• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Grym skräddare i Stockholm?

B

bonuspater

Guest
Någon som känner till någon ambitiös skräddare i Stockholm?

Där jag tidigare bodde hade jag kontakt med en skräddare som var helt fenomenal och han rådde mig vid min flytt att leta rätt på någon som har ett "Mästarbrev". Något jag inte har lyckats med. Verkar som hela det yrket är infekterat med massa hobbyfolk som tar betalt för att förstöra ens plagg.

Prisintervallerna hos den skräddare jag tidigare lämnade in till tog mellan 100 - 300 kr per plagg beroende på "ingrepp". 100 kr för att sy upp och 200 - 300 kr för att figuranpassa plagg som satt lite dåligt. Priserna får alltså gärna ligga däromkring.
 

Frosse

Cartier
En kort sökning visar på Bauer & Co, Götrich (Artillerigatan) och Skrädderi Oden (Upplandsgatan 52, killen heter Basem Jasem). Vet dock inte om dessa är aktuella längre...
 

SSL

Audemars
Jag gick senast till Sthlm Skrädderi http://www.sthlmskradderi.se

Mycket nöjd med resultatet. Sydde in midjan på tre chinos (500 spänn jämt). Han följde sömmarna riktigt snyggt, även på mina Stone Island-chinos som jag trodde skulle vara svårare att fixa. Kolla in dom.

Finns en till tråd med lite förslag.
 
B

bonuspater

Guest
Jag vill helst att det ska vara någon gammal rackare som sitter i skräddarposition och driver eget ensam. Han ska inte rikta in sig på några fina skräddarsydda kostymer, även om han är fullt kvalificerad för det. Utan mer på i sammanhanget svåra uppgifter.
 

UNO

Panerai
Eeeh
Den skräddare du söker finns inte, han avled på farfars tid.
Jag tvingas lämna allt till skräddare pga smal midja, breda axlar och grova lår.
Tricket är att ha en relation till skräddaren och aldrig fråga vad det kostar.
Förtroende och långsiktighet kort sagt, mästarbrevet betyder inget om du inte vill betala vad det kostar.
 
B

bonuspater

Guest
Eeeh
Den skräddare du söker finns inte, han avled på farfars tid.
Jag tvingas lämna allt till skräddare pga smal midja, breda axlar och grova lår.
Tricket är att ha en relation till skräddaren och aldrig fråga vad det kostar.
Förtroende och långsiktighet kort sagt, mästarbrevet betyder inget om du inte vill betala vad det kostar.

Innan jag flyttade till Stockholm hade jag exakt sån skräddare. Han lever än idag.
 

Amme

Cartier
Om det är enklare jobb (korrigeringar av passform) lämna in på Dandy Kemtvätt & Skrädderi på Regeringsgatan 86. Han är lite originell men väldigt duktig. Skulle säga bäst i Sthlm om räknar pris <--> kvalitet. Har du bra relation med honom får du finbyxorna pressade efter korrigering t ex. Sitter dock inte i skräddarställning :)

Annars är det Bauer som gäller vid "svårare" jobb
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Vivians skrädderi på Skeppargatan 29 är en klippa. Mycket mycket duktig. Flera butiker i Stockholm som använder henne vid lagning och ändringar.

Gabi shamoon nere på Grevgatan 12 är också otroligt duktig och används som Rose & Borns skräddare för ändringar, upplägg etc.

Edit: jag själv har använd vivian i över 2 års tid och åker bokstavligen talat hem med grejer till Stockholm för att jag litar bäst på henne. Hon har flyttar upp ärmar via axeln, sytt om axelmåttet, gjort nya innerfoder, sytt upp mängder med byxor och alltid till ett bra pris och så snabbt som möjligt
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vivians skrädderi på Skeppargatan 29 är en klippa. Mycket mycket duktig. Flera butiker i Stockholm som använder henne vid lagning och ändringar.

Gabi shamoon nere på Grevgatan 12 är också otroligt duktig och används som Rose & Borns skräddare för ändringar, upplägg etc.

Edit: jag själv har använd vivian i över 2 års tid och åker bokstavligen talat hem med grejer till Stockholm för att jag liter bäst på henne. Hon har flyttar upp ärmar via axeln, sytt om axelmåttet, gjort nya innerfoder, sytt upp mängder med byxor och alltid till ett bra pris och så snabbt som möjligt

Tack Fabian! Nu slipper jag åka till Västerås för skräddarändringar!
 

David

Bödeln
En "grym skräddare" kommer inte att göra ett dugg för dig för några hundralappar.

Gå till Hans Allde och få det gjort ordentligt.

http://www.hansallde.se/

Jag använder inte någon annan, i alla fall inte i Sverige. Det är värt priset att inte riskera att få kläderna förstörda.
 

BCKSTRM

Rolex
Vivians skrädderi på Skeppargatan 29 är en klippa. Mycket mycket duktig. Flera butiker i Stockholm som använder henne vid lagning och ändringar.

Gabi shamoon nere på Grevgatan 12 är också otroligt duktig och används som Rose & Borns skräddare för ändringar, upplägg etc.

Edit: jag själv har använd vivian i över 2 års tid och åker bokstavligen talat hem med grejer till Stockholm för att jag litar bäst på henne. Hon har flyttar upp ärmar via axeln, sytt om axelmåttet, gjort nya innerfoder, sytt upp mängder med byxor och alltid till ett bra pris och så snabbt som möjligt
Har Vivians flyttat till riddargatan 54?
 

Oew

Rolex
Har någon sytt upp en kostym hos George Fashions? Hur var i så fall resultatet?
Inte prövat men priserna kommer spegla resultatet. Skräddarsydd för under 10k tror jag inte kommer sitta bättre än valfri on the rack efter lite ändringar. Om du inte vill gå upp för mycket i pris så kan jag rekommendera Saman Amel och vill du ha det ordentligt är det deras su misura som gäller! Jag kommer sy upp en smoking där och de vänner jag har som redan sytt upp där är oerhört nöjda.
 

BCKSTRM

Rolex
Inte prövat men priserna kommer spegla resultatet. Skräddarsydd för under 10k tror jag inte kommer sitta bättre än valfri on the rack efter lite ändringar. Om du inte vill gå upp för mycket i pris så kan jag rekommendera Saman Amel och vill du ha det ordentligt är det deras su misura som gäller! Jag kommer sy upp en smoking där och de vänner jag har som redan sytt upp där är oerhört nöjda.
Klart man är skeptisk, men man vet ju aldrig :)
 
Topp