• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Paketöppningshysterin

En vecka utan...?

  • Ja

    Röster: 38 30.4%
  • Nej

    Röster: 83 66.4%
  • Vet ej

    Röster: 4 3.2%

  • Totala väljare
    125

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska vi testa en vecka utan paketöppningar? Vad säger ni? :)
(POLL ovan)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...yonsson, nu har du nog tagit dig vatten över huvudet! Är ju det mest traditionella som vi har på forumet :D, men jag är på. Skulle vara kul och se ifall vi klarade av det:wideyed::smug::nailbiting::watching:
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Men tänker, efter en vecka. När alla som har fått hem packet med nya klockor, straps och skoblock som de bara måste dela med sig av. Den packetöppnings stormen kommer ju döda servern :confused:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag personligen gillar bättre när första bilden jag ser är en klocka. Paket har aldrig varit min grej utan mest ett otyg som måste slängas.
 

Apansson

Torpare
Smaken är som baken, men personligen föredrar jag en intressant frågeställning eller en informativ tråd före fristående iphonebilder på en klocka jag redan sett 300 miljarder gånger.
Folk får väl köpa mer ovanliga klockor då! ;-)
Nä, men jag håller med, det finns ju roligare läsning. Dock är vissa paketöppningstrådar sköna, det går ju att göra det väldigt roligt om man lägger ett par minuter på det! Sen är det ju alltid kul med guld!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Kan i för sig hålla med om att vissa paketöppningar är mer onödiga än andra..

..om det dock är en ny medlem som precis köpt sin första "dyra" klocka så finns möjligheten att personen i fråga känner sig lyckligast i världen. Oavsett modell. Och att inte bjuda dem på en lycklig paketöppningstråd låter för mig helt jävla fantastiskt puckat!

Tack hej.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var väl själva den vad det klagas på paketöppningar! Exakt VAD ska vi skriva om på forumet? Det är väl kanonkul när någon tar sig tid att dela med sig av sin glädje vid ett köp. Oavsett vad det ligger för klocka i. Är det bara bilder så går det ju snabbt att scrolla ner och avgöra om det är ngt man vill lägga tid på. Om så inte är fallet är det bara att gå vidare.
Är det så att skribenten gjort en liten story kring det hela så hoppas man ju att det är någorlunda läsvärt.. Jag kan hålla med om att min tråd igår var liiite över gränsen med skoblocken. Men jag tänkte liva upp er lite bara. Ber om ursäkt för det. Men jag tänker fanimej inte be om ursäkt för paketöppningstrådar generellt. Ni som klagar på dessa och vill läsa ngt mer intressant har ALLA möjligheter att skriva "ngt mer intressant" för att blanda upp den mängd paketöppningar ni anser sabba KS. Så skriv ngt matnyttigt istället för att gnälla!
Faan nu blev jag irriterad trots lördag och solsken..
Over and out;-)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Paketöppningar och GTG-trådar tillför kanske inte så mycket matnyttigt rent faktamässigt, men jävlar i min låda, va roliga de är att läsa :)
Det är ju ett sätt att få känna sig lite delaktig när en forumvän köpt en ny klocka och dela dennes glädje. Och möjligheten att få vara en liten fluga på väggen när det öppnas en Patek eller en guldrolex är ju fantastiskt :).
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Det var väl själva den vad det klagas på paketöppningar! Exakt VAD ska vi skriva om på forumet? Det är väl kanonkul när någon tar sig tid att dela med sig av sin glädje vid ett köp. Oavsett vad det ligger för klocka i. Är det bara bilder så går det ju snabbt att scrolla ner och avgöra om det är ngt man vill lägga tid på. Om så inte är fallet är det bara att gå vidare.
Är det så att skribenten gjort en liten story kring det hela så hoppas man ju att det är någorlunda läsvärt.. Jag kan hålla med om att min tråd igår var liiite över gränsen med skoblocken. Men jag tänkte liva upp er lite bara. Ber om ursäkt för det. Men jag tänker fanimej inte be om ursäkt för paketöppningstrådar generellt. Ni som klagar på dessa och vill läsa ngt mer intressant har ALLA möjligheter att skriva "ngt mer intressant" för att blanda upp den mängd paketöppningar ni anser sabba KS. Så skriv ngt matnyttigt istället för att gnälla!
Faan nu blev jag irriterad trots lördag och solsken..
Over and out;-)


+1
Varför så skitnödiga kring paketöppningar, gillar man dem inte klicka inte på dem (det är ju inte svårare) och låt dem som uppskattar dem skapa och se dem. Alla vill väll ändå ärligt ha lite ryggdunkar vid ett klockköp (det sker sällan privat) även om huvudsaken att man själv är nöjd. En del nöjer sig med lite bilder andra med lite mer fakta, personligen stör mig det inte vilket av fallen, delar gärna glädjen med en medlem i dess nya klocka.
 
Topp