• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Mobiltelefoner, nytt, gammalt, undringar, tips

M021

Rolex
2-Faktor
Startar denna då jag själv är på jakt efter ny telefon. Dock så är denna tråd tänkt att rymma allt från köptips till frågor. Så tråden är öppen!

Till min egna frågeställning.
Har väl egentligen snöat in på Samsung S6 edge alt Iphone6. Skall dock vänta på att se vad som släpps den 9:e sep från Apples sida.
Har haft 2-3 Iphone men hade nu senast en Sony. Telefonen i sig var bra 4 månader sen trillade allt isär. Dock gillar jag flexibiliteten med Android. Att men kan använda sig av widgets etc etc. Men ja Iphone är också stabila, har allt annat i Apple och kommer aldrig gå ifrån macbooks ipads etc.

Är inget proffs i området så tips mig gärna.
Vad jag använder telefonen till är Whats app, KS, KS, whats app, KS, svenskafans.se, KS, Aftonbladet, KS, väckar klocka, Kamera och KS.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: SSL

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag kör själv Apple på alla prylar jag har, iPad, Mac, iPhone osv. Du får bättre prestanda i många Android-mobiler jämfört med iPhone, dock tycker jag att Androids programvara inte är ett dugg lika fin som iOS. Det är förmodligen enda anledningen till att jag har iPhone, det är väldigt stilrent och inte för många komplikationer och det blir inte rörigt som jag tycker att det blir på Android.

Den nya iPhone 6S kommer förmodligen ha Force Touch teknologi, vilket innebär att skärmen svarar efter hur hårt du trycker. Detta kommer förmodligen bli integrerat i en del appar och kan säkert bli användbart. Det kommer även bli bättre prestanda, från 1GB RAM till 2GB RAM, och en ny processor, från A8 till A9. Kameran kommer kunna filma i 4K och ha 12 megapixlar.

Som sagt är det mesta rykten och man får vänta till den 9 september för att reda ut allt!
 

Veratio

Cartier
Min sambo har Sony Z3+, hon är grymt nöjd. Jag kör en Samsung Note 3, tycker att det är en suverän telefon och bra storlek (för surf bl.a.). Lagom i fickan när man går och sitter, men när jag cyklar till jobbet får den ligga i väskan.

Nästa telefon blir också en Note, men som jag förstod det skulle dom inte släppa Note 5 i Sverige? Vi får väl se.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag gillar verkligen Apple och har kört iPhone ett bra tag nu. Är dock sugen på att prova något nytt för skoj skull. Är det någon som vet om man kan få kalender, påminnelser och anteckningar i en Samsung att lira ihop med min MacBook?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jag gillar verkligen Apple och har kört iPhone ett bra tag nu. Är dock sugen på att prova något nytt för skoj skull. Är det någon som vet om man kan få kalender, påminnelser och anteckningar i en Samsung att lira ihop med min MacBook?
Ska inte vara några problem, har för mig jag körde week cal, kostar 9kr men kunde synca mot det mesta. Betydligt bättre översikt jämfört med Apples egna kalender. Inte 100% men kolla "week cal"
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Tänkte köpa mig en Samsung Galaxy s6 Edge bara för att det vore kul med något annat, samt att jag inte känner att jag behöver en iPhone som är snabbare med display stor som ett hus. (haft Iphone 3, 4, 5, 5s...)

MEN, är det någon som upplevt problem med att skärmen bränt in? Var inne och kikade på telefonen på två ställen och samtliga Edge hade inbränd text... känns ju inte döstabilt men tänker att det kan bero på att deras telefoner lämnas på konstant och ibland kan visa "fryst bild" under många timmar.
 

M021

Rolex
2-Faktor
För egen del blev det en S6 edge. Ruskigt nöjd såhär långt, hade tidigare Android och valde att stanna med Android. Edge är framför allt skygg rent estetiskt, kanterna underlättar scrolling under läsning. Extra funktioner med kanterna är begränsade, där borde det finnas mer att hämta. Kameran är grym tycker jag, samt att den som många andra telefoner har QI trådlös laddning inbyggd. Kör enbart trådlös laddning hEmma i form av en lampa samt en platta.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Kör också en S6 edge, tyckte den var lite halkig så beställde ett Spigen Air Cushion Ultra Hybrid vilket jag tycker fungerar bra.
 
Topp