• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Justa sommardrinkar!

När passar det bättre att utbyta tips om justa sommardrinkar än nu när värmen ligger på och man är ledig och fri?

Läs tipset nedan och förgyll dina bröder och systrars tillvaro med fler drinkrecept!

image.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
När passar det bättre att utbyta tips om justa sommardrinkar än nu när värmen ligger på och man är ledig och fri?

Läs tipset nedan och förgyll dina bröder och systrars tillvaro med fler drinkrecept!
Du har ju redan dödat tråden med den ultimata drinken.
Tycker dock det är viktigt att poängtera att det absolut inte får bli mer än ett lingon i glaset.
Man vill ju inte ha fruktsmak...
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag är tokbakfull, fast ändå inte. Vätskebrist efter full aktivitet i solen och jag mår så JÄVLA illa... Tack för den här tråden.:hungover:
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Drick resorb. Och något med socker i. Helst saft eller juice. Så kommer du vara på benen på nolltid :)
Har gjort det, ingenting hjäper.

39.3 graders feber nu, sjukaste huvudvärken, halsont och puls på strax under hundra. Min vanliga vilopuls ligger på mellan 40-50, ibland lägre.:eek:

Vaknade precis, sjukvårdsupplysningen nu.
 

Ponlarsson

Panerai
När det är varmt orkar man väl inte anstränga sig? Då duger GT och Aperol Spritz alldeles utmärkt tycker jag.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Gillar "Kök: Skandinavien".
Skärmavbild 2015-07-07 kl. 21.51.17.png


Skämt och sido, en Lynchburg lemonade eller Whiskey sour sitter väl aldrig fel.
Lite att häda Whiskey men så länge man inte kör en single malt med Cola eller is är jag OK.
 
Måste slå ett slag för Spicy Lemon på Supper (Stockholm)!
Är nog den godaste drinken någonsin med grym balans mellan chili och citron, prova!

//N
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Screwdriver, alltid screwdriver. Hur mycket man än krånglar och fixar så kommer jag alltid tillbaka till denna fulländning av alkoholintag.
 
Om det är riktigt varmt och man har tid är det få drinkar som slår en Frosen Margarita! Kan ju göras på den frukten man har hemma just då. Här ett recept på lime. Enjoy!

image.jpg
 

Simpatico

Rolex
En sommardrink för mig som alltid går hem är bourbon gärna markers mark och schweppes Ginger ale med mycket is i ett highballers glas. Enkelhet.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
"All bourbon är whiskey men all whiskey är inte bourbon" har jag hört. Jag vet inte om det tillför något till diskussionen iofs men kan väl vara värt att nämna :bookworm:

Kanske det, men jag anser att bourbon å whisky är två helt olika drycker med helt olika användningsområden. Och eftersom Martin nämnde single malt i sin post ville jag bara förtydliga att i man inte blandar en Sour eller en Lynchburg Lemonade på whisky...

Men som sagt; detta kanske inte heller tillför tråden så mycket... ;)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
På tal om sommardrinkar och eftersom jag precis kom hem från en sväng från norra Italien så måste jag slå ett slag för Aperol Spritz!

2 delar mousserande vin, å eftersom denna drink kommer från Italien så snackar vi en prosecco med lite, lite sötma för bästa resultat. Häll vinet över mycket is i ett stort vinglas.
Slå på 1 del Aperol å toppa med en skvätt sodavatten. Garnera med en apelsin "wedge" eller två.
Mums i solen!
 

sharetracker

Cartier
Kanske det, men jag anser att bourbon å whisky är två helt olika drycker med helt olika användningsområden. Och eftersom Martin nämnde single malt i sin post ville jag bara förtydliga att i man inte blandar en Sour eller en Lynchburg Lemonade på whisky...

Men som sagt; detta kanske inte heller tillför tråden så mycket... ;)
Jag håller med dig till 100 %
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
På tal om sommardrinkar och eftersom jag precis kom hem från en sväng från norra Italien så måste jag slå ett slag för Aperol Spritz!

2 delar mousserande vin, å eftersom denna drink kommer från Italien så snackar vi en prosecco med lite, lite sötma för bästa resultat. Häll vinet över mycket is i ett stort vinglas.
Slå på 1 del Aperol å toppa med en skvätt sodavatten. Garnera med en apelsin "wedge" eller två.
Mums i solen!
Har några bekanta från Italien, dem säger att denna proseccon är den bästa för just detta ändamål! Tänkte öppna dessa fram emot helgen, du är välkommen ;)
IMG_9722.jpg
 
Topp