• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: nu kom julklappen till alla Apple fans ;)

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jailbreaken för alla senaste iPhones , iPad
för ios 7.04 !!!

Let's play ;)

y7uguzuz.jpg


Windows:
https://mega.co.nz/#!Al0lEAzA!CEbvejP3cU2cstBT9w2apzLEMYAKFy8qu0K3Z6mjShA

Mac:
https://mega.co.nz/#!gp9z2RTJ!VWcrCkGWqGp-0Ijk4mKRQzE_ZdU1F0ojA5aKO7Ki7jo


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Ministern

Founder
2-Faktor


Så Apple är världens bästa men man måste jailbreaka den...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Förstår fortfarande varför man ska jailbreaka en väl fungerande telefon.
Det öppnar ju upp för skadlig programvara och allmänt nedsegad telefon då alla appar är långt ifrån fullt optimerat kodade.

Fast, det är ju upp till var och en förstås.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Förstår fortfarande varför man ska jailbreaka en väl fungerande telefon.
Det öppnar ju upp för skadlig programvara och allmänt nedsegad telefon då alla appar är långt ifrån fullt optimerat kodade.

Fast, det är ju upp till var och en förstås.

Det är helt enkelt bra för dom som vill kunna få möjligheten att få ut mesta optimala användningen av sin telefon. Skräddarsy den perfekt typ. Självklart finns de massa bull där ute bland tweaks, men det finns mycket bull i AppStore också.

Så självklart är det upp till var och en! Plus att man måste vara lite nördig också ifall man skall orka sätta sig in i den världen ;) Tycker man däremot att systemet är 100% felfritt och optimerat från start så behöver man inte bry sig :)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det är helt enkelt bra för dom som vill kunna få möjligheten att få ut mesta optimala användningen av sin telefon. Skräddarsy den perfekt typ. Självklart finns de massa bull där ute bland tweaks, men det finns mycket bull i AppStore också.

Så självklart är det upp till var och en! Plus att man måste vara lite nördig också ifall man skall orka sätta sig in i den världen ;) Tycker man däremot att systemet är 100% felfritt och optimerat från start så behöver man inte bry sig :)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk

Nu missar du min poäng.
Ja, det finns mycket skitappar i AppStore, men de apparna kan aldrig någonsin påverka operativsystemet. Kan aldrig förstöra din telefon, kan aldrig slöa ner din telefon med fulkod.
Har du jailbreakat är handskarna av, din telefon är öppen för allt.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, jag ska inte moralpiska någon här... Men man ska verkligen ha koll på vad man sysslar med om man ska jailbreaka, även vara införstådd med konsekvenserna.
Och att ladda ner någon "ful-AppStore" och plocka hem piratade appar därifrån tycker jag att man ska låta bli ö h t.

Jag rekommenderar att inte jailbreaka, finns ingen som helst anledning faktiskt. Före iOS 5 (och t.ex. notification center) var det relativt befogat. Numera, nej.
 
  • Like
Reactions: max

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu missar du min poäng.
Ja, det finns mycket skitappar i AppStore, men de apparna kan aldrig någonsin påverka operativsystemet. Kan aldrig förstöra din telefon, kan aldrig slöa ner din telefon med fulkod.
Har du jailbreakat är handskarna av, din telefon är öppen för allt.

Vet man vad man installerar är det inte farligt för telefonen, har kört jb sen den första iPhonen kom och kan inte påstå att dom har blivet märkbart segare än en icke jb telefoner.
Men visst , går man banana på allt och installerar för mycket skit då kan systemet bli mer ostabilt. Men så länge man håller sig till dom grejerna som är kompatibla med varandra är det ingen fara. Enkel matematik


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vet man vad man installerar är det inte farligt för telefonen, har kört jb sen den första iPhonen kom och kan inte påstå att dom har blivet märkbart segare än en icke jb telefoner.
Men visst , går man banana på allt och installerar för mycket skit då kan systemet bli mer ostabilt. Men så länge man håller sig till dom grejerna som är kompatibla med varandra är det ingen fara. Enkel matematik


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk

Hur vet du vilka som är kompatibla med varandra? Hur vet du vilka appar som är ok?
Det är inte enkel matematik.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hur vet du vilka som är kompatibla med varandra? Hur vet du vilka appar som är ok?
Det är inte enkel matematik.

