• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Kanal paket

J.Hall

Omega
Hej!

Jag tänkte fråga ifall det är någon som har bra koll på TV-utbudet i villa.

Vi har precis köpt en villa och ska flytta in i mitten på December, bor idag o hyreslägenhet där man har varit ganska bunden med sitt TV tittande. Förut så kunde man bara köpa allt genom "comhem" men ganska nyligen ändrade hyresvärden till "sappa".

Idag så har jag Viasat premium HD vilket i princip är ett måste, HD kanalerna vill jag verkligen också ha (framförallt till hockey+fotbollen).
Har även ett Cmore film paket utöver detta men det skulle jag nog klara mig utan.

Det här med hus är helt nytt för mig och jag undrar då vilken leverantör som har bäst utbud, bäst kvalité eller har bäst pris.

Det verkar ju finnas hur många leverantörer som helst? Telia, tele2, canal digital, boxer, viasat osv?
Det jag vet är att det inte finns något direkt stadsnät inkopplat i villan utan jag antar att man får skruva upp någon parabol eller liknande.

Tacksam för alla tips! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hallå!

Du får kolla upp med leverantörerna, jag hade Telia innan jag flyttade och var hur nöjd dom helst med det. Sen flyttade jag 5km och kan varken ha Telia eller comhem, visst skulle man kunna koppla in en parabol, men jag har löst det med att ha viaplay + boxers mitt i mellan paket.

Bilden är helt OK tycker jag, men visst hår det att få bättre så klart.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Viaplay har en produkt som heter Viaplay boxen, då får du viasats premium kanaler + vanliga kanaler via bredband. Samt tillgång till Viaplay via dator osv. Jag använder den och den funkar rätt smidigt.
 
Topp