• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för lån

C

Crowolf

Guest
Vår uppväxt, från att det vi föds till denna sekund vi sitter här vid detta riktigt schyssta forum för klock-idioter, får vi alla totalt olika intryck och avtryck från vår omvärld. Vi föds som ett blankt papper, glada när vi har kul, ledsna när nåt gör ont. Det är ganska enkelt. Sen berättar våra föräldrar för oss vilka vi är, vad som är rätt, vad som är fel etc. Sen berättar våra lärare, kompisar, släktingar+ precis alla andra vi har att göra med vilka de tycker att vi är och så formas vi till en slags misch-masch av allt det här. (Detta är roten till alla problem vi har eftersom vi på vägen glömt vem vi egentligen är och lever ett liv som vår omvärld skapat åt oss men det är en annan historia).
Poängen är att när någon t.ex ställer en (för denna person) viktig fråga som för någon annan är en jävligt dum fråga som kanske inte ens känns värd att besvara och då ger ett dum-svar tillbaka 'bara för att', eller när någon annan efter ett(för denna person) jävligt kränkande svar slänger ut alltihop på nåt forum så tänker jag bara; VI ÄR OLIKA!

Jag kan leva mig in i mekaniken i hur man kan starta en tråd och vara irriterad på ett konstigt svar från en försäljare samtidigt som jag också kan leva mig in i säljarens sura svar på någon man vet vem det är och hur dum frågan är etc. Förstår också hur enkelt det är att hänga på 'racet' när något händer, när allt finns att läsas o.s.v. Betyder inte att någon av parterna är idiot, rövhål, blåsare, arrogant, etc etc etc. Nej! Att få svar var säkert relevant för den frågande och irritationen var lika relevant för den som fick frågan. De upplever relationen dem emellan annorlunda helt enkelt.
Skitsamma! Nu handlar detta om seriösa användare av detta forum. Snikare som är här för att sälja in skit eller för att så dåliga frön är en helt annan fråga.

Jag bara önskar att när den dagen (och det är mycket möjligt att den kommer) jag själv gör bort mig med nåt dumt och känslomässigt här på KS, när jag känner mig kränkt eller tycker nåt om nåt, så hoppas jag att jag inte ska behöva lämna stället med en (just nu) fyra-sidors tråd av mestadels späkningar bakom mig (vet att vissa redan sagt ifrån ang. detta). För vi kan inte, KAN INTE, någonsin tro att vi alla tänker/känner likadant. Tror vi det så är vi infantila och då kan Forum-kardinalerna lika gärna radera 'Diskussion'.
Vi borde fanimej hålla fanan högt av att vi är en del av ett väldigt schysst ställe och då också diskutera allt på en nivå så att även de angripna kan känna ' Aj fan, jag kanske hade fel' och sen komma igen med nya tag utan att behöva vandra Golgata. Gör vi det omöjligt kan vi lika gärna gå och lägga oss och spara Flashback som favvo-sida i våra browsers (inte meningen att trampa Flashbackare på tårna : )

Allt Gott

/Poppe
 

David

Bödeln
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

Ord väl värda att komma ihåg innan man startar en tråd där man hänger ut någons mailadress.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

Väl valda ord. Man ska respektera varandra även dom som går i rosa foppatofflor, tubsockar & en fet dykare från ur& penn :D
 
V

Viggen

Guest
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

Jag applåderar dig crowolf!

Håller fullständigt med. Som trådskapare måste man tänka efter lite extra innan man klickar på "Skicka". Jag har lärt mig från det misstaget. Vi har alla rätt att yttrycka våra åsikter och känslor, men vi måsta också lära oss att ta hänsyn till att alla är olika.

Om jag gillar "trianglar" så är det helt ok om någon annan gillar "cirklar". Ingen av dem är bäst trots att vi gillar att argumentera om det. Anledningen är att båda objekten skapar samma känslor hos betraktarna. Ett "tic tac toe- syndrom" uppstår, och det kan lätt eskalera till elak pajkastning pga att ingen kan "vinna" debatten. :geek:
 

mace

Cartier
2-Faktor
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

Tack!

Blir så djävla less att någon ska behöva bli kallad för "lallare" etc. som om vi fortfarande befann oss på en skolgård. Fegt och tröttsamt. Det positiva är väl dock att flertalet hintade om att det räckte, att poängen gått fram.

Jag tyckte den aktuella tråden var mer än avklarad efter första sidan. Fan till och med efter mitt svar; blocketsjukan, subjektiv fråga, häng inte ut, andas lugnt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

wayne skrev:
Väl valda ord. Man ska respektera varandra även dom som går i rosa foppatofflor, tubsockar & en fet dykare från ur& penn :D

Hörru, jag förstår vad du menar men verkligen ur & penn? :mrgreen:
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

JakobZ skrev:
wayne skrev:
Väl valda ord. Man ska respektera varandra även dom som går i rosa foppatofflor, tubsockar & en fet dykare från ur& penn :D

Hörru, jag förstår vad du menar men verkligen ur & penn? :mrgreen:


Haha! Har vi någon klocksnackare som samlar på deras robusta ur? :mrgreen:
 
C

China

Guest
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

David skrev:
Ord väl värda att komma ihåg innan man startar en tråd där man hänger ut någons mailadress.

