• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: hur få tag på iphone 5s snabbast?

D

Deleted member 1265

Guest
Ok, vill inte vänta till december.
Hur fixar jag iphone 5s snabbast?
Ber vän köpa en i usa o skicka hem? Funkar då denna här eller blir den låst?
Champagnefärgen var snugg tyckte jag!
Tacksam för svar!

Använd dig av Borderlinx, har personligen inte testat, men funderar på om jag inte ska testa denna gång! :)

Hade problem med min iPhone jag hade när jag bodde i USA när jag kom hem till Sverige. De brukar va låsta till antingen AT&T eller verizon vilket betyder att det kan bli svårt att låsa upp i SWE. Vet inte om det finns något jailbreak/unlock till den än...

Hade problem med min iPhone jag hade när jag bodde i USA när jag kom hem till Sverige. De brukar va låsta till antingen AT&T eller verizon vilket betyder att det kan bli svårt att låsa upp i SWE. Vet inte om det finns något jailbreak/unlock till den än...

De säljs utan abb även i USA numera! :)

UK säljs de garanterat utan, då de är lag där (om jag inte missminner mig), lika med Frankrike och Tyskland

riktigt besviken på aset.... den där jävla id-knappen kommer strula så in i fan tror ja.
men färgen champagne är grym

Tur att min polare T jobbar på Apple i San Fran.....har fått plocka ut lite lurar via honom till riktigt bra priser....så kommer jag ha en snart......finns det ris i kina??

Iphone 5s en stor besvikelse!
Man ska lyssna på det gamla ordspråket "äpplet faller inte långt ifrån trädet" för er som hajar :p

Gårdagens släpp var inget jättespännande direkt, kör vidare på min 5a tills 6an kommer. Apple behöver rycka upp sig med innovationen nu... Ska bli intressant att se om nya iOS kan vara ett litet steg i rätt riktning

De flesta stora drakar som det går för bra för fuckar alltid upp det till slut - kolla bara på tex Nokia...

Jag tycker OSet ser toppen ut men är rädd för att dom inte gick upp till åtminstone 4.5 tums skärm kommer att betyda att dom tappar många kunder. Om det dröjer ett år till, som det lär göra, innan 6 kommer så kommer dom att vara ljusår efter andra märken med skärmen eftersom att dom redan är långt efter nu och tappar man kunderna till ett annat märke så kan det vara svårt att få dom tillbaka. Jag kommer att köpa 5S men enbart för att jag inte vill tappa all info jag har på telefonen genom att byta OS. Skulle jag kunna ta med mig all info ur apparna så skulle jag köpa en S4 i dag och då enbart för att jag vill ha en större skärm.

Tack för tipset!
Undrar när man får den om man beställer typ imorgon. Släpps i usa 20 sept vad jag förstår, kan man ha en i handen innan oktober?
Köpte en Nexus-telefon därifrån och de skickade iväg den samma dag som den släpptes, 20 december om jag inte missminner mig. Hade den i handen den 23:e men då fastnade den ändå i Frankfurt i ett dygn på grund av nån jävla snöstorm.

Hur löser ni detta med att amerikanska iPhone kanske inte helt lirar ihop med svenska nät? Finns ju lite olika modellspec på dessa.

Är också sugen på en guldis.

Hittade en tråd på ämnet i ett annat forum

"I Sverige används för LTE frekvenserna 2600/1800/800 MHz (Telia) 2600/2100/800 (Tre) resp 2600/900 (Telenor/Tele2). Det ser ut som om A1530 (Hong Kong mfl) har 2600 MHz vilket A1533 (olåst US) inte har, men båda har de fyra andra banden. Europamodellen är väl A1457. Så för snabbast LTE är det bäst att köpa i Hong Kong (Australien, NZ, Sydkorea, SingaSingapore) eller varför inte UK, Tyskland eller Frankrike.

http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/13242-koepa-olast-iphone-5s-4.html#post173304

Hittade en tråd på ämnet i ett annat forum

"I Sverige används för LTE frekvenserna 2600/1800/800 MHz (Telia) 2600/2100/800 (Tre) resp 2600/900 (Telenor/Tele2). Det ser ut som om A1530 (Hong Kong mfl) har 2600 MHz vilket A1533 (olåst US) inte har, men båda har de fyra andra banden. Europamodellen är väl A1457. Så för snabbast LTE är det bäst att köpa i Hong Kong (Australien, NZ, Sydkorea, SingaSingapore) eller varför inte UK, Tyskland eller Frankrike.

http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/13242-koepa-olast-iphone-5s-4.html#post173304
Mao inte köpa från sajten du länkade tidigare?
Kommer releasen vara tidigare i uk tyskl, frankrike än här hemma?

Gårdagens släpp var inget jättespännande direkt, kör vidare på min 5a tills 6an kommer. Apple behöver rycka upp sig med innovationen nu... Ska bli intressant att se om nya iOS kan vara ett litet steg i rätt riktning

De flesta stora drakar som det går för bra för fuckar alltid upp det till slut - kolla bara på tex Nokia...

Word - Kört samma sätt med varje S-modell!

Jag köper förmodligen en från Sverige, vid releasen, för att vara på den säkra sidan. Jag tänker dock köpa den kontant, eftersom mitt abonnemang för min S3a inte är slut än, vet någon om man kan köpa den olåst, kontant, vid releasedagen?

Tillbaka
Topp