• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Idag startar Volvo Ocean Race

mega

Rolex
Japp! Skall ladda ned deras app som tydligen är väldigt bra om man vill följa dom. Dom verkar satsa sanslöst mycket på media detta år.
 

Smack

Omega
Japp! Jag ämnar följa racet så gott jag kan. Kan dock inte hjälpa att tycka att det är lite för många stop nuförtiden. Halva tiden i södra oceanen har ju bortplockad. Å andra sidan är det ju nice med iaf ett stop i Sverige...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Som gammal seglare måste man ju följa lite, får se hur länge intresset hänger med denna gång dock...
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Idag börjar det. Volvo Ocean Race Leg 1 med start i Alicante och mål i Kapstaden. Någon mer än jag som är intresserad?

det började redan förra veckan med in-port race du vet. Var nere förra helgen och spanade. Var bra kommers redan då kan tänka mig att det varit ännu bättre denna helg!

Donfeng tar hem det!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
det började redan förra veckan med in-port race du vet. Var nere förra helgen och spanade. Var bra kommers redan då kan tänka mig att det varit ännu bättre denna helg!

Donfeng tar hem det!

Jo, förvisso.. Fast det är ju nu det börjar på riktigt. Tror inte att Dongfeng tar det.
 

Frosse

Cartier
det började redan förra veckan med in-port race du vet. Var nere förra helgen och spanade. Var bra kommers redan då kan tänka mig att det varit ännu bättre denna helg!

Donfeng tar hem det!
Ja in-port ja men det är ju småpotatis. Hoppas på Dongfeng med Martin Strömberg som pit å trimmer men annars ser Vestas stark ut. Sen ska det bli kul att se hur SCA klarar sig, blir en rejäl utmaning för dem.
 

Limpas

Cartier
Har aldrig tänkt på att följa det förut, men som seglare är det ju intressant så jag funderar på om man ska ge det en chans och se om det fastnar. Hur följer man det bäst(har fixat appen, men skulle gärna vilja "se" lite mer. Appen verkar mest vara läsning?) och hur sätter man sig som nybörjare enklast in i hur tävlingen funkar?
 

Frosse

Cartier
Har aldrig tänkt på att följa det förut, men som seglare är det ju intressant så jag funderar på om man ska ge det en chans och se om det fastnar. Hur följer man det bäst(har fixat appen, men skulle gärna vilja "se" lite mer. Appen verkar mest vara läsning?) och hur sätter man sig som nybörjare enklast in i hur tävlingen funkar?
Appen är det vettigaste, kommer komma lite webbsändningar framöver tror jag.
 

Limpas

Cartier
Appen är det vettigaste, kommer komma lite webbsändningar framöver tror jag.


Ok, då ska jag försöka hålla mig uppdaterad. Lite svårt att förstå spänningen än så länge, det blir ju svårt att ta på vad som händer eller hur man ska säga. Men om man kommer in i det och förstår lite mer om tävlingen så kan det nog vara kul!
 

Onelund

Rolex
Har haft en dröm om att runda cap horn i en båt av denna kalibern, speciellt nu när den egna ligga på land sedan en vecka tillbaka, suget är stort, fatta vilket äventyr för en vanlig människa att få utsättas av naturens krafter.

Kommer def att följa OR så gott det går, tack för tipset ang appen, uppskattas
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hur tycker ni andra att appen fungerar? Jag upplever den som lite rörig och att tracker funktionen inte uppdateras med mindre än att appen avslutas och startas om. Lite synd när det verkar vara enklaste sättet att följa tävlingen.
 

Smack

Omega
c625f2a371ffe23eee234440bfd44c08.jpg


Äntligen får man användning av att kunna visa UTC tid ☺
 

Limpas

Cartier
Någon som vet om det finns något bra reportage om båtarna? Skulle vara intressant att se lite mer hur de ser ut invändigt, utrustning och sådana saker. Tycker det var lite tunt på deras hemsida.
 
Topp