• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Tillbakadragen

Pris
0
Returpolicy
Nope
Bilder Skickat
  1. Ja
Har ett par Loake Buckingham i storlek 7,5 som jag önskar byta. Köpta på NK i fjol och kvitto finns kvar (nypris 2 499kr), likaså finns skobox och snygga tillhörande påsar i tyg för förvaring av skorna kvar. Skorna har även lämnats in hos skomakare för ytbehandling, 1,5 cm klack under sulan (alltså inne i skon) och även 3/4 gummiskydd satt under skon för att skydda träsulan från mögel om man skulle hamna i vått. Detta möjliggör också betydligt bekvämare vardaglig användning.

Skorna säljes för att jag valde för liten storlek. Skorna är därmed också sparsamt använda, omkring 10 grr.

Bytesvärde 1 500 - 2 000 kr (?), kan även slänga med ett par skoblock för rätt deal. Bytes mot liknande skor, helst från Loake, men i storlek 8.

Loake-Buckingham.jpg
 
Träsula? Klack inne i skon? Låter limiterat... Sälj skorna dyrt på Etsy istället.

Tror det är rätt standard på Loakes dressare: http://www.herringshoes.co.uk/_shop/products/Loake-Loake Buckingham-Black Calf-2391-1291-4.jpg

Det är framförallt det främre partiet och under klacken som fått sig en vattentålig sula. Sen gällande klack inne i skon är det moddat hos skomakaren. Det är helt enkelt ett klackinlägg som är limmat under innersulan.
 

Whedda

Rolex
Tror det är rätt standard på Loakes dressare: http://www.herringshoes.co.uk/_shop/products/Loake-Loake Buckingham-Black Calf-2391-1291-4.jpg

Det är framförallt det främre partiet och under klacken som fått sig en vattentålig sula. Sen gällande klack inne i skon är det moddat hos skomakaren. Det är helt enkelt ett klackinlägg som är limmat under innersulan.

Jag tror Andrew mest försökte göra sig lustig då det inte rör sig om några träsulor eller klackar. Lädersulan möglar inte heller för att den kommer i kontakt med vatten.

Lite tråkigt av att kladda i din tråd istället för att skicka ett PM även om jag kan förstå reaktionen när annonsen inte stämmer med sanningen.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Jag tror Andrew mest försökte göra sig lustig då det inte rör sig om några träsulor eller klackar. Lädersulan möglar inte heller för att den kommer i kontakt med vatten.

Lite tråkigt av att kladda i din tråd istället för att skicka ett PM även om jag kan förstå reaktionen när annonsen inte stämmer med sanningen.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Al right.

Det var skomakarens ord om att det kan mögla. Det blev däremot inte lika halt längre.
 
Topp