• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: hotell i London och on topic, klocktips London

droscar

Omega
Hej, tänkte ta en tur till London med familjen i maj, kolla nån fotbollsmatch och kolla klockor såklart. Tänkte se om nån av er har tips på prisvärda hotell (mer över till klockor) och bra ställen att flukta dinkor.
Tacksam för all input! Trevlig fredag!
Oscar
Avslutar med en bild från förra våren
 

OBRKV

Cartier
Efter att ha blivit utkickade av polarens hyresvärd ur hennes lägenhet där vi hade tänkt bo under en längre helg tog vi in på Lancaster London, vilket var rätt najs!
 

Josef B

Bestraffaren
Marble Arch var en trevlig erfarenhet. Hyfsad peng. När det gäller klockor så är fan London klockhuvudstaden! Finns hur mycket som helst! Harrods, Royal Arcad, Burlington Arcade, New Bond street, Selfridges, Regent street. You name it!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Även jag bodde på radisson, kanon!
New old bond street, mycket bra grejer du lär tycka om däromkring!
Trevlig resa!:woot:
 

Jens

Greedo
Har varit i London ett 20-tal ggr och jag brukar rekommendera S:t Giles. Centralt, bra standard till bra oris.


J
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
The Sumner var trevligt och fräscht. Mycket centralt och nära till Oxford street.
Kanske lite ovanligt med frukostservering i källaren :) men det gäller att utnyttja utrymmena man har i London. Tror bara ca 11-12 rum eller så. Bra service.

Och som sagts innan, gå till Selfridges, mycket götta där. Fast du hittar nog inte fynd där :D

Annars är ju sportkläder/prylar typ halva priset.
 
P

Philippe Stern

Guest
Önskar tips på hotell i London. Kriterier: nybyggt = bra ljudisolering. Nyrenoverat i gammal kåk kan dra åt helvete. Jag brukar på Double Three by Hilton at Tower of London. Rummen är som små bunkrar. Hör inte ett ljud från granne eller korridor. Tips tas tacksamt emot. Helst under 4000 kr/natt.
 
Senast redigerad av en moderator:
Radisson Blu vid oxford street är trevligt. Då har man farligt nära till bond street där många AD håller till. Burlington arcade har ju rätt mycket vintage (mest Rolex, Tudor, Patek).
 

Apansson

Torpare
Har kört Hilton Metropole när jag varit där på klockbusiness nu i år. Har funkat fint. Bodde på Holiday inn Regents Park när jag var där med tjejen förra sommaren, det var lite mysigare hotell i mysigare område. Beror lite på vad man letar efter.
Vill man spendera lite extra är ju Westbury Mayfair rätt svårslaget.
 

Josef B

Bestraffaren
Har bokat på The May Fair i Mayfair. Ser nice ut och nära till all shopping och matställen.
Jag bodde på Radisson Kenilworth förra året. Trevligt hotell med väldigt bra personal men fyfan vad lyhört det var från gatan.
 

Kaha

Omega
Det beror ju lite på vart man skall i London. Om jag skall till the City så brukar jag bo på Novotel Tower, på andra sidan gatan ifrån Double Tree Tower.
Numera åker jag mest till Canary Warf, där finns nya fina hotell, men området är hur tråkigt som helst!
 
P

Philippe Stern

Guest
Det beror ju lite på vart man skall i London. Om jag skall till the City så brukar jag bo på Novotel Tower, på andra sidan gatan ifrån Double Tree Tower.
Numera åker jag mest till Canary Warf, där finns nya fina hotell, men området är hur tråkigt som helst!
Funderade på Novotel då det också verkar relativt nytt och ljudisolerat.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Utöver de som har redan nämnts så om man är här på en torsdag så borde man ta sig till Spitalfields Market innan 15.00 för då packar de ihop. Här kan man finna väldigt mycket vintage klockor men också andra roliga antika prylar. Sen kan man alltid PM'a mig också om man vill ta en bärs och gaffla klockor :)
 

Josef B

Bestraffaren
Underbart!
20161020_190359.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Utöver de som har redan nämnts så om man är här på en torsdag så borde man ta sig till Spitalfields Market innan 15.00 för då packar de ihop. Här kan man finna väldigt mycket vintage klockor men också andra roliga antika prylar. Sen kan man alltid PM'a mig också om man vill ta en bärs och gaffla klockor :)
Tusan. Missade det.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Watchfinder som ligger i Royal Exchange kan vara kul att gå förbi. De har riktigt mycket på hemsidan och det går att få dit klockor på en dag om de inte finns i butik. De är trevliga också.
 
Topp