• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: MMA

KS0KzmE.jpg


bild lånad från Harry the Jeweler

Lite On-topic: Showtime pettis med sin sönderisade Breitling
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Om det är så är de okej för mig. Jag tycker bara det är mångt och mycket mer intressant än mycket av övrigt OT som avhandlas. Men självklart böjer jag mig för om forumet tycker det ska ut.




Haha jag är själv BJJ utövare främst och älskar kramandet ;)
Det är nog bara jag som är tråkig. Är väl kanske inte riktigt mästaren av OT, men det är.nog inte långt därifrån heller. Tycker mest att MMA har blivit hypat och det finns ingen själ kvar i det. För övrigt rätt trött på sönder tatuerade snubbar som har svårt för ord med fler än två stavelser.
 
Det är nog bara jag som är tråkig. Är väl kanske inte riktigt mästaren av OT, men det är.nog inte långt därifrån heller. Tycker mest att MMA har blivit hypat och det finns ingen själ kvar i det. För övrigt rätt trött på sönder tatuerade snubbar som har svårt för ord med fler än två stavelser.


Hah =)

absolut. UFC börjar bli urvattnat med för mycket lågnivå snubbar som ska slåss.. Men varje kort har några bra matcher :)
 

RosaCasio

Cartier
Jag var sjukt intresserad på den tiden när galorna gick typ en gång varannan månad. Nu är det galor hela tiden och alla är stöpta ur samma form. Kan dock rekommendera dokumentären Fightville på Netflix.
 
Jag brukar se alla UFC galor dagen efter, pallar inte längre att vara uppe på natten.


Generellt kör jag samma men hade ändå saker att göra natten igenom så då var det trevligt =)

Jag var sjukt intresserad på den tiden när galorna gick typ en gång varannan månad. Nu är det galor hela tiden och alla är stöpta ur samma form. Kan dock rekommendera dokumentären Fightville på Netflix.


Ja men precis. Urvattnat :(

Ska kolla genast!
 

BOTL

Panerai
Glorifierande av gatuslagsmål. Nej tack.

Min vän det är verkligen inte så. Till skillnad från många andra sporter så är detta riktiga idrottsmän som inte låtsas ramla med hårgele i håret, fansen försöker inte skada varandra och andras egendom. Kolla bara när de största galorna är och hur många som slåss på en derby.

Trist om du fått den uppfattningen men jag hoppas tänker om. För att höja nivån i denna sport vore det bra med fler kunniga dommare.


Ben Bockbrännarbolmers
 

Apansson

Torpare
Min vän det är verkligen inte så. Till skillnad från många andra sporter så är detta riktiga idrottsmän som inte låtsas ramla med hårgele i håret, fansen försöker inte skada varandra och andras egendom. Kolla bara när de största galorna är och hur många som slåss på en derby.

Trist om du fått den uppfattningen men jag hoppas tänker om. För att höja nivån i denna sport vore det bra med fler kunniga dommare.


Ben Bockbrännarbolmers
Har egentligen svårt för alla kampsporter. Boxning är för mig samma sak egentligen. Det är självklart bara en smaksak, men tanken på att ungdomar har en "fighter" som idol känns inte helrätt för mig.
 

Skolläraren

Panerai
Läser resultat ibland, men har helt slutat se i övrigt. Konceptet blev för enformigt och urvattnat.

Fotnot: Däremot har jag tränat med Niklas Bäckström och var med när han gick sitt gatlopp för att få lila bälte i BJJ.
 

meuller

Omega
Har tränat boxning och judo och ska börja träna mma den 26:e. Tycker generellt att kampsport är bra komplement till gym. Går aldrig matcher (endast tävlat i judo) och sparas sällan. För mig är det en roligare form av cardio.. Typ.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Följde de väldigt intensivt förut, men speciellt UFC känns lite urvattnat som sagt. Även The ultimate fighter har man tröttnat på sen länge, mycket skådespel och skit. Älskar fortfarande kolla weigh-ins/staredowns, bland det roligaste när de spårar ur. Hur mycket hype & skådespel det är även där låter jag vara osagt, roligt iaf. Mcgregor ska man se upp för.
 

RosaCasio

Cartier
Följde de väldigt intensivt förut, men speciellt UFC känns lite urvattnat som sagt. Även The ultimate fighter har man tröttnat på sen länge, mycket skådespel och skit. Älskar fortfarande kolla weigh-ins/staredowns, bland det roligaste när de spårar ur. Hur mycket hype & skådespel det är även där låter jag vara osagt, roligt iaf. Mcgregor ska man se upp för.


Jag tycker raka motsatsen, staredown där de muckar med varandra och försöker visa vem som är den kaxigaste/farligaste/mest ghetto förstör känslan av att det är en idrott. In i buren och låt nävarna snacka, annars ställ upp på en rap-bättre i närmsta förort.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag tycker raka motsatsen, staredown där de muckar med varandra och försöker visa vem som är den kaxigaste/farligaste/mest ghetto förstör känslan av att det är en idrott. In i buren och låt nävarna snacka, annars ställ upp på en rap-bättre i närmsta förort.
Givetvis givetvis, är ju mer av underhållande och marknadsföring att de spårar ur när man visa vem som är ballast osv.
Följde Jon Jones väldigt mycket tidigare och gillade han i början när han slog igenom, nu är de mer snack ifrån hans sida trots att han är en bra athlet i sig.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Tränar och instruerar ganska mycket kampsport själv och har gått diverse instruktörskurser i bl.a MMA och shootfighting.
Orkade inte läsa alla kommentarer, men att säga att MMA är för mycket "kramande" är en rätt usel kommentar, att det dessutom skulle vara "legal misshandel" eller liknande är en än mer korkad kommentar.
Finns andra forum för kampsport förresten... Tycker vi kan diskutera klockor här istället :pompus:
 

Jens

Greedo
Finner det mycket underhållande och försöker se det som finns tillgängligt på tv och i mån av tid.

J
 
Tittade mycket förr då jag boxades men nu var det ett tag sedan jag såg något. Är mest intresserad av stående fight så ibland blir matcherna lite sega då det är mycket grappling. Tittade mycket på K1 som gick förr, finns det kvar??
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Har följt det sporadiskt, dels när det började (och Royce Gracie var oövervinnerlig), sedan en hel del när TUF började visas och på senare tid mest när Alexander eller någon annan svensk är med. Har lite gemensamma bekanta och han verkar vara en ganska vettig person, sedan blir det ju roligare att följa då också :)
Och GSP har ju varit en favorit från starten..

K1 har jag kikat på en hel del också, mestadels under tiden Peter Aerts och Remy Bonjasky var som störst, kikade även på galan i Sverige ett par ggr och det var nog mer underhållande matcher än när det var UFC i Sverige även om det inte går att jämföra inramningen. En annan favorit i K1 var Ruslan Karaev, herregud vilka combos han kunde mata på!
 
Topp