• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Kanarieöarna

Ketan

Cartier
Tjena!

Det är så att jag och en polare är sugen på att dra en skön solsemester till våren en vecka och vi tycker att Kanarieöarna verkar nice. Jag har börjat titta lite närmare på resor och det finns hur många olika ställen som helst och blir helt lost i djungeln. Så jag vänder mig härmed till er :) Har ni något tips på bra ort/ö/hotell att dra till? Gran canaria, fuerteventura, costa del sol, maspalomas osv... Vi är mest ute efter en slappe solsemester där vi mest kommer ligga vid hotellet och kanske även någon gång dra till stranden. Att åka på utflykter eller liknande är vi inte direkt ute efter. :D
 

JohnDoe

Rolex
Grancan är en klassiker. Finns bra klockbutiker både här o där, särskilt maspalomas. Tröttnar man på stranden kan man ta en tur till las palmas. Puerto mogan är som tidigare skrivits riktigt trevligt. Finaste stranden är en konstgjord strand vid en lagun några "byar" upp från mogan.
 

JohnDoe

Rolex
Finns party respektive russinplatser på alla öarna. Bara att välja ort. Grancan har bäst klockbutiker och är en "svensk ö" .Teneriffa har mest fulla engelsmän osv.
 

JohanHLM

Rolex
Är småbarnsförälder och då passar Kanarieöarna ganska bra om man bara vill vara iväg 1 vecka och inte spendera allt för många timmar på planet vilket resulterat att vi varit där några gånger på olika öar. Lopesan Baobab i Costa Meloneras kan jag rekommendera (dock relativt dyrt), lugnt område men ändå väldigt nära till Playa del Ingles om ni vill festa någon kväll. Som tidigare nämnts är inte Kanarieöarna det hippaste men ska ni bara plaska i poolen funkar det utmärkt.
 

Jaguaren

Omega
Los Meloneras på Gran Canaria. Fullt av lyxhotell och massor av restauranger och lite finare butiker inkl klockbutiker.
Väldigt lugnt vid hotellen och väldigt nära till Playa del Ingles som är partytillhållet på ön.
Det tar kanske 10min dit med taxi som inte kostar mer än framkörningsavgiften i Sverige.
Ha det Blått !
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Lanzarote utan tvekan om ni bara ska chilla bada.

Bästa fisk restaurangerna,
Renaste ön,
Billigaste ön, ännu mer skattelättnader än övriga vill jag minnas
Lugnaste ön, absolut ingen ungdomsö ala Magaluf
Framför allt slipper du klock,halsband,glasögon,keps osv säljarna som drar runt övriga öarna och plågar en. Möjligt en inkastare som ylar smått.

Var där redan i 20 års åldern inga problem. Finns en helt ok hotell som heter Cinco plazas.

Trevlig resa!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Vi har tagit ett par restresor dit med familjen , turistcentrum är trashiga , men fint utanför .
Bra dykning , lite kallt i havet såhär års o många pooler på billigare hotell är ouppvärmda . Nog kul att hyra bil , vi har bara hängt med mycket små barn...
 

Ketan

Cartier
Grancan är en klassiker. Finns bra klockbutiker både här o där, särskilt maspalomas. Tröttnar man på stranden kan man ta en tur till las palmas. Puerto mogan är som tidigare skrivits riktigt trevligt. Finaste stranden är en konstgjord strand vid en lagun några "byar" upp från mogan.
Vi har kollat lite på maspalomas!
Finns party respektive russinplatser på alla öarna. Bara att välja ort. Grancan har bäst klockbutiker och är en "svensk ö" .Teneriffa har mest fulla engelsmän osv.
Russinplatser. Det uttrycket har jag inte hört tidigare hehe.
 

Ketan

Cartier
Är småbarnsförälder och då passar Kanarieöarna ganska bra om man bara vill vara iväg 1 vecka och inte spendera allt för många timmar på planet vilket resulterat att vi varit där några gånger på olika öar. Lopesan Baobab i Costa Meloneras kan jag rekommendera (dock relativt dyrt), lugnt område men ändå väldigt nära till Playa del Ingles om ni vill festa någon kväll. Som tidigare nämnts är inte Kanarieöarna det hippaste men ska ni bara plaska i poolen funkar det utmärkt.
Vi har kollat lite på det hotellet du nämnde! Vi känner att vi vill inte åka för långt och då tycker vi kanarieöarna är bra. Budgeten har ju också sina begränsningar.
 

Ketan

Cartier
Lanzarote utan tvekan om ni bara ska chilla bada.

Bästa fisk restaurangerna,
Renaste ön,
Billigaste ön, ännu mer skattelättnader än övriga vill jag minnas
Lugnaste ön, absolut ingen ungdomsö ala Magaluf
Framför allt slipper du klock,halsband,glasögon,keps osv säljarna som drar runt övriga öarna och plågar en. Möjligt en inkastare som ylar smått.

Var där redan i 20 års åldern inga problem. Finns en helt ok hotell som heter Cinco plazas.

Trevlig resa!
Ska checka in Lanzarote!
 

JohnDoe

Rolex
Lanzarote är lite annorlunda för den är helt svart. Allt är lavasten. Allt som växer är odlat, typ. Ödetomter är inte fulla med ogräs det är bara svart.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tjena!

Det är så att jag och en polare är sugen på att dra en skön solsemester till våren en vecka och vi tycker att Kanarieöarna verkar nice. Jag har börjat titta lite närmare på resor och det finns hur många olika ställen som helst och blir helt lost i djungeln. Så jag vänder mig härmed till er :) Har ni något tips på bra ort/ö/hotell att dra till? Gran canaria, fuerteventura, costa del sol, maspalomas osv... Vi är mest ute efter en slappe solsemester där vi mest kommer ligga vid hotellet och kanske även någon gång dra till stranden. Att åka på utflykter eller liknande är vi inte direkt ute efter. :D
Costae meloneras Det är dit ni ska. Dessutom trevligt med klockbutiker där!
Var på gc säkert 30 ggr samt jobbat där.
 