Det finns fina forum för folk som håller koll på de mesta inom jb, precis som detta superforum för klockor.

Där kan man läsa sig till riktlinjer etc på vad som fungerar och inte fungerar. Eller så får du en bekräftelse i telefonen när den går in i "safe mode" haha ;)

Ne men seriöst, det är helt enkelt väldigt personligt ifall man tycker det är värt att leka med systemet eller inte. Själv är det fortfarande värt de på vissa punkter. Men som du själv sa Apple har blivet bättre på många punkter i ios7.
Så kanske när ios 10.0 släpps kanske dom har fulländat sitt ios i mitt tycke å då behöver inte jag bry mig om jb heller. Men än är dom inte riktigt där.

Som tex lägga mappar i mappar , hallå?
Hur svårt kan de va ;) men det är vad jag tycker
därför kör jag jb så att jag blir nöjd !


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jailbreak är rent skit... Det försämrar telefonen i flera avseenden, kom ihåg att batteritiden halverades när jag gjorde ett jailbreak på min Iphone 4...

(Aldrig mer...)
 

Oyster

Omega
Förstår denna euforiska känsla. Jag körde iOS ett tag, och väntan på ett jailbreak var ibland olidligt. En fråga bara, vad gör ni som jailbreakar? Tankar tweaks, apps? Winterboard?

Trevlig kväll!

Sent from my C6603 using Tapatalk
 

Galaxy

Rolex
Förstår denna euforiska känsla. Jag körde iOS ett tag, och väntan på ett jailbreak var ibland olidligt. En fråga bara, vad gör ni som jailbreakar? Tankar tweaks, apps? Winterboard?

Trevlig kväll!

Sent from my C6603 using Tapatalk
Jag ändrar i stort sett endast teman, och lägger till lite Tweaks :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

maxmol

Panerai
Behöver man fortfarande sånt? Trodde det bara var när man köpte låsa iPhones. Nu säljs de ju helt fritt på deras hemsida.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Precis vad jag länkade tidigare typ, jb är osäker än så länge, därför bör man vänta. Annars får man garanterat återställa sin enhet, ifall man är så sugen att man inte kan låta bli att jb trots massa varningar om att det inte är 100 än.

Men vissa chansar å kör beta versioner av annan mjukvara, precis samma sak. The game is on...


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Förstår denna euforiska känsla. Jag körde iOS ett tag, och väntan på ett jailbreak var ibland olidligt. En fråga bara, vad gör ni som jailbreakar? Tankar tweaks, apps? Winterboard?

Trevlig kväll!

Sent from my C6603 using Tapatalk

90% tweaks , 5% för appar som är grymma som finns i tex cydia, men inte finns i AppStore och 5% för att slippa betala för bra appar som finns i AppStore


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Johan M

Cartier
Jailbreak är inte automatiskt lika med piratkopierade appar och gratis appar är inte heller lika med piratkopierade appar. Jag har t ex inga piratkopierade appar i min telefon. Alla mina telefoner har blivit mycket bättre med jailbreak, t ex kan jag stänga av och på 3G med ett enkelt knapptryck vilket inte går att göra i iOS7, få veckonummer i kalendern (på ikonen), scrobbla direkt från telefonens egna musikapp, sköta min NAS bittorrent-klient direkt från telefonen, fixa skärmbelysningen så färgerna blir kvällsanpassade och få bättre notiser på låsskärmen.

Det roliga är att när jag jailbreakade min 3GS för ett antal år sedan så blev telefonen mer skyddad än de som inte hade jailbreak.

:)
 
Topp