• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Klocklurad - april skämt

willbur

Rolex
2-Faktor
Idag är det ju som bekant den första april och sedan barnsben har jag alltid blivit grundlurad denna dag på året och det verkar inte som det kommer ändra sig idag heller.

Bara lite kort bakgrunds info om vad som hänt tidigare så när jag skulle skicka min klocka från Sverige till Australien så fick jag betala skatt på klockan, 10% av klockans marknadsvärde. Jag hade otroliga problem med tullen och DHL både i Sverige och här i Australien. Detta var inte väntat och en otrolig frustration och det vet min flickvän om.
Att klockan är ett känsligt ämne känner nog många andra här på forumet också, så hur reagerar man när någonting händer klockan? Min flickvän fick ju såklart den briljanta idéen att lura mig med något som var relaterat till min klocka och det lyckades hon väldigt bra med.

Vi har under dagen pratat om att man får absolut inte skoja om något allvarligt, att någon har hamnat på sjukhus eller någon har dött eller liknande ni förstår "gränsen". Utöver att prata om första april skämt så har jag tjatat hela dagen om att jag väntar på en postavi och att vi måste vara hemma senast 16.30 för posten stänger 17.00 så jag hinner hämta ut paketet.

Men när vi väl kommer hem så finns det ingen postavi, utan ett brev som ser ut såhär:
IMG_1038 1.JPG

Vi har nyligen sålt våran bil här också och den stod på mig så jag tänkte att nu har jag blivit blåst av köparen på något sätt.
I låg det två papper
IMG_1032 1.JPG


IMG_1033.JPG


Efter skummat igenom allt väldigt fort så ser jag vara Invoice och Total 773Dollars totalt blind över de fel som man kan se om man tittar lite noggrannare. Jag blir såklart förbannad och orolig över varför jag plötsligt ska behöva böta jag har ju inte ansökt om att sälja antika prylar? Tills jag tittar på min flickvän och hon ser ut såhär :D Största smajlet sen säger hon att hon har lurat mig.

Jag känner mig totalt lurad och vill bara varna er om att var på er vakt under denna dag!

Hoppas att texten inte är för osammanhängande :angel: Bonusbild:
IMG_0977 1.JPG
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Anfall är bästa försvar. Knyt näven i fickan och fundera ut en gruvlig hämnd. Man bråkar INTE ostraffat med en mans klockor.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ha, ha.

Tips: Brorsan lurade sin flickvän att han hade hört på radio att man fick gratis t-shirt från lokala radio-kanalen om man gick dit gjorde något (kommer inte ihåg vad men det var lite lagom halv-pinsamt). Hon gjorde det och radio-folket fattade ingenting. 30 sekunder efter att hon kommit hem: min bror viker sig av skratt. 60 sekunder efter att hon kommit hem: min bror viker sig av smärta... :blackeye:
 
Topp