• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Manschettknappar

fredrikb

Cartier
Hittade ingen tråd om detta, så startar en.

Ni som använder skjorta ofta - använder ni manschettknappar? Har ni några favoriter som ni vill visa upp?

Börjar med en bild lånad från nätet - någon som har sett något som liknar dessa någonstans?

852688d1350666516-choice-watch-pam-111-vs-maurice-lacroix-pontos-decentrique-panerai-suit-wrist-shot.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Gillar men använder även jag sällan. Finns en hel del coola man skulle slå till på om man gav dom lite mer "handledstid" :D

Mina favoriter
5f06f79aa2a5e5b759b894d8483a84bb_zps579ff415.jpg
 

Weiss

Omega
Använder då och då faktiskt. Köpte på mig några skjortor med fransk manschett för ett par år sedan, och det går ju inte att bara ha dem hängande i garderoben. :rolleyes: Eftersom det är relativt ovanligt som accessoar så går det dessutom att fynda rätt så roliga knappar på auktioner och second hand-butiker. Det senaste knasiga fyndet på bilden. De blev faktiskt bättre än man kan tro (jorå!) bland allt julpynt; som att blänka ikapp med svärmors julpyntade kopparkastruller. :p

J9mlDti.jpg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Som nämnt. Patek's är utan tvekan dom finaste. Och kostar lika mycket som en begagnad submariner.
 

Weiss

Omega
Klart man kör manschettisar på jobbet.

Kul att höra! Mer sånt! Som ett komplement till en fin klocka är det oslagbart. Med eller utan fransk manschett ;) (fast jag får väl tillstå att jag själv bara kör franskt till knappar; blir myyycket snyggare fall på manschettyget enligt min ringa åsikt)
 
Topp