• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - Har er klocka en kompis på handleden?

don.h

Cartier
Pärlor, guld och läder. Ja armbanden som har blivit populära kommer i olika färger och former. Själv har jag ett svart i läder från Edblads som jag trivs med(Förutom att den jävla magneten går upp!).

IMG_2399.jpeg


Följer man klockentusiaster på instagram inser man rätt snabbt att det blivit en populär trend.
Vad anser ni om fenomenet att bära armband och klocka tillsammans? Vad bär ni själva?(Bidra gärna med bilder!) Hur resonerar ni kring matchningen mellan klockans material och armbandets?
 

luddviig

Panerai
Njae aldrig haft något armband och kommer nog aldrig ha det, kan vara snyggt på andra men har aldrig varit något stort fan av det.
 

jhm

Panerai
Har aldrig burit armband (om vi bortser från en kort synthig ungdomsperiod i början av 80-talet). Min uppfattning är att det det är något för damerna. :)
 

Igge

Panerai
Har inget själv, men tycker att det kan vara snyggt.

Provade några varianter för ett tag sen men hittade inget som passade min stil till 100%, eller så är det bara ovana. Om jag ska ha armband så behöver dom passa till skjorta och se elegant ut (nonchalant elegant :) ).

Hur fungerar det med magnetlås tillsammans med mekanisk klocka? Känns inte optimalt.

/i
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser som sagts tidigare riktigt coolt ut på andra. Funkar inte på mig själv dock... Eller så är det bara så att jag är maniskt rädd för repor.. För på högernäven har jag inga problem att bära armband. Kan vara nästan i klass med Börje Salming faktiskt...;-)
 
Hade ett Skultuna innan som jag bar ibland men det försvann på något hotell i vintras. Bar det dock aldrig på samma arm som klockan!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Pärlor, guld och läder. Ja armbanden som har blivit populära kommer i olika färger och former. Själv har jag ett svart i läder från Edblads som jag trivs med(Förutom att den jävla magneten går upp!).

IMG_2399.jpeg


Följer man klockentusiaster på instagram inser man rätt snabbt att det blivit en populär trend.
Vad anser ni om fenomenet att bära armband och klocka tillsammans? Vad bär ni själva?(Bidra gärna med bilder!) Hur resonerar ni kring matchningen mellan klockans material och armbandets?

Är det verkligen bra att ha ett armband med magnet i så nära klockan?
 

don.h

Cartier
Så där nu kan jag fortsätta konversationen. tråden flyttades hit där jag tidigare inte haft access..
Tack för feedbacken kring magnetlås har inte ens tänkt tanken att magnetismen stör klockan. Dock så hänger alltid megneten på undersidan av handleden och magnetlåset är inkapslat så är ingen fara.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Kan hända att jag har läderarmband till, men absolut inte armband i metall eller "sten"
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nope.

Aldrig på samma handled som klockan. Har "försökt" vid ca 3 tillfällen och det höll i sig 15min-4h varje gång. Har nu insett att armband får sitta på andra handen.
 
Topp