• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Nu behöver man inte fylla på garderoben på ett tag

Thomas77

Omega
New york, härlig stad :)

Varit där två gånger, vill dit igen. Snygga kläder du hittat, hoppas du åkte dit med tomma resväskor ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
På outlet betalade jag ca 400:- / piké i februari, och skjortorna kostade väl ca 100:- mer per plagg.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nja... ordinarie pris är inte mycket bättre än här (där jag kollat), men deras rea är bättre än vår. Macy's brukar ha bra priser på det mesta i New York.

Beror helt på märket.

Levis-jeans kostar 3-400kr, till skillnad från 1000kr i sverige. Samma visa med Ralph Lauren etc.

Outletpriser är typ 300kr för en RL skjorta.
 

par

Patek
2-Faktor
Det är skor jag saknar. Gärna några handgjorda i skinn.några tips. Skall vara här i tre dagar till så jag lär hinna med lite till
Det går sällan att göra liknande fynd på handsydda skor skulle jag säga. Du kan säkert hitta 20-30% om du har tur. Du får tänka dig att en bra modell av en fin tillverkare inte byts ut och därför inte reas ut så som klädkollektioner gör sommar-vinter osv
 

TKVF

Panerai
En Ralf piké kostade 17 dollars för mig i Florida för ett par veckor sedan. Fast Ralf stavas riktigt på tröjorna.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
300kr för RL skjortor låter bra! Handlade Oxfordskjortor för 1290:- st förra veckan och de reas aldrig ut, åtminstone inte på NK :/
 

Andsan

Rolex
På Woodbury som är outletten kostade RL -pike'
43 $.Skjortor 39 $ förutom en blå som jag köpte på Maysy 's för 67 $ efter 25 % rabatt. TH pik'e kostar på rean 30 $

Anders
 

Thomas77

Omega
Besök bloomingdales, köpte en riktigt fin Hugo boss kostym där för en bråkdel av vad samma kostar i Sverige. En snygg och klassisk kostym hittar du där som du kan ha för lång tid framöver, ungefär som en rolex :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
För bruksskor i vettig prisklass är Allen Edmonds OK att köpa i staterna (till skillnad från i Sverige).
 

Mattias79

Cartier
Tyvärr kan det vara svårt att hitta RL och Levi´s i samma stil som i Europa. Piké-tröjorna är ofta sydda för att bäras instoppade i byxorna och jeansen har i stort sett alltid blixtlås och är generellt sett vidare i passformen. Det har dock blivit lite bättre på senare år kan jag tycka. Vad gäller pris så lär man hålla sig borta från NY om man vill göra riktiga klipp.
 
Kan rekommendera Marshalls på 620 Avenue of the Americas, där reas det ut föregående årets klädmodeller och lite sånt. Massa kända och dyrare märken. Även en del skor till riktigt bra priser. Finns även i Brooklyn och Harlem om man är där i krokarna..
 

Bluefade

Omega
Trots priserna på Macys kan man i alla fall alltid bli av med 10% om man säger att man kommer från utlandet :) Precis som föregående talar påpekar, så är det värt att tänka på att passformen är helt olik den europeiska(framförallt på RL). För mig blir antingen armarna alldeles för korta eller så blir skjortan bred som en vägg. Pikerna lyckades jag få som svenskt m om jag tog classic fit och s. :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Liten häst piké kostar runt 70-80 dollar ord pris
stor häst 89 dollar.Oxford skjortor 75-90 dollar ord pris
Dessa priser är på Madison Avenue 867 Flagship Store. Dessutom börjar deras sommar rea nu så då är det ca 30-40 % lägre priser RL äger hela kvarteret med rikigt coola avdelningar.

Ska man till New York kan jag även rekommendera en tripp till woodbury premium outlet ca 40-50 % på RL plus alla andra märken du kan tänka dig. Tar ca 1 timme att ta sig dit men räkna med minst 6-8 timmars shoppning. Finns sjukt mkt. ;)
 

par

Patek
2-Faktor
Tyvärr kan det vara svårt att hitta RL och Levi´s i samma stil som i Europa. Piké-tröjorna är ofta sydda för att bäras instoppade i byxorna och jeansen har i stort sett alltid blixtlås och är generellt sett vidare i passformen. Det har dock blivit lite bättre på senare år kan jag tycka. Vad gäller pris så lär man hålla sig borta från NY om man vill göra riktiga klipp.

Stämmer inte! Köper du tex Custom fit, slim fit osv vilket alltid säljs i RLs egna outletbutiker så har de tröjorna exakt samma mått som i europa. Har själv mätt och även dubbelkollat med RL.
 
Topp