Nu kanske jag är ute och cyklar lite, men finns det några forumregler eller är takt och ton mer underförstått bland de mer rutinerade på forumet?

Lite vänskapligt tjafsande och ett eller annat missförstånd får man nog finna sig i, däremot så tycker jag inte det här med att hänga ut personliga uppgifter känns bra.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

China skrev:
David skrev:
Ord väl värda att komma ihåg innan man startar en tråd där man hänger ut någons mailadress.

Nu kanske jag är ute och cyklar lite, men finns det några forumregler eller är takt och ton mer underförstått bland de mer rutinerade på forumet?

Lite vänskapligt tjafsande och ett eller annat missförstånd får man nog finna sig i, däremot så tycker jag inte det här med att hänga ut personliga uppgifter känns bra.

Nu verkar ju Fredrik vara en allmänt skön lirare (Hemköp-vägningen kandiderar till årets vinnar-drag) som själv outade sin mejladress/korrespondens. Men visst, att hänga ut folks mejladresser är så klart djävligt klumpigt (vilket typ alla också påpekade) - att anonymt sitta och kalla folk för öknamn är dock bara genant. Och fegt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

China skrev:
David skrev:
Ord väl värda att komma ihåg innan man startar en tråd där man hänger ut någons mailadress.

Nu kanske jag är ute och cyklar lite, men finns det några forumregler eller är takt och ton mer underförstått bland de mer rutinerade på forumet?

Lite vänskapligt tjafsande och ett eller annat missförstånd får man nog finna sig i, däremot så tycker jag inte det här med att hänga ut personliga uppgifter känns bra.

Det finns ett antal principer riktlinjer högst upp på sidan.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

Kson skrev:
JakobZ skrev:
wayne skrev:
Väl valda ord. Man ska respektera varandra även dom som går i rosa foppatofflor, tubsockar & en fet dykare från ur& penn :D

Hörru, jag förstår vad du menar men verkligen ur & penn? :mrgreen:


Haha! Har vi någon klocksnackare som samlar på deras robusta ur? :mrgreen:

Ur & Penn är väl officiell återförsäljare (enda återförsäljare?) för citizen här i Sveriges, så skratta försiktigt. ;)
 
C

China

Guest
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

Denke skrev:
China skrev:
David skrev:
Ord väl värda att komma ihåg innan man startar en tråd där man hänger ut någons mailadress.

Nu kanske jag är ute och cyklar lite, men finns det några forumregler eller är takt och ton mer underförstått bland de mer rutinerade på forumet?

Lite vänskapligt tjafsande och ett eller annat missförstånd får man nog finna sig i, däremot så tycker jag inte det här med att hänga ut personliga uppgifter känns bra.

Det finns ett antal principer riktlinjer högst upp på sidan.

Jo, det är väl mest jag själv som uttryckte mig diffust, och missade det uppenbara. :oops:

Vad jag menade är hur administrationen ser på publicering av personlig information, eller outa andra debattörer, oavsett om det skett oavsiktligt eller ej.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går

mace skrev:
Kson skrev:
JakobZ skrev:
wayne skrev:
Väl valda ord. Man ska respektera varandra även dom som går i rosa foppatofflor, tubsockar & en fet dykare från ur& penn :D

Hörru, jag förstår vad du menar men verkligen ur & penn? :mrgreen:


Haha! Har vi någon klocksnackare som samlar på deras robusta ur? :mrgreen:

Ur & Penn är väl officiell återförsäljare (enda återförsäljare?) för citizen här i Sveriges, så skratta försiktigt. ;)

Fast de har ju inte rätt modeller, så det räknas inte! Alla officiella leverantörer av Citizen i Sverige finns i Hong Kong! :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går för

Skratta lagom! Jag har en ärvd mekanisk Moretime som jag tror var Ur&Penns eget märke på Hedenhös tiden. Den funkar fortfarande! :? Man ska inte kasta pil i kuvös.. :D
Kson skrev:
JakobZ skrev:
wayne skrev:
Väl valda ord. Man ska respektera varandra även dom som går i rosa foppatofflor, tubsockar & en fet dykare från ur& penn :D

Hörru, jag förstår vad du menar men verkligen ur & penn? :mrgreen:


Haha! Har vi någon klocksnackare som samlar på deras robusta ur? :mrgreen:
 
V

Viggen

Guest
Re: Sv: OT- Människors olikheter, en tanke om trådar som går

Camo00 skrev:
mace skrev:
Kson skrev:
JakobZ skrev:
wayne skrev:
Väl valda ord. Man ska respektera varandra även dom som går i rosa foppatofflor, tubsockar & en fet dykare från ur& penn :D

Hörru, jag förstår vad du menar men verkligen ur & penn? :mrgreen:


Haha! Har vi någon klocksnackare som samlar på deras robusta ur? :mrgreen:

Ur & Penn är väl officiell återförsäljare (enda återförsäljare?) för citizen här i Sveriges, så skratta försiktigt. ;)

Fast de har ju inte rätt modeller, så det räknas inte! Alla officiella leverantörer av Citizen i Sverige finns i Hong Kong! :)

Får hålla med här. Jag har letat och letat, ändå hittar men dem bara hos Ur & Penn. Och de säljer ju riktigt tråkiga modeller från Citizen. :cry:
 
Topp