över priserna här i Dubai så fattade jag suget rätt fort. Var ju trotsallt nästan 2000:- billigare...

Jag är för lat för att använda systemkameran, så nu slipper ni iallafall bilder från en skräp-mobil-kamera.
I present to you, en Slamsug Galaxy S5, i GULD!?
Kombon blev ju bra!
10564923_10152479994261236_2032035387_n.jpg



Tröttnade fullständigt på min gamle trotjänare S2 som hade batteri som höll knappt en halv dag, överhettade så fort man använde den, en kamera som gav suddigare bilder än vaselin på linsen (totalt repig) och folk hörde inte vad man sa, typ trasig microfon eller nå.
Gjorde ont att punga ut pengar som kunde investeras bättre men... Men jag får väl gråta ut det i natt och imorrn jaga en helgulds dinka för att matcha bättre!
 

Sond

Patek
En kompis jobbade i den delen av världen ett tag och han tog med sig en fin Mercedes hem. Han sålde den med en god förtjänst. Köparen sålde den dock omedelbart, säkert också med viss förtjänst. Tyvärr visade det sig att bilen inte hade något värmepaket... Jag vet inte om detta är sant men det var ett herrans liv om detta mellan dessa bilnasare..:D.
 

Randel

Cartier
En kompis jobbade i den delen av världen ett tag och han tog med sig en fin Mercedes hem. Han sålde den med en god förtjänst. Köparen sålde den dock omedelbart, säkert också med viss förtjänst. Tyvärr visade det sig att bilen inte hade något värmepaket... Jag vet inte om detta är sant men det var ett herrans liv om detta mellan dessa bilnasare..:D.


Beror nog på vad man menar med värmepaket? Men, sådant som vi svenskar tar för givet i våra bilar som stolsvärme och eluppvärmda backspeglar kan nog säkert saknas helt i den typen av bilar. Jag vill minnas att jag importerade en Porsche från Tyskland för en massa år sedan och att det då var viktigt att se till att den hade "Norden-paketet" eller vad det heter, med just de ovan nämnda sakerna. Men, att en bil helt skulle sakna förmågan att skicka värme ut genom fläktarna känns inte så sannolikt. Men, vem vet?
 

Sond

Patek
Beror nog på vad man menar med värmepaket? Men, sådant som vi svenskar tar för givet i våra bilar som stolsvärme och eluppvärmda backspeglar kan nog säkert saknas helt i den typen av bilar. Jag vill minnas att jag importerade en Porsche från Tyskland för en massa år sedan och att det då var viktigt att se till att den hade "Norden-paketet" eller vad det heter, med just de ovan nämnda sakerna. Men, att en bil helt skulle sakna förmågan att skicka värme ut genom fläktarna känns inte så sannolikt. Men, vem vet?

I det här fallet var det(om det nu stämmer) systemet som skickar ut värme inne i bilen.
 

Randel

Cartier
I det här fallet var det(om det nu stämmer) systemet som skickar ut värme inne i bilen.

Låter ju rätt skumt om man verkligen aktivt skulle ta bort det i en bilmodell till en viss marknad. Jag menar, det borde ju vara dyrare att tillverka två separata styrenheter än bara en. Men som sagt, jag har absolut inga fakta som talar emot det. Hursomhelst, väldigt surt att ta hem en sådan bil till Sverige om det nu stämmer :D
 

BadkarsPiraten

Vacheron
En kompis jobbade i den delen av världen ett tag och han tog med sig en fin Mercedes hem. Han sålde den med en god förtjänst. Köparen sålde den dock omedelbart, säkert också med viss förtjänst. Tyvärr visade det sig att bilen inte hade något värmepaket... Jag vet inte om detta är sant men det var ett herrans liv om detta mellan dessa bilnasare..:D.


Är själv på jakt efter bil.
Hittat att Mustanger är nå helt sanslöst billiga här (eller ja, det är alla bilar).
0% skatt har sina fördelar!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en Italiensksåld Audi S4 2006, en drömbil.....när det blev november månad började jag leta efter rövrosten....tog ett tag bland 200 knappar innan jag insåg att det fanns ingen sådan. Läderstolar och minus 15 grader är ju inte mumma....fekking import.....Men....jag hade solcellspaneler i takluckan som drog igång fläktarna och skickade ut värmen när bilen stod parkerad.....vajjert!!!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Visste jag gjorde fel val när jag tackade ja till att bli stationerad i Indien istället för Dubai. Indierna stoltserar bara med Tata nano:banghead:
Tata_Nano_im_Verkehrszentrum_des_Deutschen_Museums.JPG

