• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Letar efter väska

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Hallå alla här på KS!

Känner att jag har alldeles för mycket saker i fickorna, nycklar, plånbok, mobil osv och det är rätt obekvämt. Letar därför efter en liten smidig väska där jag kan samla allt dessa saker.
Observera att jag inte är ute efter en weekendbag/portfölj/ryggsäck/messengerbag.

Är på jakt efter något i den här stilen (helst att par tusenlappar billigare dock)

Tips på märken, butiker (fysiska eller online) uppskattas!
 

A.Gold

Omega
Jag skulle också behöva något liknade, risken är väl att det blir för likt en handväska... Vill inte han en man purse.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Får rysningar när jag hör magväska haha. Men det verkar ju inte som att det jag vill ha är speciellt lättfunnet. Får nog ta mig en sväng in till NK eller nåt och kika vad dom har.
 

David

Bödeln
Alltså, det är sjukt opraktiskt att inte ha axelrem. Det är också sjukt opraktiskt att ha en större väska än nödvändigt.

Antingen får du vara man och strunta i gliringarna som gör gällande att din väska är en man purse, eller så får du hålla dig till cargo pants.

Den här funkar finfint tycker jag:
http://www.mulberry.com/eu/shop/mens/messenger-bags/antony-oak-natural-leather

(Och för övrigt är väskan aldrig en "handväska" om den är högre än den är bred.)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Alltså, det är sjukt opraktiskt att inte ha axelrem. Det är också sjukt opraktiskt att ha en större väska än nödvändigt.

Antingen får du vara man och strunta i gliringarna som gör gällande att din väska är en man purse, eller så får du hålla dig till cargo pants.

Den här funkar finfint tycker jag:
http://www.mulberry.com/eu/shop/mens/messenger-bags/antony-oak-natural-leather

(Och för övrigt är väskan aldrig en "handväska" om den är högre än den är bred.)
Skulle den inte vara snyggare m läderrem?
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Alltså, det är sjukt opraktiskt att inte ha axelrem. Det är också sjukt opraktiskt att ha en större väska än nödvändigt.

Antingen får du vara man och strunta i gliringarna som gör gällande att din väska är en man purse, eller så får du hålla dig till cargo pants.

Den här funkar finfint tycker jag:
http://www.mulberry.com/eu/shop/mens/messenger-bags/antony-oak-natural-leather

(Och för övrigt är väskan aldrig en "handväska" om den är högre än den är bred.)

Ja det verkar som jag får vara beredd på att få lite bög-gliringar helt enkelt. Mullberry gör fina grejer dock var inte det där min kopp te.

En sådan här använder jag till o från jobbet mm http://herrjudit.se/sv/kategorier/accessoarer/vaska-herr-judit-sandqvist.html

Kanske lite stor i detta sammanhang?

Tyvärr för stor, ja. Sandqvist har fina messenger-bags dock.

TS, det du söker är en aftonväska.

Nej men ska vi vara seriösa hade jag nog hellre sett över vad jag hade i mina fickor.

Ja mer eller mindre haha.

Har börjat kika på lite större modeller, typ:

Alternativ

Alternativ

Alternativ

Finns riktigt snygga laptopfodral men frågan är om de inte är för smala så att säga..
 

Nexus

Panerai
Kör du en mer "klassisk" klädstil i övrigt ? I så fall skulle jag faktiskt råda dig att slå till på en portfölj av lite mer slimmat stuk. Tycker du att den blir för stor kan du ju alltid pula ner mer grejer i den. Det är ju alltid trevligt att ha en anteckningsbok med sig, sedan kan ju både en vattenflaska och ett cigarretui passa bra så här års.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Kör du en mer "klassisk" klädstil i övrigt ? I så fall skulle jag faktiskt råda dig att slå till på en portfölj av lite mer slimmat stuk. Tycker du att den blir för stor kan du ju alltid pula ner mer grejer i den. Det är ju alltid trevligt att ha en anteckningsbok med sig, sedan kan ju både en vattenflaska och ett cigarretui passa bra så här års.

