• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: iOS 7.0.2

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är det någon som installerat det, och vet om att det fungerar som det ska. Är så nöjd med föregångaren så man har inte lust att chansa ifall det inte funkar som det ska. Fick dessutom iOS 7.0.1 för max ett par veckor sedan om ens det. Så varför kommer det en uppdatering så snart efter o_O
 

Isodor

Audemars
Bara jag som upplever att nya iOS suger musten ur batteriet? Känns som mitt batteri håller hälften av tiden sedan tidigare.. Riktigt drygt då jag talar mycket i telefon varje dag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara jag som upplever att nya iOS suger musten ur batteriet? Känns som mitt batteri håller hälften av tiden sedan tidigare.. Riktigt drygt då jag talar mycket i telefon varje dag.

Inte alls. Stäng av bluetooth, wifi och alla platsappar du inte använder.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Med 7.01 funkade det ej att styra luren genom blåtand i bilen (s60) som ordnade sig vid uppdatering till 7.02
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Bara jag som upplever att nya iOS suger musten ur batteriet? Känns som mitt batteri håller hälften av tiden sedan tidigare.. Riktigt drygt då jag talar mycket i telefon varje dag.
Upplever exakt samma som du. Har inte, mig veterligt, ändrat mitt sätt att använda telefonen mot innan uppdateringen. BT och Wifi på konstant sen gammalt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kör fortfarande 5.1.1. ;) gillar youtube appen och ogillar den nya, som inte kan spara historiken och favoriterna

Våga vägra uppdatera :)
 
  • Like
Reactions: par

MJ24

Patek
2-Faktor
Vissa funktioner som försvunnit (eller som jag inte lyckats hitta) som t ex att använda datatrafik (kolla mail) under ett telefonsamtal. Gick innan jag uppgraderade till iOS7.
Nån som har tipps om hur man får det att funka igen?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vissa funktioner som försvunnit (eller som jag inte lyckats hitta) som t ex att använda datatrafik (kolla mail) under ett telefonsamtal. Gick innan jag uppgraderade till iOS7.
Nån som har tipps om hur man får det att funka igen?
Det där är ingen funktion, det ska "bara fungera". Funkar kanske inte när det roamas till 2G. Ett ofog jag sluppit de senaste åren då jag har Tre, enbart 3G/4G.

För er som tycker batteritiden försämrats:
http://iphoneguiden.se/9-tips-for-langre-batteritid-i-ios-7/
 

MJ24

Patek
2-Faktor

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Upplever exakt samma som du. Har inte, mig veterligt, ändrat mitt sätt att använda telefonen mot innan uppdateringen. BT och Wifi på konstant sen gammalt.

Tydligen är det vanligt med batteriproblem när man går från iOS6 till iOS7, det man ska göra är att återställa telefonen i iTunes och därefter installera om den och hämta in backup från iCloud eller liknande..

Glöm inte att göra backup INNAN du återställer :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tydligen är det vanligt med batteriproblem när man går från iOS6 till iOS7, det man ska göra är att återställa telefonen i iTunes och därefter installera om den och hämta in backup från iCloud eller liknande..

Glöm inte att göra backup INNAN du återställer :)

Precis! alltid bättre att återställa telen helt och göra en ren installation av ny programvara. Kör man enbart en uppdatering blir det oftast lite mer ostabilt…
 
Topp