• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Löpning och tidtagning

Har kört Garmin 305 i drygt 4 år och jag älskar den. Den är ganska ful men väldigt funktionell och byggd som en pansarvagn. Inte haft några problem alls under de åren. Använt den på i princip alla träningspass och lopp, allt från Bellmanstafetten till olika Marathonlopp. Puls + GPS för att mäta hastigheten är ett måste, övriga funktioner använder jag aldrig.

Förr använde jag alltid pulsbandet och det rekommenderas starkt, men nu för tiden orkar jag sällan dra på mig det då det sitter ganska dåligt. När 305:an dör hoppas jag att det finns ett antal olika klockor på marknaden att välja på som mäter pulsen direkt på handleden, som TomToms nya gör. Nu tror jag det bara finns den och en klocka från Adidas, iaf som jag känner till.

Kunde inte hålla med mer!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Lustiga med min 310 är att hemma i sthlm tar det 2-4 min att låsa in signal och i Ludvika 30-40 sek......snacka kosmiskt brus...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kört Garmin Forerunner 305 i många år, men bytte till Polar RC3GPS förra året.
Föredrar GPS-klocka med inbyggd GPS.
 

CROE

Omega
2-Faktor
Använder själv Pebble när jag springer. Får upp all data från runkeeper på displayen. Använder även pulsband vilket går att få upp på displayen om iSmoothRun är nedladdat på Pebble. Info om Pebble: http://getpebble.se/pebble/funktioner-2/

Låter helt klart intressant, tack för tipset!

Kör för närvarande med Runkeeper och iPhone, främst eftersom träsket med träningsklockor är alldeles för djupt.
 

Marckus

Panerai
Kört med garmin 305,310 och 910, polar rcx5 m. Gps-pod och suunto ambit 2. Har ändå alltid med mig iPhone för att vara direktkopplad till strava... Av dessa ovan gillade jag ambiten bäst pga hur den satt på handleden och användarvänligheten. Tätt följd av 910
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Brukar vanligtvis lyssna på något när jag springer längre så då skall telefonen ändå med, blir runkeeper och återkoppling varje kilometer i lurarna. Räcker gott och väl om man inte skall träna inför tävling.
 

TKVF

Panerai
Använder suunto ambit 2. Har allt i den klockan. Du kan göra egna program (appar) pch även ladda ner färdiga.

Men har inte prövat andra än en Anna suunto. Så har dålig koll på andra märken.
 

cjb1975

Omega
2-Faktor
Använder suunto ambit 2. Har allt i den klockan. Du kan göra egna program (appar) pch även ladda ner färdiga.

Men har inte prövat andra än en Anna suunto. Så har dålig koll på andra märken.


Är också sugen på Ambit 2 - Hur är det med batterikapaciteten? Kör du längre rundor? Några kvalitetsproblem med själva klockan?
 

TKVF

Panerai
Är också sugen på Ambit 2 - Hur är det med batterikapaciteten? Kör du längre rundor? Några kvalitetsproblem med själva klockan?

Inga problem med klockan. Batteriet är sådär, beror på vad man jämför med. Det laddas via USB, och räcker typ en månad om man bara har den som klocka, kör man GPS och pulsband m.m. så drar batteriet ur sig fort, men å andra sidan så laddas det snabbt. Kanske räcker typ 10 timmar eller något gissningsvis.
Självklart kan man ställa in hur ofta GPSen skall kolla vart man är, bakgrundsbelysning m.m. så man kan spara batteri. Men, om vi säger att man skall springa 5 timmar så är det inga problem med batteri.
Kvaliten har inte varit några problem för mig, har som sagt inget att jämföra med i samma segment, förutom en dykdator (Suunto) och en vanlig pulsklocka (Suunto).
 

MrPlow

Rolex
ImageUploadedByTapatalk1408548764.384475.jpg

Jävligt plastiga klockor här på Bellmanstafetten. Bara jag som kör sportklocka. Håll tummarna om 21 minuter!
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Hej från Berlin! Nu är det gjort, bestämde mig för att springa utan klocka så här första gången och känna på distansen. Det gick efter plan. I mål på 04:15, ett resultat lätt att slipa på sedan. Nu ut på stan och släcka törsten[emoji481]
Med vänlig hälsning, Anders Svensson





Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Topp