• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: nyårsmatens lilla egna tråd:)

Compiss

Patek
2-Faktor
Japp, just så. Vet att det finns stort intresse för mat och efter ni tagit bilder på maten i morgon kan ni posta i stora mattråden.

Här tänkte jag mer tips & trix, förslag och annat inför morgonen.

Själv är det ej bestämt riktigt, torskryggen eller oxfilén. Pilgrimsmusslor eller hummer....

Kör gärna hela menyer, kan ju ge inspiration och idéer

Ja vad skall ni äta i morgon?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vad jag är sugen på, och vad jag får är två olika saker... Har en kompis som kokar ihop en helt fenomenal soppa... Men hon kommer dessvärre inte. Så det blir ngt annat.

Men vem är jag att klaga... Som får komma till dukat bord. :D

Ser fram mot att bli överraskad.

A
 
A la Casa de MaaasterKillahh blir det en lugn kväll med...

Förrätt: Gratinerad Hummer

Varmrätt: Oxfilé med Grillad färsk sparris med lite hyvlad pamesan på...

Efterrätt: Kanske borde varit Glace au four men blir Marängswiss med passionsfrukt...

Blir alkoholfritt till maten, lite fransk och italiensk finlemonad men sedan tar vi fram skumpan och skålar in 2Lax14 med lite Pol Roger....
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Créme Ninon till förrätt och Oxfilé Wellington blir det. Lite bubbel och nåt fylligt italienskt rött till det. Frun har utlovat en stöddig cheesecake och jag misstänker cognac och likör till kaffet.

Inte nyskapande på något vis men väldigt gott :)
 

MBx

Cartier
Jag har inte hela menyn klar för mig (inte jag som köper och lagar) men det blir hummer och mycket skaldjur.:)

/M
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
ImageUploadedByTapatalk1388435139.289479.jpg


Jag tror nog jag ska få ihop en liten marinad till kalvfilén. Det + vin/skumpa blir mitt bidrag till nyårsmiddagen i år. Till den klassisk rödvinsås + potatis å palsternackspuré å nåt grönt.

Sen ryktas det om räk-cheviche till förrätt å tryffelchokladkaka till efterrätt. Å lite ost nånstans däremellan.

Blir nog mums...
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Gratinerad hummer och champagne

Varmrätt står värdparet för och är tydligen hemligt.. Och champagne så klart

Chokladfondant med avec sen lite champagne

Viskning och champagne
 

Camo00

Patek
Kör enkelt i år eftersom vårt sällskap består av barnfamiljer och det Spencer66 kallar för pöbeln... ;)

Förrätt: Jordärtskockssoppa
Huvudrätt: Kolgrillad oxfilé med kryddsmör och potatisgratäng
Efterrätt: Nonnas Tiramisù (Jo, varje år!!)

Till det dricker vi precis vad vi vill, men jag själv väljer nog Champis till soppan, IPA till köttet och espresso till kakan... :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kör enkelt i år eftersom vårt sällskap består av barnfamiljer och det Spencer66 kallar för pöbeln... ;)

Förrätt: Jordärtskockssoppa
Huvudrätt: Kolgrillad oxfilé med kryddsmör och potatisgratäng
Efterrätt: Nonnas Tiramisù (Jo, varje år!!)

Till det dricker vi precis vad vi vill, men jag själv väljer nog Champis till soppan, IPA till köttet och espresso till kakan... :)

Jordärtskocksoppa är favoritsoppan! Man fiser dock lite mycket av den..
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Precis, lasseskumpa och svennekäk i orten är det som gäller! Gratinerad hummer har kottarna valt. Tournedos med västerbottengratinerad gratäng på rivna pärer och med kokt sparris har frun valt. Jag har valt en trivsam chokladmousse till dessert. Sen skjuter vi av en bomblåda och spelar brädspel tills vi blir osams. Jag tror nog att en shitload oliver slinker ner under kvällen samt några flaskor godare vin. Barnen får såklart Pommac.

Gott nytt år på er!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Precis, lasseskumpa och svennekäk i orten är det som gäller! Gratinerad hummer har kottarna valt. Tournedos med västerbottengratinerad gratäng på rivna pärer och med kokt sparris har frun valt. Jag har valt en trivsam chokladmousse till dessert. Sen skjuter vi av en bomblåda och spelar brädspel tills vi blir osams. Jag tror nog att en shitload oliver slinker ner under kvällen samt några flaskor godare vin. Barnen får såklart Pommac.

Gott nytt år på er!
Låter great:) får man komma över;)
 
Topp