Fast araberna har inte så mycket heller. Det är västerlänningar, pakistanier och indier som har byggt upp hela deras land! Allt araberna har är pengarna ;)
Jag ville faktiskt inte till Dubai från början. Men det blev så ändå och jag finner stället fantastiskt! :)


Dubai är nice.
Var i Dubai befinner du dig? TimJohansson


Är i södra delarna, precis vid gränsen till Jebel Ali. Jobbar i Free Zone med ny hamn terminal.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Fast araberna har inte så mycket heller. Det är västerlänningar, pakistanier och indier som har byggt upp hela deras land! Allt araberna har är pengarna ;)
Jag ville faktiskt inte till Dubai från början. Men det blev så ändå och jag finner stället fantastiskt! :)





Är i södra delarna, precis vid gränsen till Jebel Ali. Jobbar i Free Zone med ny hamn terminal.
Men det lär finnas mycket ögongodis på fyra hjul då :)

Våra branscher verkar toucha varandra lite. Får jag fråga Vilket bolag jobar du för? Du kan pma också om den frågan känns privat.
 

TicTack

Cartier
...men det sket sig!
1: Jag skulle inte köpa ny mobil
2: Jag som brukar köra svart mobil, varför denna färg!?

Hiskeliga priser i dagens läge på mobiler, hutlöst.
Men när jag kom över priserna här i Dubai så fattade jag suget rätt fort. Var ju trotsallt nästan 2000:- billigare...

Jag är för lat för att använda systemkameran, så nu slipper ni iallafall bilder från en skräp-mobil-kamera.
I present to you, en Slamsug Galaxy S5, i GULD!?
Kombon blev ju bra!
10564923_10152479994261236_2032035387_n.jpg



Tröttnade fullständigt på min gamle trotjänare S2 som hade batteri som höll knappt en halv dag, överhettade så fort man använde den, en kamera som gav suddigare bilder än vaselin på linsen (totalt repig) och folk hörde inte vad man sa, typ trasig microfon eller nå.
Gjorde ont att punga ut pengar som kunde investeras bättre men... Men jag får väl gråta ut det i natt och imorrn jaga en helgulds dinka för att matcha bättre!

Oj!

1) Pratar vi om riktigt guld här eller guldfärg? Konstig fråga kanske men när det handlar om Dubai förväntar man ju sig det extravaganta!

2) Ditt dåliga ljud i din S2 var nog inte mikrofonen, jag känner många med just den, och andra Samsungtelefoner, och de har helt enkelt värdelöst ljud, från fabrik. Det hjälper inte med headset, så jag tror felet ligger i telefonens hård eller mjukvara för ljudet.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Oj!

1) Pratar vi om riktigt guld här eller guldfärg? Konstig fråga kanske men när det handlar om Dubai förväntar man ju sig det extravaganta!

2) Ditt dåliga ljud i din S2 var nog inte mikrofonen, jag känner många med just den, och andra Samsungtelefoner, och de har helt enkelt värdelöst ljud, från fabrik. Det hjälper inte med headset, så jag tror felet ligger i telefonens hård eller mjukvara för ljudet.

1: Ja äkta guld kan man ju önska men jag är ingen oljeshejk så fick bli tattarfärg på plast ;)

2: Kan mycket möjligt vara så! Kunde inte ens ringa i telefonen så den fick tillslut pensioneras
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Äh, inköp av en mobil som matchar klockan är väl inte något du inte borde ha gjort? Helrätt enligt mig!

Däremot att använda blixten när man ska snappa (snapchat för de äldre) ett hemsläp under är något man aldrig, aldrig bör göra! :rolleyes:
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Köpte en Italiensksåld Audi S4 2006, en drömbil.....när det blev november månad började jag leta efter rövrosten....tog ett tag bland 200 knappar innan jag insåg att det fanns ingen sådan. Läderstolar och minus 15 grader är ju inte mumma....fekking import.....Men....jag hade solcellspaneler i takluckan som drog igång fläktarna och skickade ut värmen när bilen stod parkerad.....vajjert!!!
Min HD är Englandsimport. Varken rövrost eller taklucka. Inte ens ett tak vid närmare eftertanke. Djävla anglisar. Inavlade och dana, sitter på sitt djävla grund och tror att de fortfarande styr på haven...
 
Topp