Yes det är korrekt. Har du tips på något mer slimmat då? Dela gärna med dig av länk isf!


Oh, här kan jag bidra. Återkommer!

Väntar med spänning!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Äsch, hittar inte. Men jag har något liknande den här modellen, fast svart och annat material. Perfekt för att få ner iPad eller en MacBook Air 11"+lite annat.

Köpte på MQ för några år sedan dock, oklart om de ens finns kvar.

BGN24D2_mz.jpg
 

Nexus

Panerai
Yes det är korrekt. Har du tips på något mer slimmat då? Dela gärna med dig av länk isf!

Jag har själv en ocean av junk i min väska, så jag har inga konkreta tips. MEN! Då jag förra hösten tokletade portföljer så såg jag en helt del riktigt snygga på NK som jag avfärdade för att jag tyckte det såg för små ut. Jag råder dig att titta förbi där och se om du hittar något lämpligt.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Långskott, men säljer min mulberry, egentligen en laptop bag men är väldigt slimmad vilket gör den för liten för mig med dator, laddare, papper, headset etc.

nQmCEdR.jpg


Skicka PM om du är intresserad! Nypris €1150 - nu till bra klocksnack pris ;)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Äsch, hittar inte. Men jag har något liknande den här modellen, fast svart och annat material. Perfekt för att få ner iPad eller en MacBook Air 11"+lite annat.

Köpte på MQ för några år sedan dock, oklart om de ens finns kvar.

BGN24D2_mz.jpg

Säkert praktiskt och så men inte det jag söker!

Jag har själv en ocean av junk i min väska, så jag har inga konkreta tips. MEN! Då jag förra hösten tokletade portföljer så såg jag en helt del riktigt snygga på NK som jag avfärdade för att jag tyckte det såg för små ut. Jag råder dig att titta förbi där och se om du hittar något lämpligt.

Tack för tipset! Ska nog förbi dit i helgen en sväng å se vad dom har att erbjuda.

Långskott, men säljer min mulberry, egentligen en laptop bag men är väldigt slimmad vilket gör den för liten för mig med dator, laddare, papper, headset etc.

nQmCEdR.jpg


Skicka PM om du är intresserad! Nypris €1150 - nu till bra klocksnack pris ;)

Riktigt riktigt snygg. Ska suga på karamellen, synd att den inte var brun dock..


HTC One via Tapatalk
 

UNO

Panerai
Mapp i fint skinn m dragkedja som rymmer en några A4:eek:r med hundkrok för NYCKELKNIPPAN fungerar bra för mig.
Tunnast mapp vinner mötets 1a rond !!!

Penna: Caran d'ache.....
 
Sist jag hade detta problem köpte jag en pläderhandväska på HMs tjejavdelning, ser ut som en liten portfölj, inget prob alls.

Efter det har jag sopat upp lite i fickorna och använder inte den överdrivet ofta. Ska fan börja med den igen nu!
 

Kim Jakobsson

Breitling
Sandqvist.net

Något lär du väl hitta där :). Svenskt märke med fantastisk kvalité. Har en totebag i brunt läder som jag använder varje dag, inte alls speciellt stor heller.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
bara o bita ihop och släpa... manlighet handlar om hårt arbete... ...det här är min "handväska", innehåller oftast bara nycklar, plånbok, små och/eller stora hörlurar, massa jävla osorterade betalda räkningar, några av postens rek-kvitton, nån utskriven gammal karta, lite bubbelplast, plastpennor i olika varianter och stadier av sönderfall, visitkort från fan o hans moster, nån påse theraflu, solglasögon...
väger väl 3kg tomme, men går att bära som ryggsäck, men ser ändå coolast ut i handen...

http://www.saddlebackleather.com/Classic-Briefcase?sc=8&category=301406

 
Topp