• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Hur oförskämt bra får en klockentusiast ha det?

Rivalen

Rolex
En 19 månaders dotterdotter styr en hel del av ens liv och på vårt sommarhus bor vi nära, riktigt nära våra grannar, minst sagt.

Igår partade norrmännen som hyrt huset 10 mtr bort (norr). Vi bor lite fiskeläge-typ trångt. Ikväll är de helt tysta. Magnus (NO), vars tomt gränsar typ 0,9 m från vårt hus är helt tyst ikväll efter att ha bytt fönster hela dagen. Nya grannen (ONO) vars balkong gränsar 1,2 mtr från vårt och dotterdotterns sovrumsfönster sitter inte uppe och pratar ikväll, de gör nåt annat - allt är lugnt. Morgan och hans fru (Syd) är ju flera meter bort och dessutom inte hemma. Eilert som är vår närmaste granne, ni förstår... hörs sällan eller aldrig, men Sigge är en glad vovve som nån gång ibland längtar efter kärlek, men det stör inte lillan när hon sover ute på altanen i barnvagnen i högsommarvärmen. Lika lite som hon störs av grannarna från Linköping (väst 8m) som hängt på målarställning hela dagen, men nu gått och lagt sig och somnat tidigt efter en arbetsdag där lillan pekat på man och hustru och kallat dem for mamma och pappa, med en omedvetens envishet tills de verkliga föräldrarna kom tillbaks efter bryggbad. Mormor och morfar håller koll.

En underbar stilla lugn och helt tyst sommarkväll som jag kommer att minnas länge, länge.

Klockor har vi, Sinn U1, Marathon GSAR, Cartier och Rolex 114060 plus en liten en som säger "kocka" innan hon säger morfar - det bådar gott. Det är så man har det - man får försöka stå ut. :)
 

Johan M

Cartier
Inget ställe man springer omkring naken i trädgården i alla fall. :woot: Jag föreställer mig ett 15 kvm stort hus fördelat på två våningar ;)

Hur som helst, njut av tystnaden :)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Låter som en perfekt avslutning på dagen! Sommaren ger en verkligen annan avkoppling än de vanliga vardagslunken. :)

Vet själv hur vågskvalpet vid sommarstugan ger mig samma lugn, både med och utan klockor ;)
 

MBx

Cartier
Igår fredag gick min iPhone sönder (den ringer men skärmen är svart!?). Inlämnad idag och kan hämtas på måndag. Resten av familjen reste bort i morse och är tillbaka imorgon kväll.

Har det rätt skönt i trädgården och äter lite thaimat från restaurangen tvärs över gatan.:)
 
Topp