• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

hedbrg

Panerai
Köpte både 5 och 5s så får nog vänta till 6s innan jag byter igen. Men bättre kamera och filma i 240fps lockar!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Märker ni någon skillnad egentligen?

Jag bytte upp mig från en Samsung S2 till nya S5an och den stora skillnaden var touchen.
Sedan punkterna där en ny S5 inte överhettar som en dammfylld gammal utsliten S2 gör är en annan sak.

Men att S5an hade bättre touch och var större, någon annan större skillnad märkte jag faktiskt inte. Att den är snabbare märker jag inte riktigt av, att t.ex surfa beror mer på nätet än på telefon. Använder den inte till så mycket.
Vart ganska besviken och ansåg att jag kunde lika gärna köpt en S4 och sparat pengarna...
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Varför skulle ett drop test ändra valet av tele? Hade inte tänkt att kasta med den.

Blir iPhone 6 för mig.

Folk har snackat om saphirglas etc , 6 vs 6 plus kan ha olika egenskaper vid fall. Visst är dessa random fall på videorna så skadorna blir inte likadana ifall man själv tappar dom givetvis. Mest en rolig grej med drop testen !
 

hollow123

Rolex
Farsan sitter just nu på jobbet superspänd och väntar på telenors support. Som ett barn på julafton... Själv hoppas jag bara att han tycker den är för stor så kan jag ta den :D
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nope vanliga modellen. Men han har 4s idag och tror fortf att den blir för står. Gubben har till och med gjort en "kartongprototyp" i rätt mått för att få en känsla för dess storlek :hilarious: Annars får han ta min 5s så kan jag rocka 6:an..

Haha kungligt att göra en kartongprototyp !!!
Ja från 4s till iPhone 6 är ett monster kliv...

Hoppas den blir för stor för hans smak då, så du kan hugga den !
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
6+ känns stor.. Men den har jäkligt bra upplösning så om storleken funkar äger den :)

Våga plus !, annars får man helt enkelt byta.
Undra om det finns några dummies att klämma på ngn stans. Så att man kan få en riktig uppfattning om skillnaden på dem, så
man Inte trillar av pinnen när man får hem ett as i brevlådan [emoji2]
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Beställt en 6 plus i guld. Maximal blingfaktor! Har alltid en mini retina med mig i min "manbag"/portfölj. Jag hoppas och tror att jag kommer kunna klara mig i de flesta situationer framöver med enbart telefonen.

Jobbar med utveckling för främst iphone, så valet av plus-modellen beror lite på att ingen annan kollega vill ha den.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Beställt en 6 plus i guld. Maximal blingfaktor! Har alltid en mini retina med mig i min "manbag"/portfölj. Jag hoppas och tror att jag kommer kunna klara mig i de flesta situationer framöver med enbart telefonen.

Exakt , tänker lite som dig. Funderar på att skrota min iPad air 124gb och köra plus enbart. Kan va grymt eller skit dåligt :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det blir en 6:a så småningom. Har precis laddat 5:an med iOS8, så det duger ett tag till. Har haft iPhone sedan de kom, första luren en iphone2, tror jag den hette.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Förstår mig inte på mig själv. Köper nya telefonen men inser fort att inget egentligen har förändrats.... Kommer ändå köpa iphone 6.
 

TouchingEvil

Cartier
Beställde inatt en iPhone 6 Plus silver :)

Toklängtar,mar en samling galaxy note 3 som jag varit så himla nöjd med, men frugan har iPhone och det blir lättare att föra saker mellan mobilerna därför blev det iPhone.
 

demondave

Rolex
Som om den vore programmerad för det har jobbluren börjat muckat efter lanseringen av iP6.. Så står på listan, så att säga. Inte helt bestämt mig än, men lutar däråt.

Eller krångla ut en ny 5S på garantin, SEN byta :)
 

Sledger

Cartier
Näh! Bytte från en Nokia Lumia 920 till en Lumia 930 i somras. Kört Windows sedan 3,5 år tillbaka och tänker inte byta ner mig. :pompus:
 

rotvold

Friends of KS
Kommer absolut uppgradera mig! Har iPhone 5 och kan förlänga mitt abonnemang, så känns självklart! Plus att jag jobbar inom hemeletronikbranschen så jag kan sno åt mig av dom första som kommer ;)

Den svarta iPhone 6 blir det, tror att plus blir för stort!
 
Topp