• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Hår- & Hudvårdstråden

Donkii

Boushh
2-Faktor
Av vad man sett här inne så bär våra medlemmar fina och dyra klockor, man kör dyra och snabba bilar, man dricker Moët och flashar med sedlarna. Meeeen..

Vad fasiken är det som får er hy att se ut som en barbiedockas? Vad får ert hår att alltid ligga där det ska? Vad har ni för tillbehör för att få den perfekta rakning?

Jag tror fler än bara jag undrar så bring it on!! Ge oss era bästa tips, and what to avoid! Och säg nu inte att ni går till en barberare ;P
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Inte för att vara sån men fan vad gay tråd, sorry Donkii men bara för att det är Pride vecka...

Visst är jag lite lullig i detta nu men har inga som helst problem att upprepa detta "över en kaffe" eller på 1-års festen ;)

Håller med Jokkmokkswe, alldeles för mycket OT för att vara på detta KLOCKforum.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Inte för att vara sån men fan vad gay tråd, sorry Donkii men bara för att det är Pride vecka...

Visst är jag lite lullig i detta nu men har inga som helst problem att upprepa detta "över en kaffe" eller på 1-års festen ;)

Håller med Jokkmokkswe, alldeles för mycket OT för att vara på detta KLOCKforum.


Haha, kan vara så... men vad är gay? att använda hårgele? eller att tipsa någon annan om en bra produkt?
Jag tror OT trådarna märks av mer för att dem ligger tillsammans med alla de övriga trådarna, för mig hade man gärna fått göra en offtopic del precis som man gjort med vintage, köp & sälj osv.

Ne, jag ska kanske dra till Bögbyrån och kolla om dem har nått för mig :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag tror inte ni riktigt fattar, många medlemmar här inne är prylbögar, så även jag, och det finns riktigt mycket coola och intressanta saker som jag tror fler än jag skulle gilla..

Exempel:
will-beard-new_grande.jpg

248429421_5c7cb61529ad.jpeg

266442601_ee98be761e67.jpg

253409057_5606c69549b3.jpg
 

UNO

Panerai
Roy & Son var 5e vecka, trimmer på kroppen, hyvel på hakan & ordentligt med sömn för att hålla kalufs och skinn någorlunda i nivå med klockan.
Helt rätt med en sån här tråd, klockor, kläder and stuff är delar i en helhet.
Ett par mil löpning och några pass på gymet per vecka behövs också när man närmar sig femtio.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Roy & Son var 5e vecka, trimmer på kroppen, hyvel på hakan & ordentligt med sömn för att hålla kalufs och skinn någorlunda i nivå med klockan.
Helt rätt med en sån här tråd, klockor, kläder and stuff är delar i en helhet.
Ett par mil löpning och några pass på gymet per vecka behövs också när man närmar sig femtio.


Just min tanke med trådstarten, men när man inte är 50 och kan sätta ord på allt, ja då får de rutinerade kliva in ;)
 

Gurra

Breitling
Who needs that misty herbal rain water crap they sell in the health food store. I use Prell, the hard stuff. Hundred proof - takes your roots out
- Jerry Seinfeld
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Inte för att vara sån men fan vad gay tråd, sorry Donkii men bara för att det är Pride vecka...

Visst är jag lite lullig i detta nu men har inga som helst problem att upprepa detta "över en kaffe" eller på 1-års festen ;)

Håller med Jokkmokkswe, alldeles för mycket OT för att vara på detta KLOCKforum.

Nu håller jag med om att det är alldeles för mycket OT på forumet, men att kalla hudvård bögigt är otroligt fel och nedlåtande.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nu håller jag med om att det är alldeles för mycket OT på forumet, men att kalla hudvård bögigt är otroligt fel och nedlåtande.

Jag har också hårvårdsprodukter när jag har hår dock kör jag rakat de senaste ca 7 åren.

Angående nedlåtande så är det mitt tugg.

Reagerade enbart på att jag tyckte det var lite väl OT för att vara på detta forum.

Skål på dig Fabian :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag har också hårvårdsprodukter när jag har hår dock kör jag rakat de senaste ca 7 åren.

Angående nedlåtande så är det mitt tugg.

Reagerade enbart på att jag tyckte det var lite väl OT för att vara på detta forum.

Skål på dig Fabian :)

Absolut, jag tycker också det är för mycket OT nu för tiden. Men jag har alldeles för många homosexuella vänner för att inte reagera på sånna ordval.

Skål på dig gruby!
 

Nexus

Panerai
Efter en halv pava tequila så ger jag mig in i matchen, om jag verkar mer osammanhängande än vanligt så förstår ni vad det beror på.
Ok, NUKÖRVI! :
Tills viss del håller jag med om att den här tråden är hysteriskt mycket OT, men å andra sidan har jag en känsla av att många av de som hänger här antingen kan klassas som pryldårar, livsnjutare eller bara allmänt "Med i matchen" när det gäller livets goda. Så målgruppen borde torde vara rätt.
Något som återspeglas i det faktum att vi har en laddning aktiva trådar om allt från bilar till berz just nu.
Så varför inte ha ett "livsstilsforum" eller något som komplement ?

OnT : Då jag är den felande länken mellan Bruno K. Öijer och Trollet Plupp så använder jag HMs fibervax (3-5 burkar per månad)
Rakningen sker med en Merkur 34c safety-razor beväpnad med featherblad och i dagsläget använder jag hela sortimentet från Bulldog för att lappa ihop mig efteråt
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
OT:
Jag klipper mig hos Roy & Sons var tredje vecka, kör American Crew's forming cream och använder rakhyveln Merkur (feather blad).


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rakat av mig skiten på skallen, för att slippa hålla på, men tidigare körde jag mest Fudge matte hed, och kör Philishave i fejan. Vet inte varför jag svarade i den här PRIDE-tråden, men förmodligen för att jag inte har något bättre för mig och/eller så är jag lite smågay :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
1mm hår på skallen, och 4-5mm helskägg (lagom för att inte sonen skall kunna greppa tag i det). I plytet kör man Bulldog. Deo och horvatten kommer från D&G, skall en uppgift vare en: "Manlig, elegant och sensuell. Kryddig, orientalisk doft, utvecklad i harmonin med tobak och förfinade tränoter. En doft för den moderna njutaren som inte passerar obemärkt". Men jag vettifan.
När jag hade ett riktigt helskägg sportade jag ett engelskt skäggvax från Taylor of old bond street...
 

UNO

Panerai
Klockor utan approachen livsstil blir lätt trist, klockor and stuff är livsstil.
Gay eller inte, att hålla sig i form, att hålla stilen ger så mycket liv att njuta och då får man ut ännu mer glädje av sin klocka/klockor.
 
Topp