• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Hjälp med restaurang Örebro

Roffe

Panerai
2-Faktor
Tänkte bjuda flickan på en bit mat ikväll, hon bor som sagt i Örebro och är nyligen inflyttad för studier. Jag bor ej här och undrar därför om någon har något tips på en bra restaurang i centrum-trakterna då vi inte vet något.
Tack på förhand!

MVH Roffe.
 

CLT

Rolex
Hade passat mer i Lifestyle delen..
Men har inte ätit så många gånger i Örebro. Men ett ställe ja kommer ihåg är Amano. Italienskt ställe med helt okej käk!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Hallå,

Då "restaurang" är ganska brett, så skjuter jag från höften.
Makeriet, Amano, Kungsgatan 1 (K1) är alla trevliga och välsmakande.
Jag kommer själv att äta på Chandani ikväll, trevligt och gott om man gillar indiskt!

Lycka till!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Tack för tipsen, och förlåt mig ifall jag lade tråden i fel del. Mod får gärna flytta om det är så pass illa :angel:

Amano - Italienskt
Makeriet - "Vanligt"
K1 - "Vanligt"
Chandani - Indiskt.

Har jag förstått deras utbud ganska ok om jag beskriver det så? :D

WHU
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
WHU har koll.

Skulle ranka: 1) Kungsgatan 1, 2) Amano, 3) Makeriet av de som föreslogs.

Det är lite mer fine dining. Jag gillar Chandani som fan med, riktigt gott.

Om man vill käka enklare vardagskäk så gillar jag också Efesos, Al Forno och Paulo's men det är ju en annan (lägre) nivå än de andra som tidigare nämnts.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Tack för tipsen, och förlåt mig ifall jag lade tråden i fel del. Mod får gärna flytta om det är så pass illa :angel:

Amano - Italienskt
Makeriet - "Vanligt"
K1 - "Vanligt"
Chandani - Indiskt.

Har jag förstått deras utbud ganska ok om jag beskriver det så? :D

WHU


Så kan man sammanfatta, Makeriets kött är riktigt bra.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
WHU har koll.

Skulle ranka: 1) Kungsgatan 1, 2) Amano, 3) Makeriet av de som föreslogs.

Det är lite mer fine dining. Jag gillar Chandani som fan med, riktigt gott.

Om man vill käka enklare vardagskäk så gillar jag också Efesos, Al Forno och Paulo's men det är ju en annan (lägre) nivå än de andra som tidigare nämnts.

Absolut, hårfin skillnad mellan de båda.
Som sagt av oss både, testa Chandai om indiskt är ett alternativ.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Roffe

Panerai
2-Faktor
Tack för alla tips och all hjälp, inte indiskt idag tyvärr men är nog inte sista gången vi äter ute tillsammans så det är ju inte uteslutet tills nästa gång. ;) Nu har vi lite att välja mellan. Återigen tack!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Onlinebokade -> "Vi ringer upp och bekräftar bokningen." Två och en halv timme senare ringer jag upp, "Nemen oj, tyvärr, det måste blivit något fel, vi har tyvärr inga bord förrän 21". Kändes ju lite sent.. Aha? Stressad till tusen, ringde alla ni hade tipsat om utan inbördes ordning då vi hade ställt in oss på att äta ute, ingen mat hemma och harrys/texas var inga alternativ, heh. Alla svarade "21 är tidigaste", utom K1! :D

Tack och bock, nästa gång ska jag ha lite mer framförhållning!
 
Topp