• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: grattis till Champions League platsen Malmö!

Hubbatix

Cartier
Ptja, ett grattis kan jag väl klämma ur mig. FC Energidryck kan dra åt helvete. Tyvärr är resultatet förödande för oss som håller på övriga allsvenska klubbar...
 

almeyero

Panerai
Riktigt bra för svensk fotboll, och ett stort grattis till Malmö! Oavsett vad man än håller på eller var man bor så är detta otroligt stort för svensk fotboll.

För de som inte tycker att det gynnar deras lag så kolla vad som hände i Danmark. På grund av Köpenhamns framgångar så fick Danmark tillslut en direktplats till CL, en direktplats som Nordsjälland tog året efter då man vann.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Även om jag långt ifrån håller på Malmö så är det jätteroligt om inte annat för svensk fotboll. Så stort grattis till alla hobby danskar och nu är det raka vägen att ta SM guldet från råttorna från förorten :woot:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Och ingen har en pekbild att lägga upp... :)
image.jpg
 

oskarponken

Panerai
Riktigt bra för svensk fotboll, och ett stort grattis till Malmö! Oavsett vad man än håller på eller var man bor så är detta otroligt stort för svensk fotboll.

För de som inte tycker att det gynnar deras lag så kolla vad som hände i Danmark. På grund av Köpenhamns framgångar så fick Danmark tillslut en direktplats till CL, en direktplats som Nordsjälland tog året efter då man vann.

FCK har 9st inhemska guld under 2000-talet så bra för de andra lagen vete fan. Bitter som jag dessutom är så unnar jag inte Malmö det ett skit.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
FCK har 9st inhemska guld under 2000-talet så bra för de andra lagen vete fan. Bitter som jag dessutom är så unnar jag inte Malmö det ett skit.

FCK är något ganska udda, både ekonomiskt och sportsligt. Förutom att det slog ihop två lag så äger de sin egen arena och har en ekonomi så inte någon annan i Skandinavien kan tävla mot.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Säga vad man vill, men vilken jävla match dem gjorde.
Rosenberg har blivit som förbytt, jävla chef :D

Kul som tusan för svensk fotboll. Nu får fler svenska klubbar snegla på vad Malmö gör och har gjort de senaste åren och försöka trumfa det på några års sikt.

Grattis Malmö!
 

almeyero

Panerai
FCK är något ganska udda, både ekonomiskt och sportsligt. Förutom att det slog ihop två lag så äger de sin egen arena och har en ekonomi så inte någon annan i Skandinavien kan tävla mot.


Exakt, i och med att de äger arenan så har de byggt upp sin ekonomi på det sättet.

Alla utomhuskonserter i Danmark hålls på Parken då den tar in mest publik, vilka är det som cashar in på det? FCK såklart. De har även ett avtal med Danska fotbollsförbundet som gör att ALLA Danmarks landskamper, både träningsmatcher och tävlingsmatcher, spelas på Parken fram till något år långt fram i tiden som jag inte kommer ihåg. Vem cashar in för att hyra ut den till fotbollsförbundet? Jo FCK såklart.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Exakt, i och med att de äger arenan så har de byggt upp sin ekonomi på det sättet.

Alla utomhuskonserter i Danmark hålls på Parken då den tar in mest publik, vilka är det som cashar in på det? FCK såklart. De har även ett avtal med Danska fotbollsförbundet som gör att ALLA Danmarks landskamper, både träningsmatcher och tävlingsmatcher, spelas på Parken fram till något år långt fram i tiden som jag inte kommer ihåg. Vem cashar in för att hyra ut den till fotbollsförbundet? Jo FCK såklart.

Jag vet, var det jag menade med att FCK är lite udda jämfört med övriga lag i norden. På gott och ont. De har var lite väl dominerande i DK.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Fattar inget, bryr mig inte och bor ändå granne med HIF:s sportchef och nästgårds med Henke Larsson.
Tacka vet jag klocknörderi. :)
HeIF:s före detta sportchef av allt att döma.

OnT: Malmö? Jag tror mig ha en svag aning om vilka de är, var det inte MFF som fick spö av Dynamo Dresden 1800 frös ihjäl?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Riktigt bra för svensk fotboll, och ett stort grattis till Malmö! Oavsett vad man än håller på eller var man bor så är detta otroligt stort för svensk fotboll.

För de som inte tycker att det gynnar deras lag så kolla vad som hände i Danmark. På grund av Köpenhamns framgångar så fick Danmark tillslut en direktplats till CL, en direktplats som Nordsjälland tog året efter då man vann.

Danmark har ingen direktplats till cl och heller ingen deltagare i årets turnering.
Man har två kvalplatser däremot.

Vore bättre för svensk Uefa-ranking med fler lag i europaleague, då det är lättare motstånd men i praktiken samma poäng. Alltså lättare att gå långt.

Tror i förlängningen intresset för allsvenskan kommer sjunka av att ha ett helt dominerande lag, vilket borde bli det som sker nu.

Men visst var det starkt att slå ut det där Österrikiska plastlaget.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Kul för MFF å lycka till!

Frågan är som sagt vad detta gör för Allsvenskan. Blir MFF än mer dominerande med alla pengar till sitt förfogande? Ja, ja; det får framtiden avgöra!
 

Apansson

Torpare
Åt helvete med allt. Ni som gratulerar kan verkligen inte vara riktiga supportrar till något annat lag. Sveriges rikaste och mest överlägsna klubb har nu chansen att springa ifrån ännu mer. Det är ju att allsvenskan är så jämn som är chansen. Antar att det är upp till oss andra att ge MFF ett bra motstånd nu! Man får väl hoppas att de använder större delen av pengarna till sin arena...
 
Topp