• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Ni med bättre klädkoll än mig, flyger detta?

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag tycker det ser bra ut.
Men man bör har ett skärp (bälte har man på sig i bilen).
Även om näsduken inte var den bästa så funkar den. Om man ska ha en vit näsduk bör man ju ha mörka skor och ev. vit skjorta. Allt beror väl på graden av formalitet du vill uppnå.
Skorna ser väldigt bra ut.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Skippa livremen, brallorna sitter bra och det behövs inget gubbskärp till det där.
Inte alltid klassiska looken vinner över den moderna.

Svårt att se men är slirren
aningen för lång ?

Ser riktigt bra ut annars tycker jag, bra passform är viktigt.
 

point1

Cartier
Vit näsduk med en presidential fold fungerar alltid, du behöver inte ha 3-delad kostym eller vit skjorta. Det är standard och ska man gå i från det bör man veta vad man gör.

Slipsen var kanske lite tråkig men fungerar.

Har man bälteshällor bör man ha skärp, sitter byxorna väldigt bra och är välskräddade behöver man inte ha skärp men då har man ju oftast inte bälteshällor.
 

Theo11

Breitling
Skorna är snygga.behåll. Dock snyggt med bälte. Välj ett i samma färg(ej för långt) som matchar skorna. Skippa näsduken alt välj en som har samma färg som den snygga slipsen,dvs mörkblå eller vit. Tycker också att slipsen är lite för lång. Knyt den så att den stannar precis vid byxkanten. Och sist men inte minst, låt klockan sticka ut lite också ! Snyggt annars.
 

DrDre

Patek
Att skippa bältet leder ju också ofta till att det blir lite snyggare om man har kavajen knäppt (eller om man har tröja) eftersom det putar ut mindre just på "toppen" av magen.

Det ser väl trevligt ut, jag skulle dock valt skjortor som har lite längre ärm så att manschetten sticker ut utanför kavajärmen. Och gärna så lång att den sticker ut lite hela tiden, dvs när man rör sig också, håller i något (tex en drink), skriver på en white board etc.

Jag skulle valt en svart oxfordsko istället. Men det är väl en smakfråga.

Så här klär sig James Bond idag och förr:

http://www.google.de/imgres?q=james...57&start=89&ndsp=31&ved=1t:429,r:91,s:0,i:368
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Att skippa bältet leder ju också ofta till att det blir lite snyggare om man har kavajen knäppt (eller om man har tröja) eftersom det putar ut mindre just på "toppen" av magen.

Det ser väl trevligt ut, jag skulle dock valt skjortor som har lite längre ärm så att manschetten sticker ut utanför kavajärmen. Och gärna så lång att den sticker ut lite hela tiden, dvs när man rör sig också, håller i något (tex en drink), skriver på en white board etc.

Jag skulle valt en svart oxfordsko istället. Men det är väl en smakfråga.

Så här klär sig James Bond idag och förr:

http://www.google.de/imgres?q=james...57&start=89&ndsp=31&ved=1t:429,r:91,s:0,i:368

Att lägga upp kavajärmen till rätt längd känns som en bättre lösning än att jaga skjortor med rätt ärmlängd.
 

Suits123

Breitling
Ser bra ut! Tycker inte att bröstnäsduken harmoniserar men det funkar. Däremot är vikningen bedrövlig. Kör en "The flower"
1minut in i klippet.
 

DrDre

Patek
Att lägga upp kavajärmen till rätt längd känns som en bättre lösning än att jaga skjortor med rätt ärmlängd.

Jo, eller både och är ju att föredra. Skjortor man har till kostym köper man ju där man individuellt/separat kan välja kragstorlek, ärmlängd och kroppsform (dvs inte bara L, XL etc. som för mer "casual"), som tex från Brooks, T M Lewin eller Charles Tyrwith så det är ju busenkelt att hitta rätt ärmlängd. Går ju med fördel också att köpa utan att prova (postorder eller be kompisar handla utomlands etc) när man väl hittat vad man ska ha så blir det lite billigare/bättre.

Ang ärmlängden på kavajer så håller jag med dig. Om man ser sig omkring så tycker jag att 90% av alla kostymer säljs med för långa ärmar. Jackliknande kavajar (tex Harris Tweed) tycker jag kan ha lite längre ärmar då man bär som som en jacka, men kostymärmar ska ju vara så korta att en rejäl bit av manschetten sticker ut. Vet inte om de länga ärmarna kan bero på att man provar kavajen utan rätt sorts skjorta och att man därför tycker att det ser alldeles för kort ut. Men i alla fall om man köper från en lite bättre butik så borde ju personalen rycka in och hjälpa till.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Jo, eller både och är ju att föredra. Skjortor man har till kostym köper man ju där man individuellt/separat kan välja kragstorlek, ärmlängd och kroppsform (dvs inte bara L, XL etc. som för mer "casual"), som tex från Brooks, T M Lewin eller Charles Tyrwith så det är ju busenkelt att hitta rätt ärmlängd. Går ju med fördel också att köpa utan att prova (postorder eller be kompisar handla utomlands etc) när man väl hittat vad man ska ha så blir det lite billigare/bättre.

Ang ärmlängden på kavajer så håller jag med dig. Om man ser sig omkring så tycker jag att 90% av alla kostymer säljs med för långa ärmar. Jackliknande kavajar (tex Harris Tweed) tycker jag kan ha lite längre ärmar då man bär som som en jacka, men kostymärmar ska ju vara så korta att en rejäl bit av manschetten sticker ut. Vet inte om de länga ärmarna kan bero på att man provar kavajen utan rätt sorts skjorta och att man därför tycker att det ser alldeles för kort ut. Men i alla fall om man köper från en lite bättre butik så borde ju personalen rycka in och hjälpa till.

Instämmer! Är ju dessutom tämligen billigt att göra små skräddarändringar, så det går lätt att åtgärda både skjorta och kavaj!
 
Topp