• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Kändisars båtar

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Som rubriken lyder, har kändisar för båt
steffos dc.jpg
?
Jag börjar med att lägga upp en bild på Steffos Coronet dc 21
 

Jonte73

Audemars
Miss turbine.uppg från 2012

Svenskägda ”Miss Turbine” skall vara världens snabbaste öppna båt med en toppfart på 175 knop. Under nyss avslutade båtmässan ”Allt för sjön” i Älvsjö fanns den på plats, mäktig kärra! Den drivs, som namnet avslöjar” av två turbinmotorer på vardera 1900hk!

En av sponorerna är krögaren Erik Lallerstedts varumärke ”Lallerstedts såser”, creddigt??? Well….


 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Senast ändrad:

Jonte73

Audemars
Nej, den är kvar
http://www.blocket.se/stockholm/Fjord_dolphin_975___1991_58698014.htm?ca=11&w=1

Enligt en kollega på mitt jobb som har en likadan båt har Clabbe "huggit sönder hela aktern" på båten vilket gör att den är rejält svårsåld. Hela aktersoffan är borttagen vilket inte faller så många i smaken.
Fan vet. Själv tror jag mer på att han bensinmotor och alla köpare vill ha diesel i så stora båtar.

Ahh hörde att det var strul kring den båten.
Jo diesel är grejen på båtar i den strl helt klart.
Även om det går att åka hyfsat ekonomiskt med den spisen.
 
Senast ändrad:

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Episk bump ändå? Drygt fem år? Jag blir nyfiken på hur du hittade detta? Sökte du på Tone Oppenstam? ;)

...sökte på "båt", jag hittade det här gamla citatet och ville dela med mig till båtentusiaster, men hittade ingen bra tråd till slut, men här är det iallafall:

Houses are but badly built boats so firmly aground that you cannot think of moving them.
They are definitely inferior things, belonging to the vegetable, not the animal world, rooted and stationary.
The desire to build a house is the tired wish of a man content thenceforward with a single anchorage.
The desire to build a boat is the desire of youth, unwilling yet to accept the idea of a final resting place.
— Arthur Ransome, Racundra's First Cruise (Chapter 1), 1923

Mycket läsvärd bok förövrigt om en seglats på andra sidan östersjön runt Estland för 100 år sen av en äventyrlig Engelsman och (kanske främst känd som) barnboksförfattare
 
Senast ändrad:
Topp