Klugel

Omega
Provar Teneriffa i år.
1v på Sunwing Fañabé Beach. Lollo & Bernie för hela slanten. Någon här som bott där? Någon som kan rekomendera någon/några bra restauranger i området kring Playa de la Americas? Något annat där att se/göra med barnen?
Planen är att bara sola, bada, ta det lugnt (så gott det går med en 2åring & en 5åring) och äta på trevliga restauranger.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Hur kommer det sig att Grancan fått ett sådant uppsving nu på senaste tiden? Har ju alltid varit en klassiker, om man är pensionär det vill säga ;) Har nämligen två vänner vars familjer båda två har åkt till dit istället för t.ex Thailand eller Maldiverna.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Hur kommer det sig att Grancan fått ett sådant uppsving nu på senaste tiden? Har ju alltid varit en klassiker, om man är pensionär det vill säga ;) Har nämligen två vänner vars familjer båda två har åkt till dit istället för t.ex Thailand eller Maldiverna.
Kan kanske bero på att det 1. Är betydligt billigare att resa dit. 2. Man kan åka 1 vecka.
 

JohnDoe

Rolex
Provar Teneriffa i år.
1v på Sunwing Fañabé Beach. Lollo & Bernie för hela slanten. Någon här som bott där? Någon som kan rekomendera någon/några bra restauranger i området kring Playa de la Americas? Något annat där att se/göra med barnen?
Planen är att bara sola, bada, ta det lugnt (så gott det går med en 2åring & en 5åring) och äta på trevliga restauranger.
Körde fanabe för några år sedan när barnen var mindre. Kanon med kids.
 

JohnDoe

Rolex
Har vart rätt mycket i thailand och kanarieöarna med barnen på semester. Tycker det båda har sina för o nackdelar. Flygtiden till phuket är ju rätt dryg. Nästan dubbelt mot kanarieholmarna. Med mindre barn kan det vara stor skillnad.....
 
Provar Teneriffa i år.
1v på Sunwing Fañabé Beach. Lollo & Bernie för hela slanten. Någon här som bott där? Någon som kan rekomendera någon/några bra restauranger i området kring Playa de la Americas? Något annat där att se/göra med barnen?
Planen är att bara sola, bada, ta det lugnt (så gott det går med en 2åring & en 5åring) och äta på trevliga restauranger.

I Los Cristianos, ligger ett par enkla, men fantastiska restauranger i en liten gränd nära strandpromenaden och hamnen; Abordo och El Cine. Om ni vill ha lite av det genuint Kanariska. God mat, trevlig stämning och ofta traditionell kanarisk musik live. Det ligger en bit bort från där ni bor, men det är värt ett besök. Los Cristianos som ligger intill Playa de Las America, har trots en hel del turism även där, en mer tydlig stadsprägel med en större andel lokalbefolkning, vilket bara det gör det värt ett besök. På vägen kan ni ju alltid titta in i någon av klockbutikerna som ligger precis där Playa de Las America gränsar till Los Cristianos. Abordo och El Cine två mycket populära restauranger bland lokalbefolkningen och där är ofta fullsatt på lördagar och söndagar. Jag föreslår att ni är ute i god tid (innan 8 på kvällen) eller bokar bord.
Ha en trevlig resa!
 

JohnDoe

Rolex
Därför man flyger business.
Jo men jag kan tycka att det blir lite dyrt med 4 vuxenbiljetter business i privatkassan eftersom vi bara reser under skolloven. Reser inte i tjänsten och kan samla in poäng till upp graderingar. Brukar kosta 50-60tkr i turistklass då och drygt det dubbla (minst) i business. Fast det går säkert att åka några obskyra bolag med 50+ timmars restid och 12 byten billigare. Men som sagt har man en obegränsad privatekonomi skulle jag naturligtvis föredra eget plan.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jo men jag kan tycka att det blir lite dyrt med 4 vuxenbiljetter business i privatkassan eftersom vi bara reser under skolloven. Reser inte i tjänsten och kan samla in poäng till upp graderingar. Brukar kosta 50-60tkr i turistklass då och drygt det dubbla (minst) i business. Fast det går säkert att åka några obskyra bolag med 50+ timmars restid och 12 byten billigare. Men som sagt har man en obegränsad privatekonomi skulle jag naturligtvis föredra eget plan.
Nu ska vi inte gå allt för OT här men för 50-60k får du Business utan problem om du bokar i god tid och vet hur/var man ska leta. Detta utan obskyra bolag och 50h+ utan med dom större bolagen med 0-2 byten.
 

JohnDoe

Rolex
Nu ska vi inte gå allt för OT här men för 50-60k får du Business utan problem om du bokar i god tid och vet hur/var man ska leta. Detta utan obskyra bolag och 50h+ utan med dom större bolagen med 0-2 byten.
Extra OT: För mina resor gäller: bokar upp till ett år i förväg, flyger bara top tier, bara jullov, sommarlov, max ett byte, korta väntetider på byten etc. Har aldrig hittat bra priser då. Möjligtvis kan man hitta turistplus för under 15k t.o.r./st. Ser mig som hyfsad på att nyttja google för bra priser. Men flyger man utanför skolloven då finns det gott om billiga bizznizzar. En kompis drog till Thailand strax efter nyår, kanonbilligt. Likaså de som sticker i mitten av dec osv. Men 21 dec till 5 jan intervallet. Tufft...
 
Topp